rsi, rsi forum, muisarm, cans, cans forumGebruikersnaamWachtwoord
Log me automatisch in bij elk bezoek    
Registreer
Registreer
Privé berichten
Privé berichten
RSI Forum Forum Index » Hulpmiddelen en therapieen

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie
Welke van de zovele ergo-muizen?!
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
little1
Meer Frequente Poster
Meer Frequente Poster

BerichtGeplaatst: Vr Jul 11, 2008 1:30 pm    Onderwerp: Welke van de zovele ergo-muizen?! Reageer met quote

Ik ben terug van weggeweest (op t forum maar ook een beetje met m'n RSI) en op zoek naar ervaringen.

Hou pagina http://www.ergo2work.nl/products/nl/ergonomische-muizen.html er eens bij en klik aan de linkerkant eens door de verschillende muizen heen.

Wie heeft wat voor ervaring met welke?

Wat zou goed voor mij zijn? Ik merk dat een platte muis niet fijn is ivm spieren onderarm, nek en rug.
Ik heb even een verticale muis a la Evoluent geprobeerd en vind t denk ik niet zo fijn om met mijn hand over t bureau te gaan. Ook stond de scrolloptie ingesteld op de middelvinger: dat gaat moeizaam. Anders wirdt het weer de wijsvinger overigens.

Daarom lijkt mij de aerobic wel een oplossing. maar ben bang dattie niet past.

De Anir-muis lijkt me geweldig, vooral het klikken met je duim (volgens mij) lijkt mij een enorme uitkomst. Maar ik zie niet zo goed of je nu nog wat met je vingers doet...
Ook vraag ik me af of je dan weer geen andere spieren belast omdat je toch wel een beetje gaat knijpen.

Maar misschien gewoon een pennetje nemen?!?!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
Jannes
Frequente Poster
Frequente Poster

BerichtGeplaatst: Di Jul 15, 2008 10:24 am    Onderwerp: Reageer met quote

Hmm dat is lastig, het handigste zou zijn om ze allemaal uit te proberen voor je ze koopt Wink Zelf heb ik deze 2 thuis, waar ik veel aan heb:

http://www.logitech.com/index.cfm/mice_pointers/trackballs/devices/156&cl=roeu,en

http://www.logitech.com/index.cfm/mice_pointers/trackballs/devices/166&cl=roeu,en

Ik denk dat het voor elke persoon verschillend is, afhankelijk van waar je het meeste last hebt...

Echt advies is dit niet he? Razz
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
little1
Meer Frequente Poster
Meer Frequente Poster

BerichtGeplaatst: Di Jul 15, 2008 10:28 am    Onderwerp: Reageer met quote

Inmiddels bleken op mijn werk ook wat middelen aanwezig te zijn die ik mocht uitproberen.

Ik hield het een halve dag vol met een pennetje: echt niet tof.

En toen kreeg ik een ander soort voor ogen en onder handen: http://www.ergo2work.nl/products/nl/rollermouse.html en ik werk hier 2 dagen op en de pijn is zelfs verminderd.
Door navraag over de verschillen en mijn situatie bleek dat ik vooral last kreeg bij het reiken naar een muis.

Ik ga nu dus het een en ander in werk stellen om zo'n soort muis op mijn werk te krijgen.

Bedankt voor het meedenken in ieder geval!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
Jannes
Frequente Poster
Frequente Poster

BerichtGeplaatst: Di Jul 15, 2008 1:05 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Zo´n pennetje lijkt me inderdaad ook niet alles, maar dit product ziet er goed uit!

Veel plezier ermee Wink
Naar boven
MarianH
Assistent Forum Supervisor
Assistent Forum Supervisor

BerichtGeplaatst: Wo Jul 23, 2008 12:37 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb ook van iemand positieve dingen gehoord over die rollermuis.

Ik heb een keer een vertikale muis geprobeerd met een bal die je dan met je duim moet rollen: een verschrikking vond ik dat.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
rudolfvda
Licht Frequente Poster
Licht Frequente Poster

BerichtGeplaatst: Wo Nov 05, 2008 7:32 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ojee..

Ik heb zelf er al heel wat gehad.. zo'n duimroller muis, de Anir muis, zelfs een headmouse.. even kijken, de duimroller werkte wel goed, maarja dan beweegt je arm helemaal niet meer.. de Anir muis heb ik een tijdje gehad maar toen kreeg ik juist klachten in mijn duim. Dat was echt vreselijk om erbij te krijgen. Dus die heb ik snel de deur uitgedaan.. hopelijk heb ik daardoor geen kettingreactie in motion gezet.. de headmouse was echt de meest 'opmerkelijke'. Je plakt een stip op je hoofd en de sensor op je beeldscherm. Zo kan je door je hoofd te bewegen de muis navigeren. Veroorzaakt wel weer klachten in je nek.

Eigenlijk werkt geen enkele muis 'beter'. Het is een kwestie van je houding veranderen en rugconditie training. Al het hand en armwerk komt namelijk vanuit de rugspieren.

Alhoewel, ik heb eens een muis gezien, de quill muis (of airobic muis) dat mij wel aanspreekt. Wat blijkt, uit eigen ervaring ook, als je je handpalm een kwartslag draait tenopzichte van een gewone muis is dit vele malen ergonomischer. Als je een laptop hebt zou ik veel afwisselen met de touchpad. Daardoor houd je je armen dichterbij je lichaam wat ergonomischer is en tevens je hand voor 45 graden draait. Het zelfde geld voor een keyboard roller muis. Daar heb je onder het toetsenbord een cilinder met de lengte van een spatiebalk, waar ik ook optimistisch over ben.

Hoop dat het helpt!

P.S. kijk eens op Markplaats of Speurders.. vaak biedt men ergonomische muizen daar aan voor veel goedkoper. Check wel met de Anir muis dat je de juiste maat koopt.
Naar boven
nila_madhava
Meer Frequente Poster
Meer Frequente Poster

BerichtGeplaatst: Wo Nov 26, 2008 11:31 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb zelf heel lang de Wacom Volito2 gebruikt. Dit is een soort penmuis, waar je ook mee kunt tekenen. Het heeft me heel lang heel goed geholpen, maar op een gegeven moment kreeg ik de gewoonte de pen in mijn handen te houden als ik even snel iets wilde typen, en dat ging helaas niet goed. Maar toch echt een aanrader! (zijn vast wel goedkoop te krijgen via E-bay)
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    RSI Forum Forum Index » Hulpmiddelen en therapieen Tijden zijn in GMT
Pagina 1 van 1

Ga naar: