Log me automatisch in bij elk bezoek
Registreer
Privé berichten
RSI Forum
- Op zoek naar lotgenoten met rsi, muisarm, cans of carpal tunnel ? Dan is dit uw forum !
Registreren heeft de volgende voordelen: 1) U wordt automatisch en gratis geabonneerd op de nieuwsbrief. 2) U krijgt toegang tot alle gedeeltes van de website. 3) U krijgt mogelijkheden om prive berichten te sturen naar andere geregistreerde gebruikers. 4) Indien u zich voorstelt in "Even voorstellen" zult u worden opgenomen in de rsi community en zult u persoonlijk contact hebben met lotgenoten ! Dus aarzel niet en registreer u nu, het kost u slechts 5 minuten !
RSI Forum Forum Index
»
Werk - Werkgever
RSI, bedrijfsartsen en werkgevers
Vorige onderwerp
::
Volgende onderwerp
Auteur
Bericht
joelski
Nieuweling
Geplaatst: Vr Jul 28, 2006 12:42 pm
Onderwerp: RSI, bedrijfsartsen en werkgevers
Ik ben werkzaam bij een grote/bekende bank/verzekeraar in Nederland.
Twee jaar geleden begonnen bij mij de eerste verschijnselen van RSI.
Omdat ik het toen niet al te serieus nam ben ik gewoon doorgegaan met mijn computer patroon. Wat in mijn geval betekende per week 40 uur op kantoor en zo'n 40 uur thuis achter het toetsenbord. Een half jaartje later werden de klachten dus danig vervelend dat ik op aanraden van mijn directe collega's en later de bedrijfsarts bij een manueel theraeut terecht kwam. Na een behandelijng of 10, een stapel oefeningen maar metname gedrags verandering werd het na enkele maandjes weer beter. Later had ik er zelf nauwelijks tot geen last meer van. Tot twee maanden terug (het wordt weer erger).
Wegens een reorganisatie opzoek moest ik opzoek naar een nieuwe baan.
Recentelijk heb ik na een interne sollicitatie bij de zelfde werkgever wegens een RSI geschiedenis een baan misgelopen. Ze konden zich het niet permiteren er nog een probleemgeval bij te hebben (er zat al iemad van de die afdeling thuis met RSI-klachten) werd mij medegedeeld na verzoek om toelichting.
Ik vraag me af hoe vertrouwelijk bedrijfs artsen omgaan met medishe informatie over hun werknemers.
Een "medischdossier" bij je werkgever kan erg in je nadeel werken heb ik gemerkt.
Naar boven
Berichten van afgelopen:
Alle berichten
1 Dag
7 Dagen
2 Weken
1 Maand
3 Maanden
6 Maanden
1 Jaar
Oudste eerst
Nieuwste eerst