| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Jolandah2 Frequente Poster

|
Geplaatst: Vr Okt 06, 2006 1:55 pm Onderwerp: Waar bestaat jullie RSI uit? |
|
|
Hoi,
Onder de noemer RSI bestaan wel meer dan twintig soorten.
Waar bestaat het bij jullie uit?
Even benieuwd of ik iets herken in mijn eigen RSI achtige klachten.
Groetjes
Jolanda |
|
| Naar boven |
|

|
Geplaatst: Vr Okt 20, 2006 7:39 am Onderwerp: |
|
|
Weet niemand wat ie heeft???  |
|
| Naar boven |
|
Yvon Forum Supervisor

Geregistreerd op: 28-11-2004 Berichten: 423 Woonplaats: Noord Holland
|
Geplaatst: Zo Okt 22, 2006 8:37 am Onderwerp: |
|
|
Heb er even over gedacht Bij mij is dat zere vermoeide armen, niets meer kunnen vasthouden, laat werkelijk alles vallen, tintelingen, Heb rsi in mijn vingers, polsen, handen, gehele arm en schouders. _________________ REMEMBER- THINK BEFORE YOU INK AND GET THE ORIGINAL FROM THE ABORIGINAL... |
|
| Naar boven |
|
angeleyez Frequente Poster

|
Geplaatst: Ma Feb 05, 2007 4:26 pm Onderwerp: |
|
|
De mijne valt onder TOS scalenus syndroom. De bloedvaten/zenuwen in mijn nek worden afgekneld.
Als ik redelijk "pijnvrij" ben, heb ik last van het volgende:
snel vermoeide armen, vastzittende spieren in mijn nek. Ik moet echt op mijn houding letten, stress en kou (altijd een das of coltrui). En vooral genoeg bewegen en niet zwaar tillen.
Na 9 maanden heb ik nu alweer 9 dagen elke dag pijn en dit is tot vandaag ongeveer wat ik voel:
Hoofpijn, gevoel alsof er een gewicht op mijn hoofd ligt, gevoel alsof ik met mijn schouders tussen een bankschroef zit die steeds strakker wordt gedraaid, uistraling van de pijn naar mijn onderrug. Branden van mijn spieren linkerkant nek
Zware vermoeide armen en polsen.
Als de pijn nog langer duurt gebeurt het volgende:
Wit en zwaar worden van mijn linkerarm en gevoelloos worden arm. Bij optillen armen gaan deze tintelen. En 24/7 hoofdpijn.
Wat heb je zelf voor klachten? |
|
| Naar boven |
|
MarianH Assistent Forum Supervisor

|
Geplaatst: Di Feb 06, 2007 10:55 am Onderwerp: |
|
|
Ik ga de laatste tijd best goed, dus dat is alleen maar een stijve nek en soms zere schouders. Mijn polsen doen altijd moeilijk, die willen niet goed buigen (niet naar voren of achteren)
Als het slechter gaat krijg ik eerst een brandend gevoel in mijn schouders, wat later overgaat in een doof gevoel. Verder krijg ik tintelingen in de linkerarm en vingers. Vroeger had ik vaak tintelingen in mijn duim en de eerste 3 vingers, maar dat is overgegaan nadat mijn ganglion is verwijderd. De tintelingen in de armen gaan gepaard met het niet kunnen krachtzetten met de handen en het niet kunnen tillen van "zware" dingen (waterkoker enzo).
Ik heb ook veel hoofdpijn gehad, soms wel meer dan een maand achter elkaar, maar ook dat is nu eigenlijk over. Alleen af en toe nog 1-3 dagen hoofdpijn. |
|
| Naar boven |
|

|
Geplaatst: Di Feb 20, 2007 6:21 pm Onderwerp: |
|
|
Poeh! Wat erg allemaal!
Kom ik aan met mijn klachten, dat valt nog mee als ik jullie verhaal lees: overbelasting (bijna 100% zeker). steeds maar pijn in polsen en soms ook in nek, maar dat is nu even rustig. Maar ik krijg morgen proef met joystickmuis, misschien dat dat minder klachten geeft.
Ben bij fysiotherapeut (Handencentrum Utrecht) bezig met spierversterkende therapie, maar dat helpt nog niet echt heb ik het gevoel en we zijn al bijna acht weken bezig.
Groetjes
Jolanda |
|
| Naar boven |
|
nila_madhava Meer Frequente Poster

|
Geplaatst: Wo Nov 26, 2008 7:17 pm Onderwerp: |
|
|
Mijn RSI heeft zich op allerlei manieren geuit.
In het begin manifesteerde het zich als tintelingen en pijn in mijn onderarmspieren. Dat breidde zich uit naar pijn in mijn handen (hele hand uiteindelijk, behalve pink)
Nadat iemand me totaal verkeerd had gemasseerd ging de pijn vooral in mijn schouders zitten. Dat heb ik nu nog steeds, maar het belemmert me niet meer; ik kan gewoon weer fulltime werken.
Op het ergste moment zat alles vast, zelfs de spieren van mijn kaken tot onderaan mijn rug.
Maar ja, na drie maanden trouw elke dag 4x per dag 50 mg Vit B 6 te hebben geslikt, mijn been te hebben gebroken, een streng ayurvedisch dieet te hebben gevolgd en een Flextend te hebben gekocht was de pijn zo goed als weg - alleen nog wat in mijn schouders dus.
En het gaat nu al zeker 1.5 weer goed (met af en toe mindere perioden, maar dan heb ik ook echt domme dingen gedaan). _________________ ardennen | vertaling engels |
|
| Naar boven |
|
|