|
|
|
|
|
Adverteren op rsiforum (gemiddeld 130 unieke bezoekers per dag):
- Slot 1 25 euro p/m
- Slot 2 25 euro p/m
- Slot 3 25 euro p/m
- Slot 4 25 euro p/m
- Slot 5 25 euro p/m
 |
| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Twan Meer Frequente Poster

|
Geplaatst: Zo Feb 20, 2005 12:44 pm Onderwerp: Voorstellen.... |
|
|
Hoi, ik zal me even voorstellen, ik heet Twan ben 20 jaar en ben helaas een hele tijd terug slachtoffer geworden van RSI in beide armen.
Het zal zo'n 4 jaar geleden zijn dat ik de eerste sympthonen van RSI kreeg verwacht ik, ik heb dit opgelopen door in de raarste houdingen achter mijn pc te gamen, mijn bureau + stoel zaten zo kut dat ik in de gekste houdingen erachter ging zitten.
2 jaar hierna was ik al geruim een jaar werkloos op zaterdag, ik zat veel te pc'en overdag en was me niet zo van het kwaad bewust, een half jaar hierna kwam de echte scary ellende pas ik kreeg in de vakantie een bijbaantje bij de gamma. Ik heb hier 8 weken gewerkt en in die 8 weken kreeg ik vrij zwaar werk te doen dit resulteerde in ontzettende pijnen in mijn polsen, het werd helemaal stijf en bijv. kaas snijden met de kaasschaaf was 's ochtends een hels karwei. In deze tijd heb ik de MANU brace aangeschaft: http://www.agert.com/NL-MANU-Generality.html helaas zonder enig resultaat, ben naar de doc. geweest die ook niet echt met opfleurende adviezen kwam
8 weken hierna moest ik stagelopen in een pczaak, een schroefje vastschroeven was een hel, ik had voordurende pijn aan mijn polsen, maar omdat ik niet meer het zware werk hoefde te doen merkte ik dat het beter ging, ik worstelde me door de zware periode heen en na een half jaar stagelopen waren de constante pijnen weg en kon ik met gemak weer kaas snijden, schroefjes vast schroeven etc.
Schrik, ik lag 's avonds een keer op de bank borrelnootjes te eten, en ik merkte dat ik met mijn linkse hand een borreltnootje tussen de duim en wijsvinger niet meer zo goed kon vasthouden --> eerste krachtverlies verschijnselen voor mij.
Nu 2 jaar verder, laatste halfjaar heb ik op school gezeten + 20 uur per week gewerkt in een andere bouwmarkt met lichter werk etc, soms had ik last van mijn RSI vanwege zwaar werk etc, maar buiten dat heeft me het in die periode zo goed gedaan dat ik zonder probs kon typen wat ik wou ik had geen last van mijn RSI etc, alleen nu komt het allemaal weer terug ik moet stagelopen op een ICT systeembeheer afdeling en voordat ik het wist had ik last van mijn RSI in mijn polsen schouders soms nek
Kan ik met mijn RSI leven: ja ik leren leven met mijn RSI + ik moet nog 3 maanden stagelopen dan heb ik mijn ict opleiding afgerond en stroom ik door naar een andere school met een compleet andere richting, ict is gedaan voor mij.
Waar kan ik niet mee leven, ik heb vaak last van rode handen waar ik me enorm voor schaam sinds het me opviel, de rest van de klachten zijn natuurlijk niet leuk maar ik heb al zoveel ervaring met RSI op dit moment dat ik precies weet wat mijn grenzen zijn. |
|
| Naar boven |
|
Yvon Forum Supervisor

Geregistreerd op: 28-11-2004 Berichten: 431 Woonplaats: Noord Holland
|
Geplaatst: Zo Feb 20, 2005 1:26 pm Onderwerp: |
|
|
Welkom hier!
Gelukkig weet je je grenzen, das wel erg handig he..ik weet ze ook, maar overschreid ze soms echt wel.
Rode handen..hmm...heb ik geen last van, doorbloeding misschien? Geen idee, misschien iemand anders die het weet
Ik wens je veel plezier hier op het forum.
Vrolijke groet yvon _________________ REMEMBER- THINK BEFORE YOU INK AND GET THE ORIGINAL FROM THE ABORIGINAL... |
|
| Naar boven |
|
Jopie Forum Assistent

|
Geplaatst: Zo Feb 20, 2005 2:32 pm Onderwerp: |
|
|
Hoi Twan,
Welkom op het forum. Zo te horen kunnen we veel van je leren. Wel balen dat je studie je zo nekt. ik hoop dat je wel in die richting aan de slag kan als je klaar bent. En dat je er zo weinig mogelijk last van hebt.
Die rode handen, kan idd door doorbloeding komen. Wat je dan zou kunnen doen is je handen, polsen en onderarmen zelf wat gaan masseren cq kneden. Niet te hard! Maar ook niet te zachtjes. Het kan zijn dat door stijve spieren de doorbloeding verminderd is. Als dit niet werkt, ga dan na met wat voor middelen je werkt. Het kan zomaar een parfumallergie of voedselallergie zijn ofzo. Maar dan zou het ook moeten jeuken...
Ik hoop dat je erachter komt waar het door komt. Laat het zeker nakijken door de huisarts, want het is niet normaal.
Succes!
Jopie |
|
| Naar boven |
|
Babs Forum Supervisor

|
Geplaatst: Zo Feb 20, 2005 3:02 pm Onderwerp: welkom Twan |
|
|
hallo Twan,
mooi om weer een verhaal van een jongeling met RSI te lezen en goed dat je inmiddels al hebt geleerd waar je grenzen liggen. Ik kan me goed voorstellen dat je zo helemaal in de ban was van pc games en op die manier over je grenzen bent heen gegaan. Helaas het "jong geleerd is oud gedaan" geldt voor jou al op een erg jonge leeftijd.
Over die verkleurde handen: ik heb het zelf ook al jaren en volgens de revalidatie-arts en een fysiotherapeut is dit iets wat typisch is/kan zijn voor fase 3. In de herfst en wintermaanden is het bij mij erger dan de overige maanden van het jaar en wat bij mij verbetering en ook verlichting van het kougevoel geeft is verschillende keren per dag insmeren met Spiroflor gel van VSM, een homeopathische gel die niet vet is. Misschien ook een tip voor jou?
Signalen van pijnscheuten in schouders en nek zijn erg belangrijk voor mij om op mijn houding te letten en te zorgen dat mijn schouders, nek en armen losjes en ontspannen kunnen bewegen, o.a. niet met opgetrokken schouders achter de pc zitten.
Net als de anderen voor mij al hebben gemeld, hoop ik dat je op dit forum kunt vinden wat je zoekt en ook ons nuttige tips kunt geven, je bent immers ook al een expert op RSI-terrein.
En schaam je bovenal niet voor de verkleurde handen, nergens voor nodig
Alle suc6 en tot een volgende post!
groetjes, Maria _________________ als je begrijpt wat ik bedoel..... |
|
| Naar boven |
|
Pipi Head of Supervisors

|
Geplaatst: Zo Feb 20, 2005 5:32 pm Onderwerp: Welkom! |
|
|
Hallo Twan,
Ook van mij welkom in ons cluppie!
Wat fijn dat je ondanks alle ellende toch nog je studie zo kunt switchen dat je niet meer de ict in hoeft, maar iets anders gaat doen! Alhoewel het vreselijk is dat je al zo jong (1 v/d jongste hier!) RSI klachten hebt, heb je je carriere hierop gelukkig tijdig kunnen aanpassen. Heel goed dat je dat hebt gedaan!
Verder heb ik niet zoveel toe te voegen aan wat de anderen hebben geschreven... idd RSI sucks, maar met zijn allen proberen we er hier nog een beetje het beste van te maken. Hopelijk geldt dat voor jou ook. Veel plezier hier en succes met je klachten!
Groeten,
Tanja _________________ De dwaas doet wat hij niet laten kan; de wijze laat wat hij niet doen kan. ~ Oosterse wijsheid ~ |
|
| Naar boven |
|

|
Geplaatst: Zo Feb 20, 2005 7:47 pm Onderwerp: |
|
|
Bedankt voor jullie reacties! Ik zal binnenkort een keer mijn verhaal aanpassen, want het zit vol met spellingsfouten
Jopie, stijve spieren heb ik op dit moment niet, alleen als ik veel werk dan merk ik wel dat mijn handen roder worden, dus het zal wel geen allergie zijn, ik had het eerst ook nooit in de gaten totdat een collega van mij me er op wees.
RSIrrie, waar kun je deze gel kopen?
Het 'grappigste' aan mijn RSI is dat ik zelf rechts ben maar links mijn 'echte' RSI is begonnen door waarschijnlijk te veel typen.
Met de echte RSI bedoel ik last van mijn pols/ondearm, rechts begon het wel aan mijn wijsvinger (wat overigens compleet weg is) door te veel muisklikken, maar links kreeg ik de ergste symptonen + daar heb ik op dit moment ook het meeste last van. |
|
| Naar boven |
|
Babs Forum Supervisor

|
Geplaatst: Zo Feb 20, 2005 9:06 pm Onderwerp: Spiroflor gel of creme |
|
|
hallo Twan,
maak je niet druk over die spellingsfouten joh, we hebben wel wat anders aan onze koppies Degene die ons daarop aanvalt bannen we meteen, nietwaar?!
Die Spiroflor gel of creme van VSM kun je wellicht met een receptje van je huisarts "gratis" bij de apotheek afhalen, hangt ervan af hoe je verzekerd bent. Mocht dit niet lukken dan kun je hem bij apotheek of drogist (o.a. DA) kopen.
Ik wens je er veel suc6 mee en nogmaals "don't shame at all about it" .
groetjes, Maria _________________ als je begrijpt wat ik bedoel..... |
|
| Naar boven |
|
Jopie Forum Assistent

|
Geplaatst: Ma Feb 21, 2005 12:40 pm Onderwerp: |
|
|
Hoi Twan,
Ik hoop dat die gel je een beetje vooruit gaat helpen.
Wel toevallig dat jij ook last hebt van links terwijl je rechts bent. Mij geloven ze niet eens wanneer ik vertel dat de linkerkant ook zeer doet, maar goed. Ben eerlijk gezegd wel blij dat ik niet de enigste ben. En het komt waarschijnlijk van het tikken. Maar kijk ook even of jij veel op je linkerelleboog steunt... als je bijv aan het muizen bent. Als je dat een beetje in bedwang kan houden is het heel misschien mogelijk dat het ietsjes minder wordt.
Sterkte in ieders geval!
Jopie |
|
| Naar boven |
|
Babs Forum Supervisor

|
Geplaatst: Vr Mrt 04, 2005 6:15 pm Onderwerp: Spiroflor |
|
|
En Twan, hoe is het met je handen? Al Spiroflor geprobeerd en eventueel een beetje baat? Ben erg benieuwd, omdat dat spul bij mij helpt en laat het ook op pijnlijke rug/schouders smeren als ik veel last heb d.w.z. die plekjes waar ik zelf niet bij kan. _________________ als je begrijpt wat ik bedoel..... |
|
| Naar boven |
|

|
Geplaatst: Ma Mrt 14, 2005 10:20 am Onderwerp: |
|
|
| Nou ik heb de zalf pas een dag in gebruik, de roodheid blijft maar als je over je grenzen bent gegaan en je hebt last van je rsi, dan verlicht de zalf de pijn, dus dat werkt best goed. |
|
| Naar boven |
|
|
|