| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
niki Nieuweling

|
Geplaatst: Ma Aug 30, 2004 2:35 pm Onderwerp: voorstellen |
|
|
Hoi allemaal...
Ik ben niki.... een vrouw van 41, en werk sinds 4 jaar op een callcenter.
Op 1 mei afgelopen jaar ben ik begonnen bij een nieuwe werkgever.
Deze werkgever gaat slecht om met pauze tijden waar ik ook op gewezen heb. Helaas heb ik een contract voor een half jaar waardoor je niet door kan drammen over bepaalde zaken In een periode van grote drukte (vakantieperiode) heb ik last gekregen van mijn hand. (nu 4 weken geleden) Ik ben er mee naar de huisarts gegaan en deze heeft in eerste instantie peesontsteking van de middel en wijsvinger geconstateerd.
Ik moest een week rust houden met deze hand en kreeg artrotec voorgeschreven. Deze pijnstiller helpt wel maar onderdrukt niet de volledige pijn. Na de week rust waren de klachten niet over en ben ik weer terug gegaan naar de huisarts en deze is toen naar mn nek ed gaan kijken. Ik heb nu 5 behandelingen van de fysio gehad (electrische en sonar therapie?) maar wederom zonder resultaat. De fysiotherapie verwijst me nu weer terug naar de huisarts en deze zegt...... probeer het 2 weken door je hand zoveel mogelijk te ontzien. (alles wat ik doe momenteel doet me pijn dus eigenlijk moet ik gewoon dus in bed liggen en niets meer doen. (sorry beetje depri momenteel) Ik moet wel gewoon naar t werk..... 2 uur per dag al is t maar aanwezig zijn. maar zelfs autorijden is me eigenlijk al teveel. (en nee t is te ver lopen )
Volgens mijn huisarts is het beginnende rsi....... maar als ik t zo lees... her en der..... moet dat met wat rust en aanpassingen toch met een week of 2 wel over zijn?
(sorry moest even mn beklag doen want ik baal als een stekker dat dit ook nog eens dat dit mij mn baan zou kunnen gaan kosten)
gr Niki _________________ try to keep on smiling |
|
| Naar boven |
|
deejay Forum Supervisor

|
Geplaatst: Di Aug 31, 2004 10:10 am Onderwerp: Allo |
|
|
Ha Niki,
rot hoor ! je moet niet naar je werkgever luisteren, je hebt wettelijk recht op pauze en vooral nu moet je die gewoon nemen. tip: neem een rechtsbijstandverzekering.
verder: dat over een week of 2 over zijn; dat verschilt van persoon tot persoon, bij mij ging het nooit meer weg. Je kan dus beter rust nemen totdat je zelf denkt dat je weer kan werken.
Mvg, DJ |
|
| Naar boven |
|
Pipi Head of Supervisors

|
Geplaatst: Do Jan 27, 2005 9:37 am Onderwerp: Hoe is ie??? |
|
|
Hai Niki,
Ik zat de berichten van voor mijn tijd door te lezen.... waaronder de jouwe! Hoe is het nu met jou? In Aug. had je misschien beginnende RSI, hoe is het verder gelopen? Zijn de klachten minder geworden of ben je er nog niet vanaf? Hopelijk gaat het goed met je! Mocht je het leuk vinden... mijn verhaal is ook in "even voorstellen" te lezen, net als dat van alle andere nieuwe forumleden (zijn er best veel inmiddels!).
Zou leuk zijn als je iets van je liet horen!
Groetjes van Tanja _________________ De dwaas doet wat hij niet laten kan; de wijze laat wat hij niet doen kan. ~ Oosterse wijsheid ~ |
|
| Naar boven |
|
niki Nieuweling

|
Geplaatst: Vr Jan 28, 2005 11:27 am Onderwerp: update voorstellen |
|
|
Dank voor de opbeurende mail.... Helaas t gaat alleen maar slechter momenteel. Het blijkt dus geen rsi te zijn maar myo faciale pijnen (onder gebracht onder de noemer fibromyalgie) Momenteel kan ik met moeite mijn beide armen schouders en nek belasten, en ook mijn benen beginnen nu mee te doen. Ik krijg 2 x per week intensieve fysio en ga binnen 3 maanden als het goed is beginnen met een *pijntraject* Pijn de Baas, via een revalidatiearts. (3 dagdelen per week gedurende 10 weken) Dit is alleen maar zodat ik weer redelijk kan functioneren en misschien ook wel weer terug kan keren in het werkcircuit. (Mijn baan ben ik dus idd kwijt geraakt.)
Gr niki _________________ try to keep on smiling |
|
| Naar boven |
|
truman Forum Assistent

|
Geplaatst: Za Jan 29, 2005 9:47 pm Onderwerp: Re: update voorstellen |
|
|
| niki schreef: | Het blijkt dus geen rsi te zijn maar myo faciale pijnen (onder gebracht onder de noemer fibromyalgie)
Gr niki |
Heel erg om te horen dat het slechter gaat. Kun je mij misschien uitleggen wat voor pijnen dat precies zijn. Ben niet bekend met die termen. |
|
| Naar boven |
|
niki Nieuweling

|
Geplaatst: Za Jan 29, 2005 10:36 pm Onderwerp: fibromyalgie |
|
|
Hoi,
Voor mij houden deze pijnen in..... constante pijn/spierpijn in mn armen handen nek en schouders.... soms gaat het al verder door mn lijf en kan ik amper 100 meter lopen omdat mn kuiten dan verkrampen. De term fibromyalgie is een overkoepelende naam voor verschillende *onaantoonbare* spierklachten....... in mijn geval myo faciale pijnen..... Helaas wordt dit niet gezien als een erkende ziekte omdat het nergens aantoonbaar is.
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is, maar het kan dus verschillende uitingsvormen hebben.
groetjes niki _________________ try to keep on smiling |
|
| Naar boven |
|
Pipi Head of Supervisors

|
Geplaatst: Wo Feb 02, 2005 9:21 am Onderwerp: |
|
|
Hoi Niki,
Wat ontzettend leuk dat je weer terug bent op het forum Wel errug vervelend om te horen dat je klachten alleen maar erger zijn geworden en je je baan kwijt bent.
Hoe moet ik daar nog een positieve draai aan geven? Pfff... "try to keep on smiling" is een hele goeie van je en moeten we allemaal blijven doen! Je bent in elk geval goed bezig met je gezondheid en goed dat je het helemaal hebt laten onderzoeken en nu weet wat je hebt, al is het niet aantoonbaar (wat een irritant gedoe altijd). Ik vind het verschrikkelijk voor je dat je fibromyalgie blijkt te hebben. Hoe lang weet je dit al? Ik heb er weleens van gehoord in de term van "een soort reuma in de weke delen", maar dat is ook redelijk vaag natuurlijk. Ik vraag me af of RSIers ook gevoeliger zijn voor dit soort aandoeningen in andere lichaamsdelen... en dus gevoeliger voor fibromyalgie, je hoort dit wel vaker bij RSIers. Ik merk aan mezelf dat ik de afgelopen weken regelmatig wat last heb van mijn voet, niet ernstigs net alsof ik te veel geshopt heb ( ) op de verkeerde schoenen... maar toch een beetje raar.
Succes ermee en tot forums! _________________ De dwaas doet wat hij niet laten kan; de wijze laat wat hij niet doen kan. ~ Oosterse wijsheid ~ |
|
| Naar boven |
|
|