rsi, rsi forum, muisarm, cans, cans forumGebruikersnaamWachtwoord
Log me automatisch in bij elk bezoek    
Registreer
Registreer
Privé berichten
Privé berichten

Adverteren op rsiforum (gemiddeld 130 unieke bezoekers per dag):

• Slot 1 25 euro p/m
  • Slot 2 25 euro p/m
  • Slot 3 25 euro p/m
  • Slot 4 25 euro p/m
  • Slot 5 25 euro p/m
RSI Forum Forum Index » Algemeen

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie
Welk product kan volgens jullie toch echt verbeterd worden?
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Joyce
Licht Frequente Poster
Licht Frequente Poster

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 13, 2006 1:02 pm    Onderwerp: Welk product kan volgens jullie toch echt verbeterd worden? Reageer met quote

Hallo allemaal!

Ik heb me al eerder voorgesteld, maar ik zal nog even kort zeggen waar ik mee bezig ben. Ik heb zelf geen RSI, maar mijn afstudeeropdracht is gerelateerd aan RSI. Ik zal een product moeten (her)ontwerpen, zodat het helpt bij het genezen van RSI of het voorkomen daarvan. Ik richt mij voornamelijk op RSI als een gevolg van overbelasting van knijpen en grijpen (dat hoeft dus niet eens hardhandig te zijn; iedere keer iets vastpakken wordt hier ook al onder verstaan).

Ik ben vrij om een doelgroep en product te kiezen, maar persoonlijk gaat mijn voorkeur niet uit naar het computerwerk, omdat daar al zoveel aan gedaan is en er zoveel andere oorzaken zijn te vinden. Een voorbeeld van een oplossing zou zijn een kappersschaar die voorkomt dat de kapper krampachtig de schaar vasthoudt. Hoge krachten in de hand verkleinen namelijk de bloedstroom naar de onderarmen en veroorzaakt daarmee grote klachten.

Dus mijn vragen aan jullie:

-welk product kan echt verbeterd worden? Denk aan sport, vrije tijd, huishoudelijk werk, een bepaalde beroepsgroep...

-of in welke beroepsgroep/activiteit/handeling komt veel overbelasting voor wat betreft iets vastpakken?

Gil maar wat! Uiteraard heb ik al een hoop ideeen, maar er kunnen er altijd meer zijn. Ook ideeen die in eerste instantie niet realistisch lijken, hoor ik graag!!

Heel erg bedankt! Jullie zouden me hier echt heel erg mee helpen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Pipi
Head of Supervisors
Head of Supervisors

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 13, 2006 9:15 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hey, Vincent, ik wist niet dat je in die branche zit Question
Ik ben ooit 2 fietsen kwijt geraakt in die branche en dat was echt niet grappig. Als je mijn fietsen ooit ben tegengekomen dan hoor ik dat graag!

Jammer dat je een beetje de draak steekt met het onderwerp van Joyce. Ik ga er vanuit dat ze goede bedoelingen heeft ermee. Het is uiteindelijk toch alleen maar goed dat ook mensen zonder RSI zich er steeds meer voor gaan interesseren? Hoe meer belangstelling, hoe beter. Ik denk dat RSI daardoor steeds serieuzer genomen wordt.

Joyce, ik zou zo echt niet weten welk produkt ik verbeterd zou willen zien. Zelf denk ik dat ik het in de verticale hoek zou moeten zoeken, verticaal toetsenbord en muis. Op dit moment heb ik die niet, maar probeer gewoon verstandig te computeren... En dat lukt steeds beter Exclamation

Groetjes!
Joyce
Licht Frequente Poster
Licht Frequente Poster

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 15, 2006 8:14 am    Onderwerp: Reageer met quote

Dank je wel voor je reactie Pipi!

Ik ben heel vrij in mijn project, ik mag het helemaal de richting insturen die ik wil, vandaar dat ik dit topic opende; in de hoop originele reacties te krijgen (tja, die kreeg ik ook wel...). Maar goed, mijn voorkeur gaat op dit moment niet uit naar computerwerk, omdat daar al zoveel voor gedaan is.

Maar nogmaals bedankt voor je reactie!
Naar boven
maRRtijn
Meer Frequente Poster
Meer Frequente Poster

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 15, 2006 3:18 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Pipi schreef:
Jammer dat je een beetje de draak steekt met het onderwerp van Joyce. Ik ga er vanuit dat ze goede bedoelingen heeft ermee.

Een geintje op zijn tijd moet kunnen he Mr. Green

Maar serieus. Het eerste wat me te binnen schiet is autorijden.
Ik heb tijden autorijden net zo veel klachten gehad als met beeldschermwerk. Voor beeldschermwerk is zoals je al aangeeft al veel gedaan, er zijn bijv. verschillende soorten muizen en toetsenborden te koop.
Echter voor in de auto is er niets. Ik heb ooit een stuurknop gebrobeerd, maar die heb ik meteen weggegooid. Crying or Very sad

Ik moet ook toegeven dat ikzelf niet echt iets kan bedenken Embarassed
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Joyce
Licht Frequente Poster
Licht Frequente Poster

BerichtGeplaatst: Do Mrt 16, 2006 2:05 pm    Onderwerp: Reageer met quote

He Martijn,

Dank je wel voor je reactie! Mag ik vragen wat je klachten voornamelijk zijn tijdens het autorijden? Is het dat je het stuur te krampachtig vasthoudt of het schakelen pijn doet? Kan je je hoofd voldoende draaien?
Naar boven
maRRtijn
Meer Frequente Poster
Meer Frequente Poster

BerichtGeplaatst: Do Mrt 16, 2006 3:59 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Joyce schreef:
He Martijn,

Dank je wel voor je reactie! Mag ik vragen wat je klachten voornamelijk zijn tijdens het autorijden? Is het dat je het stuur te krampachtig vasthoudt of het schakelen pijn doet? Kan je je hoofd voldoende draaien?

Het is bij mij puur en alleen het vasthouden van het stuur. Dat is qua houding niet eens zo heel veel anders als dat je een muis bediend. Ik denk niet dat ik het stuur te krampachtig vastoud. Ik probeer het zo losjes mogelijk te houden, maar je moet nu eenmaal toch een pebaalde kracht uitoefenen. Met schakelen heb ik geen problemen.
Echter het is niet voor iedereen hetzelfde. In het forumgedeelte 'Leven met RSI' heb ik er ooit eens een topic over geopend. Dan blijken er mensen te zijn die nog meer problemen hebben als ik, ook met schakelen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Yvon
Forum Supervisor
Forum Supervisor

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 17, 2006 10:51 am    Onderwerp: Reageer met quote

Als ik voor mijzelf spreek, als kapster met al jaren "last" van RSI, sinds ik een ergonomische schaar en minder stress heb, is het werken een stuk verbetert. Een kam die niet telkens uit je handen valt..dat zou fijn zijn Wink

Verder, geen idee, mijn scharen ( en dat zijn er nogal wat) zijn allemaal gemaakt van het lichtste materiaal wat er nu op de markt is. Maar nog lichter zou niet fijn knippen....
deejay
Forum Supervisor
Forum Supervisor

BerichtGeplaatst: Di Mrt 21, 2006 8:54 am    Onderwerp: zit-sta Reageer met quote

electrische zit-sta tafel van onder de 300 euro
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
Anony
Frequente Poster
Frequente Poster

BerichtGeplaatst: Za Apr 01, 2006 11:26 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Haha, ja, zorg ervoor dat de investeerders in ergonomische producten wat langer hun adem in houden. De producten zijn echt absurd duur en iedereen wil meteen de kosten er uit halen. Er zijn ontzettend veel goede ergonomische producten, maar als je wat mankeert komt je dat letterlijk veel te duur te staan. Ik zou zeggen, zoek een manier waarop investeerders dus goedkoper producten kunnen aanbieden.. waarschijnlijk zal je je vooral moeten richten op bepaalde overtuigings punten, omdat de gemaakte kosten nou eenmaal vast staan.
Naar boven
attid
Meer Frequente Poster
Meer Frequente Poster

BerichtGeplaatst: Ma Apr 10, 2006 1:43 pm    Onderwerp: Reageer met quote

www.reflex-sante.com: de oplossing (gratis met boek zelfhulp relfexologie) voor iedereen is NU beginnen met Voetreflexologie (in NL www.vnrt.nl voor meer info). Door de onderkant van je voeten elke dag krachtig te masseren (voor hand/arm/schouder/nek/hoofdklachten met name de grote teen) werk je de diepgelegen spanning (die IEDEREEN heeft !!!) los en de troep wordt door je lichaam afgevoerd. De computer geeft electrospanning af en dat wordt in je lichaam opgeslagen. Alles wordt 'geregeld' vanuit je hoofd (wat je ook doet) dus dat hoofd moet letterlijk' verschoond' blijven van spanning. Bij teveel spanning krijg je uitval van de spieren. Wordt dat steeds meer spanning, doordat je het niet afvoert, dan loop je op een gegeven moment met een kruk, je komt in een rolstoel of je krijgt kanker. Nederland pas op uw gezondheid. Het is een simpele manier die tevens preventief werkt tegen andere problemen. Uw lichaam dient onderhouden te worden en aangezien we de computer moeilijk uit het raam kunnen gooien en allerlei tijdelijke attributen niet helpen, sterker nog, stikumaan het probleem verergeren, attendeer ik u op deze natuurlijke mogelijkheid. Een duidelijk schema van de onderkant van de voeten die in verbinding staan met de organen vindt u op : www.reiki-lotus.com.reflex-voeten.asp.(dit heeft overigens niets te maken met Reiki etc. het schema is alleen erg duidelijk.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    RSI Forum Forum Index » Algemeen Tijden zijn in GMT
Pagina 1 van 1

Ga naar: