| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
mariekenanny Nieuweling

|
Geplaatst: Zo Jan 22, 2006 11:54 am Onderwerp: Wowpen of Penclic muispen |
|
|
Hallo allemaal!
Ik zou graag willen weten of jullie ervaring hebben met deze muispennen?
Ik heb zelf wel gewerkt met een pen incl. tablet en het fijne daarvan was dat je niet hoefde te klikken (dat veroorzaakt bij mij nl. de meeste pijnklachten) maar je kon met de punt van de pen tikken.
Nadeel was de ruimte die het tablet inneemt op je bureau.
De Wowpen en de Penclic hoef je niet te gebruiken met een tablet, maar je moet er dus wel weer mee klikken.
Ik zou graag ervaringen van jullie willen horen alvorens ik er één ga bestellen.
Alvast ontzettend bedankt!
Groetjes,
Marieke |
|
| Naar boven |
|
Stimpy Meer Frequente Poster

|
Geplaatst: Zo Jan 22, 2006 4:01 pm Onderwerp: |
|
|
Ik wissel het gebruik van een gewone muis af met een Wacom tablet. Ik weet niet wat het verschil is met de producten die jij noemt?
Wat het beste is voor jou hangt volgens mij af van wat je klachten zijn en welk werk je voornamelijk met een muis uitvoert. |
|
| Naar boven |
|
mariekenanny Nieuweling

|
Geplaatst: Zo Jan 22, 2006 4:52 pm Onderwerp: |
|
|
bedankt voor je reactie!
Ik werk fulltime als administratief medewerker en moet veel met de computer te werken.
Helaas veel werkzaamheden waarbij je dingen moet aanklikken (selecteren/knippen-plakken/openen e.d.)
Ik probeer veel met de toetsen te werken, maar het programma waamee ons bedrijf werkt is daar niet helemaal op gebouwd.
Een muispen met tablet werkt prettig omdat je dan niet meer klikt en dat vond ik minder belastend.
Deze Wowpen en Penclic schijnen op elke ondergrond te werken en dat lijkt me fijn, maar helaas moet je dus wel echt klikken. Vandaar dat ik graag wilde weten of het klikken met een pen minder belastend is als dan klikken met een muis?
Groetjes! |
|
| Naar boven |
|
deejay Forum Supervisor

|
Geplaatst: Ma Jan 23, 2006 9:49 am Onderwerp: dx1 |
|
|
Hoi,
Ik heb de dx1 besteld (peperduur maar goed) als vervanging voor mijn office toetsenbord waarom cut copy paste knopjes zitten, maar die iets te hoog is.
Dat lijkt me ook iets voor jou mariekenanny. Je kan hierop alles voorprogrammeren en te gebruiken in combinatie met een gewoon (bijvoorbeeld ultraflat) toetsenbord en /of aanwijspen.
Ik ga er binnenkort een review van schrijven.
http://www.dx1.nl
Gr DJ |
|
| Naar boven |
|
mariekenanny Nieuweling

|
Geplaatst: Ma Jan 23, 2006 4:51 pm Onderwerp: |
|
|
Jee, dat ziet er behoorlijk geavanceerd uit;
ik ga het even rustig bekijken allemaal; bedankt voor de tip!
En ik zal je review in de gaten houden; lijkt me interessant! |
|
| Naar boven |
|
pp_xl Nieuweling

|
Geplaatst: Zo Mrt 26, 2006 1:12 pm Onderwerp: Wacom tablet |
|
|
test
Laatst aangepast door pp_xl op Wo Aug 08, 2007 7:17 am, in totaal 1 keer bewerkt |
|
| Naar boven |
|
mariekenanny Nieuweling

|
Geplaatst: Zo Mrt 26, 2006 6:05 pm Onderwerp: |
|
|
Nou, ik heb inmiddels de Wowpen uitgeprobeerd en dat beviel niet zo heel erg goed; de grip was niet zo fijn.
Nu heb ik een Wacom tablet aangeschaft en ik moet zeggen, het bevalt tot nu toe prima (wel even wennen in het begin)
Alleen jammer dat er geen scrollfunctie op de pen zit, maar voor de rest is alles goed te doen.
Ik kan weer zonder al teveel klachten mijn werk doen en dat is het belangrijkste!
Groetjes! |
|
| Naar boven |
|
|