| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
engeltje Licht Frequente Poster

|
Geplaatst: Ma Jan 31, 2005 12:27 pm Onderwerp: Voorstellen |
|
|
Ook ik heb net te horen gekregen dat ik rsi heb.
Ben nu bezig met houdingstherapie bij de fysiotherapie en over 2 weken mag ik naar een handtherapeut, die kijkt of ik een brace nodig heb of niet.
Mijn pijn ontstaat nu vooral op t werk. Als ik een lang weekend vrij ben geweest ben ik op de laatste dag vaak pijnvrij, maar dan moet ik ook helemaal geen dingen doen. Dus tja huishouden komt dan of op mn vriend neer of ik moet even doorbijten.
Gelukkig heb ik er nog niet constant last van, en helpt rust wel.
een vraag hebben jullie ook problemen met de werkgever om aanpassingen voor elkaar te krijgen? Ben nu ruim een maand bezig maar nog steeds geen reactie.... Ondertussen werk ik gewoon door en heb ik aan het eind van de dag gewoon pijn... Wat te doen?
Groetjes Anja |
|
| Naar boven |
|
Yvon Forum Supervisor

Geregistreerd op: 28-11-2004 Berichten: 431 Woonplaats: Noord Holland
|
Geplaatst: Di Feb 01, 2005 7:55 am Onderwerp: |
|
|
Namens mij van harte welkom
denk goed om jezelf, rsi is zo veraderlijk!
Kan je niet iemand van de arbo inschakelen? Die moeten wel reageren op je vragen.
Sterkte alvast _________________ REMEMBER- THINK BEFORE YOU INK AND GET THE ORIGINAL FROM THE ABORIGINAL... |
|
| Naar boven |
|
deejay Forum Supervisor

|
Geplaatst: Wo Feb 02, 2005 8:51 am Onderwerp: Hoi |
|
|
Hoi Hartelijk welkom,
Wat je kan doen is de arbo inschakelen inderdaad.
Wat je ook kan doen is naar je doktor gaan en vragen of hij eventueel een aanbeveling wil schrijven voor ergonomische aanpassingen.
Je kan bij je doktor ook een verwijzing naar fysiotherapie krijgen.
Goed opletten hoor ! Jij zit in de fase, waarbij je, als je op jezelf let, je wellicht nog van je klachten af kan komen.
Gr. DJ  |
|
| Naar boven |
|
Pipi Head of Supervisors

|
Geplaatst: Wo Feb 02, 2005 8:57 am Onderwerp: |
|
|
Hoi Engeltje!
Ook van mij: welkom en veel plezier op het forum! Hopelijk ook voor jouw nuttige tips en begrip van mede-RSI-ers.
Begrijp ik goed uit jouw verhaal dat je op eigen initiatief met therapie bent begonnen maar nog wel gewoon full time werkt??? Zoals jij de klachten beschrijft komt me wel bekend voor... van een jaartje of 3 geleden bijna... je voelt je net weer wat beter en dan moet je weer aan het werk.... en krijg je weer pijn.... tsja... je blijft doorgaan en blijft eigenlijk in een vicieuze cirkel die niet beter wordt, helaas alleen maar slechter... Rust helpt nu nog wel, maar als je langer doorgaat wordt dat ook steeds minder... ik wil je niet bang maken, maar het is gewoon zo.
Dus wat ik zou willen zeggen: Denk aan jezelf, JIJ bent het belangrijkst en meldt dit aan je chef en vermeldt dat je naar een Arbo-arts wilt. Een snellere manier, die sowieso werkt, is je ziek melden. Je komt automatisch bij de Arbo terecht en zij gaan wel kijken hoe je zo snel mogelijk toch weer aan het werk kan op een verantwoorde manier.... dus met aanpassingen e.d. Vraag daar maar om een werkplekonderzoek. Dat is niet alleen voor jou goed, maar ook voor je werkgever.. evt kunnen ze de werkplekken aanpassen voordat andere collega's klachten krijgen!
Ik weet hoe moeilijk het is die stap te zetten... maar gewoon doen... onthoud dat het om JOUW gezondheid gaat... en daar moet je je hele leven mee doen!
Heel veel sterkte!
Groetjes
Tanja _________________ De dwaas doet wat hij niet laten kan; de wijze laat wat hij niet doen kan. ~ Oosterse wijsheid ~ |
|
| Naar boven |
|
deejay Forum Supervisor

|
Geplaatst: Wo Feb 02, 2005 9:03 am Onderwerp: Mooi antwoord Tanja |
|
|
Mooi antwoord Tanja !
Je slaat de spijker op de kop. Je kan je beter nu ziek melden dan op het moment dat je fysiek echt niet meer verder kan (zoals ik destijds deed). Dan kan het zijn dat het al te laat is en je er nooit meer vanaf komt.
Daar zit niemand op te wachten.
Gr. DJ |
|
| Naar boven |
|
Pipi Head of Supervisors

|
Geplaatst: Wo Feb 02, 2005 9:12 am Onderwerp: |
|
|
Dat was helaas ook mijn ervaring DJ... Te weinig voor jezelf opkomen en teveel voor je werkgever willen blijven doen ondanks je klachten werkt alleeen maar tegen je uiteindelijk...  _________________ De dwaas doet wat hij niet laten kan; de wijze laat wat hij niet doen kan. ~ Oosterse wijsheid ~ |
|
| Naar boven |
|

|
Geplaatst: Wo Feb 02, 2005 9:36 am Onderwerp: |
|
|
Hoi,
Ik heb inderdaad een doorverwijzing gekregen voor fysiotherapie, en doe daar houdingstherapie, armen sterker maken enzo... en de fysiotherapeut heeft me ook doorverwezen naar een handtherapeut, die gaat kijken of hij ook iets tegen de pijn kan doen.... Daar kan ik over anderhalve week terecht.
Inderdaad zit ik nu in de fase dat als ik weinig doe ik weinig last heb. Maar als ik en slecht geslapen heb en een dag moet werken komt het als ik niks doe net zo hard terug de pijn. Dus soms heb ik tijdens het slapen ook een probleem.
Ziekmelden vind ik nog zo moeilijk, omdat als ik rust heb bijna geen pijn heb en me dan zo'n aansteller voel. Maar kennelijk hoort dat erbij, nier erkennen willen dat je last hebt van rsi... |
|
| Naar boven |
|
hatsiekatsie Nieuweling

|
Geplaatst: Wo Feb 02, 2005 3:16 pm Onderwerp: |
|
|
Beste Engeltje,
Zelf heb ik op het laatst met zo veel pijn gewerkt(CAD-tekenaar) tot ik echt niet meer kon Pas goed op jezelf. RSI is een sluipmoordenaar, van de ene op de andere dag was ik zelf de l@l. Weg baan weg sport weg hobby's weg leven En dan val je echt in een diep gat met niemand die je begrijpt en kan helpen. Alleen jezelf die je kan helpen met het leren leven met je BLIJVENDE ( bij mij dus) handicap.
Mijn advies: eis niet te veel van jezelf, zet jezelf (lichaam en geest) op de eerste plaats. Je werk is niet het belangrijkste maar je gezondheid. Ik weet het je zou voor je baas het werk het liefst gisteren af hebben, maar ja we zijn nou eenmaal geen robot, waarbij elk onderdeeltje kan worden vervangen als iets kapot is.
Groetjes,
Silvan |
|
| Naar boven |
|
Pipi Head of Supervisors

|
Geplaatst: Wo Feb 02, 2005 3:19 pm Onderwerp: |
|
|
Goed begrepen Engeltje! Dat hoort er helemaal bij... Het duurt een hele tijd voor je zelf wilt toegeven dat er iets niet klopt en dat het wel eens iets langdurigs als RSI kan zijn! Dat is echt zo moeilijk, ik heb nu ook weleens dagen waarin ik me afvraag of ik echt wel RSI heb, maar een dag daarna weet ik het maar weer al te goed....
Je bent echt geen aansteller als je je ziek meldt... maar ziekmelden hoeft misschien niet meteen. Als je een goed contact heb met je chef kun je het misschien gewoon aankaarten en evt. andere minder PC gerichte klussjes doen en evt. halve dagen werken en onder controle van de Arbo gaan. Als men nergens van weet en het suddert maar door wordt het steeds moeilijker om pijnvrij te worden... en als je helemaal uitvalt is het voro je werkgever ook niet leuk. Nu kun je nog overleggen en vertellen over je klachten, dan kun je meteen zien hoe ze reageren, of ze meedenken en mee willen werken aan jouw herstel.
Sterkte! _________________ De dwaas doet wat hij niet laten kan; de wijze laat wat hij niet doen kan. ~ Oosterse wijsheid ~ |
|
| Naar boven |
|
Pipi Head of Supervisors

|
Geplaatst: Zo Mrt 06, 2005 2:11 pm Onderwerp: En???? |
|
|
Hoi Engeltje,
Hoe gaat ie nu met je???? Hoe bevalt de handtherapie? En hoe zijn je verdere ervaringen tot nu toe?
Succes ermee! _________________ De dwaas doet wat hij niet laten kan; de wijze laat wat hij niet doen kan. ~ Oosterse wijsheid ~ |
|
| Naar boven |
|

|
Geplaatst: Di Mrt 15, 2005 8:57 am Onderwerp: |
|
|
Hoi,
Even geen tijd om te schrijven gehad, maar de oefeningen die ik via de handtherapeut krijg werken wel. Ik kan nu tenminste weer slapen
Ook op het werk hebben we al wat aanpassingen er doorgekregen. Het is nu alleen nog wachten op de klusjesman die het bureau lager moet zetten. Wat eigenlijk het belangrijkste is, maar heb een gevoel dat dat wel lang kan gaan duren. Ik heb me tevens ook ziek gemeld en ben na 2 weken thuis blijven weer halve dagen begonnen, en mede door de druk deze week al weer op 5 uur per dag. Maar merkte gister wel dat dat wel net aan is. Dus ik denk dat ik volgende week ook geen 6 uur ga werken, wat ze graag zouden willen zien. In ieder geval mag ik volgende week op spreekuur komen bij de arbodienst, dus ben benieuwd wat hun voor een plannen hebben... |
|
| Naar boven |
|
|