|
|
|
|
|
 |
| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
8484 Nieuweling

|
Geplaatst: Vr Mrt 09, 2007 10:11 am Onderwerp: Werkgever weigert te helpen |
|
|
Omdat ik al enkele weken/maanden last van mijn arm, pols, hand had nam ik eindelijk de stap om naar de dokter te gaan 2 weken geleden. Mijn dokter constateerde: RSI.
Advies van mijn dokter: Melden aan mijn werkgever. Werkplek aan (laten) passen en bezoek aan de Arbo arts brengen.
Ik stapte vol vertrouwen naar mijn baas. Verhaal uitgelegd. Hij vond het niet nodig mij naar de Arbo arts te sturen, omdat die toch hetzelfde zou zeggen als mijn dokter. Mijn oren begonnen al te klapperen. Werd ik gewoon niet serieus genomen? Ik vertelde hem dat ik ook een aanpassing van mijn werkplek moest krijgen. Dit vond hij wel goed.
Hij gaf me een nieuw ergonomisch toetsenbord en een draadloze muis met zo'n irritante rot muismat (schijnt dat die matten het alleen maar erger maken)!
Nu 2 weken na mijn doktersbezoek worden de klachten erger en erger.
Vooral vanaf de woensdag kan ik vrij weinig doen met mijn arm.
Ik heb een powerball, die helpt maar tijdeljk. Ik heb mijn baas een nieuwe stoel gevraagd. Niet nodig. Ook nog een keer gevraagd voor een bezoek aan de Arbo arts. Vindt hij ook nog steeds niet nodig.
Nu sta ik dus in dubio.
Moet ik mij dan maar ziekmelden en mijn baan riskeren. Ik weet zelf niet wie de Arbo arts is bij mijn bedrijf anders kon ik hem/haar zelf bellen.
Wie geeft me advies wat ik moet/kan doen? |
|
| Naar boven |
|
Jolandah2 Frequente Poster

|
Geplaatst: Za Mrt 10, 2007 11:09 am Onderwerp: |
|
|
Hoi,
Balen dat je werkgever niet meewerkt. Kun je zelf niet bij P&O vragen wie de bedrijfsarts is? Zelf achteraan gaan!
Ziek melden zou ik wel doen, zo lang je nog doorwerkt denkt je baas dat het allemaal wel meevalt. Als je er niet bent, is het hopelijk voor hem dan ook duidelijk.
Dit soort klachten moet je niet licht mee omgaan, stoppen en naar bedrijfsarts, huisarts voor fysiotherapie of iets anders wat de huisarts adviseert!
Echt, doorgaan met deze klachten zal het alleen maar langer duren voordat je hier vanaf bent.
Ik ben zelf doorgegaan en niet gestopt en nu zit ik hier al sinds vorig jaar september mee. Ik heb gelukkig nu leuke baan gevonden voor 17 u per week wat ik met de klachten goed aankan maar niet iedereen heeft dat geluk.
Sterkte en laat het er niet bij zitten! Kom op voor jezelf!
Groetjes
Jolanda |
|
| Naar boven |
|
ricardo rietveld Meer Frequente Poster

|
Geplaatst: Wo Mrt 14, 2007 3:17 pm Onderwerp: |
|
|
Hoi 8484 (wat is jouw naam?)
Ik ben het eens met Jolandah, maar ze is een beetje mild voor je baas. Bedenk je wel dat het jouw lichaam is en dat je 's nachts niet wakker wilt liggen van de pijn. Ik heb nachten stilletjes liggen huilen in bed en dacht dat mijn leven voorbij was. Denk aan die reclame: Er is altijd een betere baan. Misschien niet meteen de volgende, maar denk aan mijn motto onder mijn mail.
Zelf werk ik nu (bijna net als Jolandah) 2,5 dag per week en mag ze helemaal zelf indelen. Ik weet dat je nu denkt in ONmogelijkheden. Je kunt dit niet meer, dat niet meer, maar er komt een moment dat je weer gaat denken in mogelijkheden. _________________ Waar een wil is, is een omweg. |
|
| Naar boven |
|
|
|