rsi, rsi forum, muisarm, cans, cans forumGebruikersnaamWachtwoord
Log me automatisch in bij elk bezoek    
Registreer
Registreer
Privé berichten
Privé berichten
RSI Forum Forum Index » Vraagbaak Ongeregistreerd

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie
RSI?
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Loesje
Nieuweling
Nieuweling

BerichtGeplaatst: Zo Dec 09, 2007 3:53 pm    Onderwerp: RSI? Reageer met quote

Hallo,
Sinds een aantal maanden (5) heb ik erge last van pijn in mijn vingers. Als ik 's ochtends wakker word kan ik mijn vingers soms amper buigen, zoveel pijn doet het. Ook overdag heb ik last met zware dingen tillen en er zitten bultjes op de gewrichten van 2 vingers (volgens mij zijn ze ontstoken). Heel af en toe heb ik deze klachten ook in mijn voeten. Ik ben al 3 keer naar de dokter geweest maar omdat er geen teken van ontsteking in mijn bloed zit kan het volgens haar geen reuma zijn. Een vriendin wees me er op dat het misschien wel RSI is. Ik kom er zelf niet zo goed uit, dus misschien weet een van jullie of deze klachten RSI kunnen zijn? Alvast heel erg bedankt Smile
Groetjes, Loes
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
MarianH
Assistent Forum Supervisor

BerichtGeplaatst: Di Dec 18, 2007 12:32 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Loes,

Deze klachten komen mij niet zo bekend voor. Mij doet het toch aan reuma denken. Misschien kan je voor een second opinion naar een andere huisarts gaan?

Marian
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
MarianH

BerichtGeplaatst: Di Dec 18, 2007 12:47 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb nog wat informatie op wikipedia gezocht, er is een test ontwikkeld die antistoffen ontdekt die alleen bij mensen met reumatoďde artritis lijken voor te komen, de anti-CCP test. Is die bij jou gedaan?

Als je het idee hebt dat jouw huisarts je niet verder kan helpen, zou ik echt gewoon naar een ander gaan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Pipi
Head of Supervisors
Head of Supervisors

BerichtGeplaatst: Za Jan 05, 2008 10:50 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Loesje,

Ik denk ook dat het geen RSI is, vooral omdat je het ook in je voeten hebt. Is het puur bij je gewrichten? Er zijn meerdere ziektes helaas... reumatische met gewrichtspijnen, reuma in de weke delen maar ook een ziekte die allerlei ontstekingen door je lichaam veroorzaakt. Er zal vast nog meer zijn.
Ik denk dat er wel degelijk iets aan de hand is dus laat je niet wegsturen door je huisarts. Het is jouw lichaam, jouw pijn en hij moet dat gewoon serieus nemen. Ik heb een hekel aan artsen die voor jou bepalen dat iets niet zo ernstig is, dus leg je daar niet bij neer. Leg nog eens duidelijk uit dat je echt last hebt en wilt weten wat het is en vraag of hij je niet door kan sturen naar het ziekenhuis, naar een reumatoloog bijvoorbeeld. Die kan in elk geval wat beter beoordelen hoe serieus het is.

Succes en houd je ons op de hoogte?

Groetjes.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    RSI Forum Forum Index » Vraagbaak Ongeregistreerd Tijden zijn in GMT
Pagina 1 van 1

Ga naar: