rsi, rsi forum, muisarm, cans, cans forumGebruikersnaamWachtwoord
Log me automatisch in bij elk bezoek    
Registreer
Registreer
Privé berichten
Privé berichten

Adverteren op rsiforum (gemiddeld 130 unieke bezoekers per dag):

• Slot 1 25 euro p/m
  • Slot 2 25 euro p/m
  • Slot 3 25 euro p/m
  • Slot 4 25 euro p/m
  • Slot 5 25 euro p/m
RSI Forum Forum Index » Werk - Werkgever

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie
werkplekonderzoek
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
engeltje
Licht Frequente Poster
Licht Frequente Poster

BerichtGeplaatst: Wo Feb 09, 2005 2:29 pm    Onderwerp: werkplekonderzoek Reageer met quote

Eindelijk krijg ik morgen een werkplekonderzoek... een arbodeskundige komt kijken naar de werkplek, inhoud van t werk, pauzes etc etc...

Dit is nu door de werkgever geregeld. Ben daar wel blij mee...

Ben ook erg benieuwd wat de uitkomt hiervan is... en dus ook wat het uiteindelijk inhoud zo'n werkplek onderzoek
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Pipi
Head of Supervisors
Head of Supervisors

BerichtGeplaatst: Wo Feb 09, 2005 4:21 pm    Onderwerp: das mooi Reageer met quote

Hartstikke goed!
Ik ben benieuwd wat er uitkomt! Hopelijk een aantal nuttige tips voor je!
We horen wel weer!
Jopie
Forum Assistent
Forum Assistent

BerichtGeplaatst: Do Feb 10, 2005 8:06 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi engeltje,

Hoe is het gegaan vandaag? Ik weet niet of je al direct uitslag hebt, maar ben wel erg benieuwd naar het onderzoek zelf. Is het geworden wat je ervan had verwacht?

Groetjes,
Jopie
Naar boven
admin
Site Admin

BerichtGeplaatst: Vr Feb 11, 2005 2:17 pm    Onderwerp: Hoe ging dat ? Reageer met quote

Hoi engel,

Hoe ging dat nu ? Wordt je er beter van denk je dadelijk ?

Mvg DJ

William James
Naar boven
Yvon
Forum Supervisor
Forum Supervisor

BerichtGeplaatst: Vr Feb 11, 2005 4:15 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ben ook wel benieuwd eigenlijk. ook of alles gerealiseerd word door je werkgever...
Hou ons niet te lang in spanning.....
engeltje
Licht Frequente Poster
Licht Frequente Poster

BerichtGeplaatst: Ma Feb 14, 2005 9:12 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben er wel wat wijzer van geworden, maar nu moet alles nog gerealiseerd worden en dat kan dus denk ik even duren.... Ze wachten eerst het rapport af Sad

Een boel dingen wist ik al, zoals dat mn bureau lager moet of een veel hogere voetensteun, die beter instelbaar zijn....

Enige wat ik niet wist is dat die muismatjes met een polssteun dus funest zijn voor als je polsklachten ed hebt... Omdat je dan alleen maar meer uit je polsen gaat werken... dus dat ding gelijk maar niet meer gebruikt....
Naar boven
Jopie
Forum Assistent
Forum Assistent

BerichtGeplaatst: Ma Feb 14, 2005 10:26 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi engeltje,

Die polssteuntjes kunnen op zich best handig zijn, maar dan moet je zo'n hoge muis hebben. Ik heb zelf zo'n verhogingkje gebruikt, maar dan losgesneden van de muismat. Daardoor waren de bewegingen enigszins voldoende. Maar heb nu een lage muis en gebruik hem dus echt niet meer. Maar wel goed dat je hem hebt weggedaan. Ik hoop dat het dan langzamerhand wat beter zal gaan. En nu maar duimen dat je snel een voetensteun krijgt! Niet alleen belangrijk voor je nek en armen, maar ook voor je onderrug, heupen en benen. Zelf een slijmbeursontsteking overgehouden doordat ik geen voetensteun had. Kon er ook niet naar vragen, zat op afstudeerstage en voor zo'n korte tijd is het irrëëel voor een klein bedrijf om zoiets aan te schaffen.

Ik duim voor je dat het rapport snel komt en dat er snel een goede oplossing voor je wordt gevonden!

Groetjes,
Jopie
Naar boven
Pipi
Head of Supervisors
Head of Supervisors

BerichtGeplaatst: Di Feb 15, 2005 9:33 am    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Engeltje,

Tsja... voor de maatregelen dan echt genomen zijn ben je weer een tijd verder.... Crying or Very sad En dan voorzichtig uitproberen!
Dat de muismatjes met gel juist averechts werken was me al bekend, je beweegt dan je arm niet genoeg. Eigenlijk zou je helemaal geen muismatje moeten hebben zodat je over je hele buro kan schuiven, of juist over een grote buro-legger.
Misschien zijn de polssteunen op www.ergorest.nl een idee voor jouw werkplek. Ik heb ze bij mijn fysiotherapeut uitgeprobeerd en het werkt prima, je kunt alle kanten op bewegen en hebt steun onder je armen waar ze normaal "zweven". Ik heb ze zelf niet aangeschaft, want ik heb nu geen werk en prive vind ik ze te duur en zorg ik dat ik niet te lang achter de PC zit, maar ze lijken mij ideaal. Helaas heb ik er dus geen ervaring mee en volgens mij geen van de gebruikers hier (heb ik al eens gevraagd). Misschien een idee om te vragen aan je arbo arts wat hij van zoiets vindt???

Groetjes!
Jopie
Forum Assistent
Forum Assistent

BerichtGeplaatst: Di Feb 15, 2005 7:51 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi engeltje,

Effe tussendoor piepen weer Wink . Die tip van Tanja is wel een hele goede. Gebruik zelf helemaal geen muismatje meer en ookal heb ik geen groot bureau om achter te werken, het werkt voor mij erg prettig. Hopelijk kunnen ze je zo'n armsteun geven, maar misschien is het goed plaatsen van de hoogte van je bureau of een voetenbank al afdoende. Me ma werkt met zo'n voetenbank en heeft nu nog nauwelijks tot geen last meer van haar polsen en handen.
Succes en hou vol!
Jopie
Naar boven
captainpicard
Frequente Poster
Frequente Poster

BerichtGeplaatst: Zo Aug 07, 2005 3:23 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Engeltje,

goed dat je die polsteun hebt weggedaan. Dat is echt achterhaald en totaal niet ergonomisch. Grappig (of triest) is dat bedrijven die dit soort rommel voorkomen nu zeggen dat die steunen alleen bedoeld zijn als je aan het pauzeren bent, dus niet al je aan het muizen of typen bent. Haha. Feit is dat je door die dingen nog meer vanuit een statische positie gaat werken en dat is sterk af te raden.
Een muismat is niet zo'n probleem, mits je een goede hebt! Gebruik geen stroeve muismat die bedoeld is voor een muis met een balletje aan de onderkant, met een optische muis en andersom. Geen muismat kan ook, maar houd er rekening mee dat je niet te ver van je lichaam af gaat bewegen met de muis. Dus voorkom dat je moet gaan reiken. Dat vormt een extra belasting voor schouders en nek.
Ik hoop dat je voetensteun inmiddels binnen is!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Roycl
Nieuweling
Nieuweling

BerichtGeplaatst: Di Mrt 27, 2007 11:09 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb wel wat info m.b.t. werkplek onderzoek.

Kijk eens op: http://www.ergonomique.nl/werkplekoptimalisatie

Ik weet dat deze organisatie in tegenstelling tot veel zogenoemde arbo organisaties ook voor een klein aantal werkplekken langskomen.

Maar de informatie is op eerste plaats nuttig en geeft een duidelijk inzicht in hoe een werkplekonderzoek zou moeten zijn.

Athans ik kan er me ver in vinden.
Naar boven
MarianH
Assistent Forum Supervisor
Assistent Forum Supervisor

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 28, 2007 9:25 am    Onderwerp: Reageer met quote

Voor mij was het werkplek onderzoek totaal onnuttig. Na een hoop meet en rekenwerk kwam er uit dat mijn tafel -8 cm dik moest zijn.... Rolling Eyes
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
ricardo rietveld
Meer Frequente Poster
Meer Frequente Poster

BerichtGeplaatst: Do Mrt 29, 2007 7:17 am    Onderwerp: Reageer met quote

Graag wil ik eens een stelling deponeren. Zelf heb ik ook een dergelijk werkplek onderzoek gehad. Komt uiteindelijk allemaal aan op boerenverstand en er is genoeg op internet te vinden. Er is overduidelijk markt voor dergelijke onderzoeken, maar er wordt erg veel lucht verkocht. Je kunt je beter richten tot ervaringsdeskundigen zoals wij. Hoeveel mensen zijn ook al niet door hun huisarts met ontstekingsremmers en rust naar huis gestuurd. De professional weet het dus niet eens. Op de markt verschijnen allerlei "tooltjes" die wel/niet helpen, maar vaak weggegooit geld zijn (EN VAAK VEEL GELD) als het dan niet blijkt te werken. Mijn advies: Luister naar jezelf en denk eens wat meer aan jezelf. Think
Babs
Forum Supervisor
Forum Supervisor

BerichtGeplaatst: Zo Apr 01, 2007 11:15 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ricardo,

die laatste zin van jou zegt het helemaal Wink
Alleen duurt het helaas soms jaren om dat in jezelf te ontdekken. Maar beter laat dan nooit !
Babs
sanavitam
Meer Frequente Poster
Meer Frequente Poster

BerichtGeplaatst: Ma Apr 30, 2007 8:31 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Babs schreef:
Ricardo,

Alleen duurt het helaas soms jaren om dat in jezelf te ontdekken. Maar beter laat dan nooit !
Babs

Sanavitam, beginnen jullie eindelijk iets te begrijpen! Weten jullie wat sanavitam betekent! We zijn allemaal de weg kwijt! Ik ben zoon van een kolenboer maar door het liberale beleid in Nederland heb ik geneeskunde gestudeert. Na de studie ben ik naar Italie geemigreerd, mijn vrouw is italiaanse ik heb drie kinderen. In Italie ben ik begonnen aan een studie over de oude Westerse geneeskunde. Hoe kun je over preventie praten als je de oorzaak van RSI niet weet. Ik weet waarover ik praat. Op de lagere school heeft 15% van de kinderen RSI gerelateerde klachten. Hebben jullie enig idee hoe dit komt?

De deskundige, google op SPIT zie de andere blog van tempelman. Zijn spit begon bij zijn twaalfde. Mijn hoofdpijn begon op mijn 12 de.

Buona notte. Saluti a tutti.
sanavitam
Meer Frequente Poster
Meer Frequente Poster

BerichtGeplaatst: Ma Apr 30, 2007 8:32 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Babs schreef:
Ricardo,

Babs

Sanavitam, beginnen jullie eindelijk iets te begrijpen! Weten jullie wat sanavitam betekent! We zijn allemaal de weg kwijt! Ik ben zoon van een kolenboer maar door het liberale beleid in Nederland heb ik geneeskunde gestudeert. Na de studie ben ik naar Italie geemigreerd, mijn vrouw is italiaanse ik heb drie kinderen. In Italie ben ik begonnen aan een studie over de oude Westerse geneeskunde. Hoe kun je over preventie praten als je de oorzaak van RSI niet weet. Ik weet waarover ik praat. Op de lagere school heeft 15% van de kinderen RSI gerelateerde klachten. Hebben jullie enig idee hoe dit komt?

De deskundige, google op SPIT zie de andere blog van tempelman. Zijn spit begon bij zijn twaalfde. Mijn hoofdpijn begon op mijn 12 de.

Buona notte. Saluti a tutti.
Yvon
Forum Supervisor
Forum Supervisor

BerichtGeplaatst: Zo Mei 06, 2007 10:10 am    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
Sanavitam, beginnen jullie eindelijk iets te begrijpen!

Sorry hoor, maar verder gaat het wel goed met u???Ik begin uw post meer als irritant te vinden en ik zou het op prijs stellen als u zich wilt aanpassen hier. Zo niet, houd u commentaar dan voor u

Yvon
Jolandah2
Frequente Poster
Frequente Poster

BerichtGeplaatst: Zo Jun 03, 2007 5:01 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi,

Wilde nog even toevoegen over die polssteunen. Ik gebruik zelf een horizontale gelpolssteun die ik over de hele lengte voor mijn toetsenbord leg. Zo blijven mijn polsen/armen recht, scheelt me echt met typen, ik houd het veel langer vol en zonder pijn! Echt een aanrader! Very Happy

gr Jolanda
Naar boven
freekjebots
Licht Frequente Poster
Licht Frequente Poster

BerichtGeplaatst: Wo Jun 23, 2010 11:16 am    Onderwerp: Werkplekonderzoek werkt mits.. Reageer met quote

Er ook goed wordt gekeken naar de werkhouding. Je kunt de werkplek perfect instellen, maar zolang je met opgetrokken schouders op het puntje van je stoel zit ontwikkel je toch klachten. Een werkplekonderzoek moet je zien als een goede uitgangspositie, maar de werknemer zelf bepaalt tenslotte of hij/zij klachten ontwikkelt. Ook is het van belang wie de werkplekonderzoeken uitvoert. Als dit een ergonoom is en bijv. tevens fysiotherapeut kan hij/zij ook kijken naar de individuele werkhouding.
Wil je meer lezen over werkplekonderzoek of rsi-voorlichting kijk op www.botsbodyworks.nl

Drs. F.C. Bots
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    RSI Forum Forum Index » Werk - Werkgever Tijden zijn in GMT
Pagina 1 van 1

Ga naar: