| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Kenneth Licht Frequente Poster

|
Geplaatst: Vr Feb 18, 2005 11:27 am Onderwerp: Werken met sneltoetsen |
|
|
Beste allemaal,
Zal maar meteen in alle openheid vertellen dat ik de geestelijk vader ben van Ergobar. Een handig hulpmiddel om te leren werken met sneltoetsen. Dit concept is verder uitontwikkeld om mensen preventief maar ook met klachten te helpen.
Dit laatste voert wel de boventoon, natuurlijk moet ik brood op de plank hebben (wie niet).
Zoals ik zelf heb gelezen zijn er veel mensen met klachten. Ik wil jullie aangegeven dat hulpmiddelen vaak niet de oplossingen bieden. Want goede muizen zijn niet voor iedereen geschikt (te groot, te klein, etc.). Mijn motto is, die muis hoef je echt heel weinig te gebruiken als je meer met sneltoetsen werkt. Je werkt veel rustiger en hoeft gewoon minder handelingen te doen. Minder spierspanning, etc.
Blijft over hoe leer je die sneltoetsen dan aan?? Daar heb ik over nagedacht. Kijk maar op www.ergobar.nl en geef je op voor de GRATIS Ergotip hierdoor wordt je iedere twee/drie weken op de hoogte gebracht van een handige sneltoets.
Als er vragen zijn dan hoor ik deze graag en zal ik alles doen om jullie te helpen.
Succes!
Kenneth _________________ Sneltoets Wizz |
|
| Naar boven |
|
Yvon Forum Supervisor

Geregistreerd op: 28-11-2004 Berichten: 431 Woonplaats: Noord Holland
|
Geplaatst: Za Feb 19, 2005 8:01 am Onderwerp: |
|
|
welkom hier
ga later eens even op je site kijken
vrolijike groet Yvon _________________ REMEMBER- THINK BEFORE YOU INK AND GET THE ORIGINAL FROM THE ABORIGINAL... |
|
| Naar boven |
|
Jopie Forum Assistent

|
Geplaatst: Zo Feb 20, 2005 2:56 pm Onderwerp: |
|
|
Hoi Kenneth,
Welkom op het forum! Tof dat je zo'n programma hebt geschreven. Ik heb voor mezelf zo m'n bedenkingen. Meer last als ik aan het tikken ben dan wanneer ik met de muis werk... enne, voor de duidelijkheid, mijn aanslag is niet hard. Waarschijnlijk komt het gewoon doordat ik niet met 10 vingers kan typen of geen goede houding achter de comp kan hebben op dit moment, maar goed.
Ik ken best wat mensen die al met sneltoetsen werken en bij hen werkt het goed.
Groetejs,
Jopie |
|
| Naar boven |
|
Pipi Head of Supervisors

|
Geplaatst: Zo Feb 20, 2005 6:39 pm Onderwerp: |
|
|
Welkom!!!
Tsja, de sneltoetsen... ik heb er regelmatig mee gewerkt, het is ff wennen maar ik moet zeggen dat het toch wel een beetje helpt. Ik zeg "een beetje" want voor mij was het toen eigenlijk al te laat en ik denk helaas voor de meesten hier.... Maar het is altijd het proberen waard.
Ik typ wel blind met 10 vingers en behoorlijk snel, maar wat koop je ervoor als je het niet lang meer vol kunt houden??? Toen ik nog werkte deed ik ook veel met het nummerieke deel van mijn toetsenbord zodat ik mijn rechterhand nog meer belastte (ook al muizen met rechts), toen heb ik mijn numlock uitgezet en een memoblaadje over de nummerieke toetsen geplakt.... het hielp me heel goed, maar onvoorstelbaar hoe vaak ik automatisch toch die richting op ging met mijn hand!
Verder sluit ik me bij Jopie aan: muizen is het meest schadelijk bij mij, dus sneltoetsen helpen wel, maar daardoor meer typen is ook niet bevordelijk.... toen ik eenmaal RSI had bleef de pijn niet bij alleen het muizen... helaas!
Wel goed dat je ermee bezig bent. Ik denk dus zeker dat het helpt, maar vooral preventief! Succes ermee! _________________ De dwaas doet wat hij niet laten kan; de wijze laat wat hij niet doen kan. ~ Oosterse wijsheid ~ |
|
| Naar boven |
|
|