rsi, rsi forum, muisarm, cans, cans forumGebruikersnaamWachtwoord
Log me automatisch in bij elk bezoek    
Registreer
Registreer
Privé berichten
Privé berichten
RSI Forum Forum Index » Over Pijn

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie
Tja, vraagjes
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Lardos
Nieuweling
Nieuweling

BerichtGeplaatst: Do Jun 26, 2008 8:51 am    Onderwerp: Tja, vraagjes Reageer met quote

Hey,

Ik heb nu al een half jaar terug ofzo een keer last gehad van de bovenkant bij mijn pols door het vele gamen, maar toen ging het na een tijdje minderen wel weg.

Nu heb ik echter weer last en ben al heel erg geminderd met gamen voor een tijdje, maar kon niet stoppen met computeren ivm schoolwerk.
Toch maakt de duur van de klacht me nu wel een beetje zorgen, zeker omdat ik al zwaar geminderd ben met gamen voor een tijdje nu (kan ik nog wel van de pijn afkomen??)...

Ik ben nu klaar met school en ga gewoon even een weekje de PC niet aanraken, en dan kijken hoe het verder gaat. Want ik wil erg graag blijven gamen als ik niets anders te doen heb, dus ik hoop dat het goed gaat.

Mijn vragen:
1) Is het te verklaren dat ik zelfs als ik ben geminderd dat de pijn is teruggekomen? Of is de pijn er gewoon ingeslopen als het ware?
2) Kan ik er in mijn geval nog vanaf komen?
3) Mocht de pijn na deze week van geen gebruik nog niet over zijn, wat kan ik er dan aan doen of wat kan de huisarts eraan doen of kan hij er uberhaupt wat aan doen? (of heeft het dus geen zin om naar een huisarts te stappen omdat hij toch zal zeggen: neem maar wat rust)

Alvast bedankt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Lardos
Nieuweling
Nieuweling

BerichtGeplaatst: Do Jun 26, 2008 9:55 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb trouwens geen last bij tillen ofzo, (deze klacht zie ik vaak hier) en ik voel me niet slapper.
De pijn komt het meeste op als ik op mijn hand leun (opdrukken kan ik bv niet door de pijn) en bij iets duwen (die hoek van mijn hand zorgt voor de pijn)
En ik kan mijn linkerhand waar de pijn zit minder goed buigen dan mijn rechterhand waar geen pijn zit
Naar boven
Jannes
Frequente Poster
Frequente Poster

BerichtGeplaatst: Di Jul 01, 2008 2:03 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Lardos,

"Grappig" dat ik precies hetzelfde heb. Ik muis met de rechterhand, maar mijn linkerhand en linkerpols kunnen ook niet goed buigen. De ene keer wel, de andere keer niet... Op de bovenkant van de pols heb ik dan een soort bobbeltje dat pijn doet. Ik vraag me zelf ook af waarom het komt en gaat. En of het eigenlijk RSI-gerelateerd is... Ik heb er al jaren last van Sad

Hoop dat er iemand is met antwoorden Wink

Sterkte!
Naar boven
MarianH
Assistent Forum Supervisor
Assistent Forum Supervisor

BerichtGeplaatst: Wo Jul 23, 2008 12:42 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Jannos: waar jij het over hebt is een ganglion cyste. Het kan zijn dat Lardos die ook heeft, maar dan nog onzichtbaar.

Een ganglion cyste op de bovenkant van je pols is niet erg, maar wel vervelend. Het algemene idee is dat door druk op de pezen (door bv sport of typen) er wat vocht in een hulsje naar buiten plopt (als een binnenband uit een buitenband).

Als je googled op ganglion cyste zal je vinden wat de gangbare behandelmethodes zijn.

Ik had er zelf 1 aan de binnenkant van mijn pols, wat iets meer klachten geeft omdat dan de zenuwen naar je vingers worden afgekneld. Ik heb de cyste operatief laten verwijderen en daar ben ik heel blij mee.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Jannes
Frequente Poster
Frequente Poster

BerichtGeplaatst: Wo Jul 23, 2008 1:32 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ja, nu weet ik het weer! Mijn huisarts heeft die naam al een keer laten vallen, met de mededeling dat het meer lastig is dan gevaarlijk... Bedankt voor de reactie!
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    RSI Forum Forum Index » Over Pijn Tijden zijn in GMT
Pagina 1 van 1

Ga naar: