| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Lina Forum Assistent

|
Geplaatst: Ma Dec 11, 2006 9:08 am Onderwerp: Voorstel van mijn werkgever...wat te doen? |
|
|
Hallo allemaal,
Ik heb vandaag een voorstel gekregen van mijn werkgever. ze hebben gekeken of er ander werk binnen het bedrijf voor me is. er zijn twee mogelijkheden binnen het bedrijf. Bij de receptie of bij de postkamer gaan werken. de postkamer doe ik zeker niet. Als laatste hadden ze het voorstel om buiten het bedrijf naar een andere passende functie te gaan zoeken via een outplacementbureau. dat is een bureau dat kijkt naar wat je kan en wat je wil. zij hebben contacten met bedrijven en dan kun je gaan solliciteren.
wat is jullie advies hierin? wat is het verstandigst?
groetjes,
lina |
|
| Naar boven |
|
Lina Forum Assistent

|
Geplaatst: Ma Dec 11, 2006 9:52 am Onderwerp: |
|
|
| nou ik denk dat ik gewoon terugkeer naar mijn eigen afdeling. ik denk dat dit het verstandigst is....wat vinden jullie? |
|
| Naar boven |
|
Lina Forum Assistent

|
Geplaatst: Ma Dec 11, 2006 2:18 pm Onderwerp: |
|
|
| heb net gesproken met mijn leidinggevende. en aangegeven dat ik het liefst op mijn eigen afdeling blijf. Toen zei mijn leidinggevende dat ik moet kijken naar mijn 'kunnen' en niet alleen naar het 'willen'. zij wil niet dat ik over twee maanden weer volledig uitval vanwege mijn klachten. wat moet ik hier toch mee? Ik heb maar 1 keus en dat is bij de receptie gaan werken of buiten het bedrijf naar een andere functie zoeken. pffff...ik vind dit zo moeilijk. ik denk dat ik maar voor de receptie moet gaan...ik weet echt niet wat ik anders moet doen.... |
|
| Naar boven |
|
Lina Forum Assistent

|
Geplaatst: Ma Dec 11, 2006 2:24 pm Onderwerp: |
|
|
ik wordt echt gek hier. helemaal GEK.
of moet ik toch maar voor zo'n outplacement bureau gaan?????? |
|
| Naar boven |
|
Lina Forum Assistent

|
Geplaatst: Di Dec 12, 2006 12:31 pm Onderwerp: |
|
|
| is er nou dan echt helemaal niemand online hier...pfff... |
|
| Naar boven |
|
Yvon Forum Supervisor

Geregistreerd op: 28-11-2004 Berichten: 423 Woonplaats: Noord Holland
|
Geplaatst: Wo Dec 13, 2006 12:32 pm Onderwerp: |
|
|
Ik denk dat je ook moet kijken, naar het bedrijf op zich. Wil je daar blijven werken, hoe zijn je collega's en wat vinden zij van je klachten. Mijn idee, misschien iets minder leuk werk als je gewent ben, maar wel vrolijk naar je werk gaan is het belangrijkste. Stress er omheen maakt je klachten alleen maar erger. Leuke collega's verhogen zeker je werk vreugde
Sterkte met het maken van je beslissing _________________ REMEMBER- THINK BEFORE YOU INK AND GET THE ORIGINAL FROM THE ABORIGINAL... |
|
| Naar boven |
|
Lina Forum Assistent

|
Geplaatst: Wo Dec 13, 2006 12:45 pm Onderwerp: |
|
|
| Yvon schreef: | Ik denk dat je ook moet kijken, naar het bedrijf op zich. Wil je daar blijven werken, hoe zijn je collega's en wat vinden zij van je klachten. Mijn idee, misschien iets minder leuk werk als je gewent ben, maar wel vrolijk naar je werk gaan is het belangrijkste. Stress er omheen maakt je klachten alleen maar erger. Leuke collega's verhogen zeker je werk vreugde
Sterkte met het maken van je beslissing |
Hi Yvon,
bedankt voor je reactie.
heb net weer een gesprek achter de rug met mijn leidinggevende. ik had gevraagd naar de inhoud van zo'n outplacement. ze zijn gekomen met een oprotpremie, 2 maanden doorbetaald krijgen en ze betalen dan mijn outplacementbegeleiding tot een max bedrag van 2000 euro.
dus het is of dit of de receptie.
ik weet echt niet wat ik moet doen....
ik voel me down... |
|
| Naar boven |
|
Yvon Forum Supervisor

Geregistreerd op: 28-11-2004 Berichten: 423 Woonplaats: Noord Holland
|
Geplaatst: Do Dec 14, 2006 9:24 am Onderwerp: |
|
|
oftewel..... naar mijn idee willen ze je gewoon wipppen...ik zou het maximale eruit halen wat mogelijk is, duidelijk een werkgever die jou klachten niet serieus neemt.
je zou je af moeten vragen of je wel bij zo'n bedrijf WIL blijven werken...
sterkte..zulke situatie's zijn zwaar naatje..ik heb zoiets zelf ook meegemaakt en ben met een goede regeling weggegaan _________________ REMEMBER- THINK BEFORE YOU INK AND GET THE ORIGINAL FROM THE ABORIGINAL... |
|
| Naar boven |
|
MarianH Assistent Forum Supervisor

|
Geplaatst: Do Dec 14, 2006 10:29 am Onderwerp: |
|
|
He wat rot nou weer allemaal!
Yvon heeft zeker een punt: van wat wij van je horen, ben je niet echt lekker op je plek daar. Maar dan is er natuurlijk de twijfel: vind ik wel iets anders...
Wat vind je fijn aan het werk op je oude afdeling? |
|
| Naar boven |
|
Lina Forum Assistent

|
Geplaatst: Do Dec 14, 2006 7:09 pm Onderwerp: |
|
|
ik moet daar gewoon weg. ze willen me gewoon kwijt. ik voel me zo genaaid. ik ben zo dow n. ik meld me gewoon ziek. en dan vechten we het wel uit qua oprotpremie enzo. ik heb vandaag alle papier opgestuurd naar mijn rechtsbijstand....
wat adviseren jullie me?
is het overigens wel verstandig om me ziek te melden>??? ik ben ook echt ziek. alleen werkt het tegen me of niet? |
|
| Naar boven |
|
MarianH Assistent Forum Supervisor

|
Geplaatst: Vr Dec 15, 2006 9:09 am Onderwerp: |
|
|
Ik heb geen idee... Waarom bel je niet een keer met de rechtswinkel? Ik ben er van overtuigd dat zij je advies kunnen geven. En het is gratis...
Arbeidsrecht bij de Rechtswinkel
Laat je niet op je kop zitten he: je blijft wie je bent, en dat het op je werk rot gaat heeft daar niks mee te maken. |
|
| Naar boven |
|
Pipi Head of Supervisors

|
Geplaatst: Zo Dec 17, 2006 5:03 pm Onderwerp: |
|
|
Hi Lina,
Wat een vervelende situatie!
Ik weet ook niet wat je moet doen. Als je de receptie niet ziet zitten moet je het niet doen, maar aan de andere kant misschien is het wel hartstikke leuk. Je moet idd bedenken of je bij dit bedrijf wilt blijven maar ook of je je huidige functie nog kan uitoefenen. Ik begrijp jouw cheffin op zich, jij hebt er niets aan als je weer uitvalt, maar zij ook niet. Via een outplacementburo is idd een oplossing maar dan moet je dus ook gaan denken aan een ander soort baan of omscholing. Als je weggaat en elders eenzelfde soort functie krijgt is de kans natuurlijk groot dat je klachten op een gegeven moment terugkomen.
Ik heb ook eens bij een outplacementburo gezeten, op zich doen ze hun best en denken mee. ze kunnen ook ideeen aandragen, maar uiteindelijk moet je het toch zelf doen.
Is er geen mogelijkheid om parttime te gaan werken in je huidige functie? Of is dit voor jou geen optie? Ik ken jouw situatie natuurlijk niet. Ik werk nu parttime en met enige aanpassingen (verticaal toetsenbord en muis) en ik houd het prima vol. Ik heb nu ook een hele leuke baan.
Voor info over ontslag bij ziekte e.d. verwijs ik nogmaals naar www.bpv.nl Bel deze mensen eens op en leg je situatie voor zij kennen alle regeltjes. Je moet je absoluut niets op laten dringen door je werkgever als je het zelf niet ziet zitten. En als je je ziek voelt gewoon ziek melden. Waarom zou het tegen je werken? Ziek is ziek....
Heel veel succes! _________________ De dwaas doet wat hij niet laten kan; de wijze laat wat hij niet doen kan. ~ Oosterse wijsheid ~ |
|
| Naar boven |
|
Lina Forum Assistent

|
Geplaatst: Vr Dec 22, 2006 7:02 pm Onderwerp: |
|
|
Hoi Pipi,
ik ben intussen bij mijn advocaat geweest. En wat hij heeft aangegeven is heel logisch. hij zal mijn werkgever een brief schrijven.
nadat ik mijn advocaat had bezocht belde mijn manager me op. hij wilde het een en ander weten over het gesprek. hij probeerde gewoon informatie los te peuteren. ik heb gezegd dat mijn werkgever een brief van mijn advocaat kan verwachten. hij was heel gepikeer. hij zei ook tegen mij dat ik niet moet verwachten dat het voorstel wat er nu ligt beter zou gaan worden. maar goed. we zien wel hoe dit eindigt....het is alleen geen pretje allemaal.
En wat ik vind is dat ze me nog 1 jaar moeten geven om te reintegreren. ik ben nu 1 jaar bezig. dus ik heb nog recht op 1 jaar extra.
ik werk bovendien parttime. |
|
| Naar boven |
|
|