rsi, rsi forum, muisarm, cans, cans forumGebruikersnaamWachtwoord
Log me automatisch in bij elk bezoek    
Registreer
Registreer
Privé berichten
Privé berichten

Adverteren op rsiforum (gemiddeld 130 unieke bezoekers per dag):

• Slot 1 25 euro p/m
  • Slot 2 25 euro p/m
  • Slot 3 25 euro p/m
  • Slot 4 25 euro p/m
  • Slot 5 25 euro p/m
RSI Forum Forum Index » Werk - Werkgever

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie
UWV GAK....Second Opinion Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Lina
Forum Assistent
Forum Assistent

BerichtGeplaatst: Di Nov 07, 2006 11:00 am    Onderwerp: UWV GAK....Second Opinion Reageer met quote

Jakkes..ik en de arbo zijn verschillende van mening. hij zegt dat ik herstel ben en dus hersteld gemeld moet worden. en ik ben gewoon nog niet beter. nu wil hij dat ik naar het uwv ga voor een deskundigenoordeel. dit gaat zeker alleen maar in mijn nadeel werken omdat ze heel hard zijn bij het uwv (althans dat heb ik gehoord). kun je na zo'n negatief resultaat er wel iets tegen doen of niet?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
deejay
Forum Supervisor
Forum Supervisor

BerichtGeplaatst: Do Nov 09, 2006 5:07 pm    Onderwerp: als ze je beter melden Reageer met quote

Hoi,

Je kan nog zelf een second opinion halen bij bijvoorbeeld Achilles fysiotherapie in Amsterdam.

Heb ik ook gedaan, altijd veel aan gehad. Wapperen met papiertjes helpt altijd.

Daarnaast, als ze je allemaal beter melden, ga je gewoon weer naar je werk, echter je meldt je gewoon weer ziek als het niet gaat, simpel toch ?

groeten, DJ
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
Pipi
Head of Supervisors
Head of Supervisors

BerichtGeplaatst: Ma Nov 13, 2006 9:29 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Lina,

Ik ben het met DJ eens. Als zij denken dat je beter bent, oke... toon je goede moed en na een paar dagen laat je zien dat je echt niet meer kunt. Dan zijn ze nog verder van huis want kun jij je herstel traject weer opnieuw beginnen. Ik heb ook niet zulke goede ervaringen met een uwv-arts, maar ach, je moet geluk hebben en een welwillend iemand treffen die zich echt inleeft in je situatie en voor je in de bres durft te springen. Probeer er toch zo ontspannen mogelijk naar toe te gaan, laat duidelijk merken dat je wel wilt werken maar echt niet kunt. Zet evt. van te voren dingen op papier die verkeerd zijn in je werk (bijv. stress, werkplek, houding van chef) en jouw klachten verergeren en wat het probleem met de arbo arts is. En ook dingen waarvan jij denkt dat dat die verbetert moeten worden en hoe dit zou kunnen. Je laat dan zien dat je meedenkt en graag wilt blijven werken. Maar onthoud: werken met pijn is NIET normaal en zou je eigenlijk nooit moeten accepteren (ik ben ook door schade en schande wijs geworden zoals je wel snapt Wink )Het heeft geen zin je vooraf heel erg druk te maken over het gesprek (dat zal ws. toch automatisch gebeuren, maar mss minder als je het zo voorbereid)
Zelf heb ik erg veel gehad aan www.bpv.nl die je kunt mailen of bellen (werkt beter). Ze kunnen je veel info geven over hoe de regels in elkaar steken en adviseren.

Succes & groetjes
Lina
Forum Assistent
Forum Assistent

BerichtGeplaatst: Di Nov 14, 2006 8:49 am    Onderwerp: Reageer met quote

Pipi schreef:
Hoi Lina,

Ik ben het met DJ eens. Als zij denken dat je beter bent, oke... toon je goede moed en na een paar dagen laat je zien dat je echt niet meer kunt. Dan zijn ze nog verder van huis want kun jij je herstel traject weer opnieuw beginnen. Ik heb ook niet zulke goede ervaringen met een uwv-arts, maar ach, je moet geluk hebben en een welwillend iemand treffen die zich echt inleeft in je situatie en voor je in de bres durft te springen. Probeer er toch zo ontspannen mogelijk naar toe te gaan, laat duidelijk merken dat je wel wilt werken maar echt niet kunt. Zet evt. van te voren dingen op papier die verkeerd zijn in je werk (bijv. stress, werkplek, houding van chef) en jouw klachten verergeren en wat het probleem met de arbo arts is. En ook dingen waarvan jij denkt dat dat die verbetert moeten worden en hoe dit zou kunnen. Je laat dan zien dat je meedenkt en graag wilt blijven werken. Maar onthoud: werken met pijn is NIET normaal en zou je eigenlijk nooit moeten accepteren (ik ben ook door schade en schande wijs geworden zoals je wel snapt Wink )Het heeft geen zin je vooraf heel erg druk te maken over het gesprek (dat zal ws. toch automatisch gebeuren, maar mss minder als je het zo voorbereid)
Zelf heb ik erg veel gehad aan www.bpv.nl die je kunt mailen of bellen (werkt beter). Ze kunnen je veel info geven over hoe de regels in elkaar steken en adviseren.

Succes & groetjes

op zich gaat het werken wel. heb alleen nog wel pijn in het weekeind enzo en tijdens het werken en daarna. maar het is draaglijk. het is geen pijn waarbij ik omval (bij wijze van spreken). Ik ben alleen niet van mening dat ik beter ben. dat ben ik geowon nog niet. ik ben wel op de goede weg gelukkig.

ik heb het deskundigenoordeel (de aanvraag) verstuurdn naar het uwv. het duurt alleen 6 tot 8 weken voordat je wat hoort. kijk als het niet versneld kan worden dan wacht ik dat geowon af. maar stel je voor dat ik over 2, 3 of 4 weken gewoon veel minder pijn heb en dat het dus gewoon veel beter gaat, nou dan trek ik dat deskundigenoordeel gewoon in. Wat vinden jullie hiervan? is dit verstandig om te doen of niet?
Naar boven
Pipi
Head of Supervisors
Head of Supervisors

BerichtGeplaatst: Di Nov 14, 2006 11:16 am    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Lina,

Wat fijn dat je het idee hebt dat je de goede kant op gaat. Natuurlijk ben je nog niet beter, want zolang je pijn houdt tijdens het werken, na het werken en in het weekend ben je nog niet beter. Oke, de pijn is draaglijk, maar echt niet normaal. Het hoort gewoon niet dat je van je werk pijn krijgt. Klinkt simpel, maar is het niet want het is zo makkelijk om door te blijven werken juist omdat je niet omvalt van de pijn Sad
Ik heb het zelf ook gehad hoor.
Nu kan ik inmiddels pijnloos werken maar als ik daarnaast te veel prive achter de pc zit krijg ik last... eerst het moeie, zeurderige gevoel daarna het pijnlijke, lastige. Goed te dragen, maar niet zoals het hoort. Gelukkig kan ik het redelijk de baas met mijn oefeningen e.d. maar voorkomen is altijd beter dan genezen natuurlijk.

Ik denk dat het heel verstandig is als je toch naar die deskundige gaat, ook al gaat het misschein wat beter dan. Het is nooit verkeerd om te horen wat die te zeggen heeft. Misschien kan hij/zij je tips geven en met je meedenken. Ik denk bijv. dat het niet verkeerd zou zijn als je werkplek goed onderzocht zou worden (weet even niet meer of dat al is gebeurd) en aangepast. Zelf ben ik superenthousiast over het verticaal typen en muizen. Verder zou het mss een idee zijn een tijdje halve dagen te werken. Stel dat je afbelt voor die afspraak en een week later verergeren je klachten weer dan kun je weer opnieuw beginnen en moet je weer weken wachten voor je terecht kunt.
DJ, wat vind jij?

Groetjes!
Lina
Forum Assistent
Forum Assistent

BerichtGeplaatst: Di Nov 14, 2006 12:13 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Pipi,

ik ben je dankbaar dat je reageert op mijn posts. Dus jij bent van mening dat ookal gaat het straks over 2 of 3 weken veel beter dan ik dan gewoon dat deskundigenoordeel door moet laten gaan. dus niet intrekken!?

Maar ik ben dan bang dat ze gaan zeggen van:"goh u heeft in de tussentijd wel gewoon die 8 uur per dag gewerkt, dus betekent dit dat u dus wel hersteld bent'.
Naar boven
MarianH
Assistent Forum Supervisor

BerichtGeplaatst: Di Nov 14, 2006 12:39 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Nee joh, het is toch logisch, dat als je zo onder druk wordt gezet door je werkgever, dat je toch probeert te werken?

Ik begrijp je probleem wel, want dan zit je daar en dan heb je nergens last van... Ik ben ook altijd geneigd om dingen af te zeggen als het weer wat beter gaat. Maar dan gaat het later toch weer slechter en dan moet ik alsnog... moeilijk...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Lina
Forum Assistent
Forum Assistent

BerichtGeplaatst: Di Nov 14, 2006 2:01 pm    Onderwerp: Reageer met quote

MarianH schreef:
Nee joh, het is toch logisch, dat als je zo onder druk wordt gezet door je werkgever, dat je toch probeert te werken?

Ik begrijp je probleem wel, want dan zit je daar en dan heb je nergens last van... Ik ben ook altijd geneigd om dingen af te zeggen als het weer wat beter gaat. Maar dan gaat het later toch weer slechter en dan moet ik alsnog... moeilijk...

ja dit is echt moeilijk. weet je wat. ik trek het anders gewoon in op het moment dat ik merk dat het steeds beter gaat en ik aanzienlijk minder pijn heb. en mocht het daarna toch terugkomen en zo erg dat ik niet meer in staat ben om te werken, tsja dan meld ik me gewoon ziek...

of heeft moet ik het toch anders gaan doen? pffff...wat heeft rsi me toch ook veel hoofdpijn gebracht
Naar boven
Pipi
Head of Supervisors
Head of Supervisors

BerichtGeplaatst: Di Nov 14, 2006 9:37 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi hoi,

Graag gedaan, hoor! Ik begrijp dat je geneigd bent af te zeggen als je je een stuk beter voelt, maar ik denk dat je toch beter kunt gaan.
Ik zou me er zelf ook toe moeten zetten hoor Wink maar ik denk echt dat het beter is. Je kunt vertellen hoe het was, hoe erg je er aan toe was en dat het nu wel weer een stukje beter lijkt te gaan en dat je dus voorzichtig optimistisch bent. Met RSI weet je helaas nooit of en wanneer je een terugval krijgt, het is heel moeilijk dat zelf in te schatten, dus stel dat je net voor het bezoek (dat je afgezegt hebt) of net er na toch meer last krijgt. Je bent het nu niet met je arbo-arts eens dus ga je nu naar een deskundige, alleen duurt het even. Als je niet gaat geef je je arbo arts gelijk in zekere zin. Dat geeft natuurlijk niet als je echt helemaal beter bent, maar helemaal hersteld ben je nog niet en je hebt ook nog regelmatig pijn....
Maar goed, je moet natuurlijk zelf doen wat je het beste lijkt en waar je achter staat.

Sterkte!
Lina
Forum Assistent
Forum Assistent

BerichtGeplaatst: Wo Nov 15, 2006 7:52 am    Onderwerp: Reageer met quote

Pipi schreef:
Hoi hoi,

Graag gedaan, hoor! Ik begrijp dat je geneigd bent af te zeggen als je je een stuk beter voelt, maar ik denk dat je toch beter kunt gaan.
Ik zou me er zelf ook toe moeten zetten hoor Wink maar ik denk echt dat het beter is. Je kunt vertellen hoe het was, hoe erg je er aan toe was en dat het nu wel weer een stukje beter lijkt te gaan en dat je dus voorzichtig optimistisch bent. Met RSI weet je helaas nooit of en wanneer je een terugval krijgt, het is heel moeilijk dat zelf in te schatten, dus stel dat je net voor het bezoek (dat je afgezegt hebt) of net er na toch meer last krijgt. Je bent het nu niet met je arbo-arts eens dus ga je nu naar een deskundige, alleen duurt het even. Als je niet gaat geef je je arbo arts gelijk in zekere zin. Dat geeft natuurlijk niet als je echt helemaal beter bent, maar helemaal hersteld ben je nog niet en je hebt ook nog regelmatig pijn....
Maar goed, je moet natuurlijk zelf doen wat je het beste lijkt en waar je achter staat.

Sterkte!

ik denk inderdaad dat je gelijk hebt. ik moet gewoon zoiezo gaan, ookal betekent dit dat ik dan op dat latere moment minder pijn heb en het wel beter met me gaat. ik ga gewoon no matter what!

dankjewel pipi.....
Naar boven
MarianH

BerichtGeplaatst: Wo Nov 15, 2006 11:16 am    Onderwerp: Reageer met quote

Goed plan! Anders moet je dadelijk weer opnieuw een afspraak maken. Voor je werkgever geef je ook een duidelijk teken af als je gaat. Succes he!
Naar boven
Lina
Forum Assistent
Forum Assistent

BerichtGeplaatst: Wo Nov 15, 2006 12:35 pm    Onderwerp: Reageer met quote

MarianH schreef:
Goed plan! Anders moet je dadelijk weer opnieuw een afspraak maken. Voor je werkgever geef je ook een duidelijk teken af als je gaat. Succes he!

ookal gaat het dan de goede kant op, dan nog ga ik gewoon. maar dan zullen ze toch zoiezo zeggen dat ik beter ben omdat ik die 8 uur aan kan. Waar is het dan eigenlijk goed voor.
Naar boven
MarianH

BerichtGeplaatst: Do Nov 16, 2006 9:33 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Dat kunnen ze dan wel zeggen, maar daar schieten ze toch niks mee op. Jij gaat naar dat deskundigen oordeel, want je hebt tenslotte een probleem waardoor je niet zo lang kan werken als je zou willen. Daar doe je het voor. Dat je nu wel probeert te werken omdat je werkgever je zo onder druk zet, zal niemand gek vinden. Bij je werk denken ze natuurlijk dat je maar wat zit te piepen. Feit dat jij dan naar die keuring gaat, laat wel zien dat je je niet zomaar aan zit te stellen.

Ik vind het echt naar dat ze zo rot tegen je doen op je werk. Zo goed mogelijk volhouden en naar dat deskundigen oordeel gaan.

dikke knuffel!
Naar boven
Lina
Forum Assistent
Forum Assistent

BerichtGeplaatst: Di Nov 21, 2006 8:38 am    Onderwerp: Reageer met quote

MarianH schreef:
Dat kunnen ze dan wel zeggen, maar daar schieten ze toch niks mee op. Jij gaat naar dat deskundigen oordeel, want je hebt tenslotte een probleem waardoor je niet zo lang kan werken als je zou willen. Daar doe je het voor. Dat je nu wel probeert te werken omdat je werkgever je zo onder druk zet, zal niemand gek vinden. Bij je werk denken ze natuurlijk dat je maar wat zit te piepen. Feit dat jij dan naar die keuring gaat, laat wel zien dat je je niet zomaar aan zit te stellen.

Ik vind het echt naar dat ze zo rot tegen je doen op je werk. Zo goed mogelijk volhouden en naar dat deskundigen oordeel gaan.

dikke knuffel!

Hoi MarianH,

Ik heb de afspraak staan met uwv gak. deze week nog. ik ben er best zenuwachtig voor. het is wel goed dat ik nu zo snel heb. want ik heb gewoon nog veel pijn. zoals gisteren na het werken en tijens het werken ook weer. Wat vind jij verstandig om te zeggen tegen het uwv gak? ik ben er echt nerveus voor.

liefs..lina
Naar boven
Lina
Forum Assistent
Forum Assistent

BerichtGeplaatst: Di Nov 21, 2006 10:07 am    Onderwerp: Reageer met quote

en oh ja...mijn man wil met mij mee naar de second opinion. maar dat wil ik niet. hij heeft het idee dat ik over me heen laat lopen. Nou dat is echt niet zo. hij gaat ech tniet mee. dan kom ik zwak over en dat wil ik niet. Wat vinden jullie?
Naar boven
Lina
Forum Assistent
Forum Assistent

BerichtGeplaatst: Wo Nov 22, 2006 9:43 am    Onderwerp: Reageer met quote

ik had gisteren na het werken echt heel erg veel pijn. toch zit ik nu weer op mijn werk. ik zie wel hoe het gaat. ik durfde me geowon niet ziek temelden. Als ik in het weekeind veel pijn heb dan meld ik me a.s. maandag gewoon ziek als de zondag daarvoor gewoon nog heftig is. en a.s. vrijdag moet ik naar die deskundigenoordeel...pfff...Is het niet raar dan als ik me dan na zo deskundigenoordeel ziek meld? pfff...
Naar boven
MarianH

BerichtGeplaatst: Wo Nov 22, 2006 10:15 am    Onderwerp: Reageer met quote

Hey, sorry dat het zo lang duurde, soms vergeet ik op het forum te kijken Embarassed.

Goed dat je vrijdag al gaat! Ook "fijn" dat je nu klachten hebt, want dan kan je ook altijd beter omschrijven hoe het voelt. En dan heb je niet het idee dat je je aanstelt (wat natuurlijk niet zo is he!)

Je moet je proberen niet zo druk te maken over wat mensen wel of niet denken. Ik vind het heel normaal dat je de hele dag vrij neemt voor dat deskundigen oordeel. Het is gewoon een spannende gebeurtenis, en ik zou zelf behoorlijk afgepeigerd zijn naderhand (puur van het stressen alleen al).

Ik weet niet wat je zou moeten zeggen bij het uwv. Ik zou wel meteen zeggen dat je het heel spannend vind en vragen of ze eerst kunnen uitleggen wat de bedoeling is.

Wat is precies het doel van het gespek?
Naar boven
Lina
Forum Assistent
Forum Assistent

BerichtGeplaatst: Wo Nov 22, 2006 10:23 am    Onderwerp: Reageer met quote

MarianH schreef:
Hey, sorry dat het zo lang duurde, soms vergeet ik op het forum te kijken Embarassed.

Goed dat je vrijdag al gaat! Ook "fijn" dat je nu klachten hebt, want dan kan je ook altijd beter omschrijven hoe het voelt. En dan heb je niet het idee dat je je aanstelt (wat natuurlijk niet zo is he!)

Je moet je proberen niet zo druk te maken over wat mensen wel of niet denken. Ik vind het heel normaal dat je de hele dag vrij neemt voor dat deskundigen oordeel. Het is gewoon een spannende gebeurtenis, en ik zou zelf behoorlijk afgepeigerd zijn naderhand (puur van het stressen alleen al).

Ik weet niet wat je zou moeten zeggen bij het uwv. Ik zou wel meteen zeggen dat je het heel spannend vind en vragen of ze eerst kunnen uitleggen wat de bedoeling is.

Wat is precies het doel van het gespek?

dat geeft niet meid. een mens heeft ook nog andere zaken aan zijn of haar hoofd.

Nou ik werk zoiezo nooit op vrijdag. dus vrijdag ben ik zoiezo vrij.

ik heb deze week helaas veel meer pijn bij het werken. gisteravond lag ik echt bijna te janken van de pijn in mijn bed. maar ben vandaag toch naar mijn werk gegaan. Ze hebben me gewoon zo bang gemaakt om me ziek te melden. ik heb met mezelf de afspraak gemaakt dat als deze pijn aanhoud in het weekeind dat ik me dan maandag ziek meld? Kan dit wel als ik naar zo'n deskundigenoordeel ben geweest, kort daarvoor? Ik vind dit zo rot allemaal. had ik maar geen rsi. al dat gezeik eromheen. gatver. overigens mijn partner gaat wel mee naar die afpsraak bij het uwv.
Naar boven
MarianH

BerichtGeplaatst: Wo Nov 22, 2006 12:15 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Als je niet kan werken dan kan je niet werken, dus ik zou me geen zorgen maken over dat het zo meteen na dat deskundigen oordeel is. Fijn dat je man meegaat, dan heb je toch wat steun in de rug.

Rot ja als je zo'n pijn hebt Sad, ik heb zelf ook heel wat tijd zitten janken van de pijn en de ellende. Soms gaf de hittepit nog wel wat verlichting, maar op zo'n moment helpt niks echt...

Kan je me misschien meer vertellen over hoe dat oordeel in zijn werk gaat en wat het doel is?
Naar boven
Lina
Forum Assistent
Forum Assistent

BerichtGeplaatst: Wo Nov 22, 2006 12:26 pm    Onderwerp: Reageer met quote

MarianH schreef:
Als je niet kan werken dan kan je niet werken, dus ik zou me geen zorgen maken over dat het zo meteen na dat deskundigen oordeel is. Fijn dat je man meegaat, dan heb je toch wat steun in de rug.

Rot ja als je zo'n pijn hebt Sad, ik heb zelf ook heel wat tijd zitten janken van de pijn en de ellende. Soms gaf de hittepit nog wel wat verlichting, maar op zo'n moment helpt niks echt...

Kan je me misschien meer vertellen over hoe dat oordeel in zijn werk gaat en wat het doel is?

Het oordeel zal gaan over het feit dat mijn arboarts mij 2 weken geleden heeft beter gemeld. ik was hier tegen. want ik ben gewoon nog niet beter. In zijn ogen werk ik 8 uur per dag en ben ik dus arbeidsgeschikt. Hierover zal het oordeel gaan. Dus ik ben bang dat het uwv gewoon mij hetzelfde zal zeggen als de arbo. Kijk ik kan wel makkelijk 6 uur werken per dag. dan heb ik daarna ook nog een leven. Maar met 8 uur per dagen werken (wat ik nu doe) heb ik gewoon redelijk veel pijn en na het werken ben ik helemala OP. ik kan daarna gewoon helemaal niks. ben dan helemaal gebroken. In het weekeind heb ik ook nog pijn. Het is pijn wat ik tot nu toe nog kan dragen en daarom blijf ik die 8 uur werken. Behalve deze week dan. ik merk dat het deze week veel meer pijn doet. zoals gisteravond had ik echt heeeeel veeeeel pijn. ik ben vandaag toch naar mijn werk gekomen. Schijterd die ik ben. Ik wacht het weekeind af en als ik merk dat het zondag nog heel veel pijn heb dan meld ik me maandag gewoon ziek.

verder weet ik niet precies hoe het oordeel in zijn werk zal gaan. ik heb in ieder geval mijn fysiotherapeute achter mij staan. ik neem ook een brief van haar mee die zij een tijdje geleden heeft geschreven aan mijn arbo/werkgever. en ik neem ook alle adviezen van de arbo mee.

moet ik verder nog aan iets anders denken ter voorbereiding van mijn deskundigenoordeel?

Ik ben je zo dankbaar MarianH voor je reacties/hulp/steun!

liefs..lina
Naar boven
MarianH

BerichtGeplaatst: Wo Nov 22, 2006 2:13 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik vergeet zelf altijd vanalles te zeggen en dan baal ik daarvan als een gesprek voorbij is, vandaar dat ik altijd lijstjes maak (voor naar de dokter enzo).

Misschien kan je een lijstje maken met klachten, en ook even opschrijven wanneer je merkt dat er verbetering of verslechtering optreedt. Ik zou ook even goed nadenken over hoe lang je wel zou willen werken, want dat zullen ze wel vragen, neem ik aan.

Verder kan je er denk ik weinig aan voorbereiden... Ik vond in google wel wat dingen over hoe het ongeveer werkte, maar dat heb je zeker ook al opgezocht?

op http://cba.uwv.nl/cba/opencms/CBA/module7/NSPOH_Balvert/05.html

Quote:
Het UWV oordeel bevat zowel medische, arbeidskundige als arbeidsrechtelijk aspecten. Een verzekeringsarts zal bekijken of een werknemer geschikt of ongeschikt is voor zijn eigen werk.

Een verzekeringsarts en een arbeidsdeskundige moeten uitmaken of een bepaalde functie past bij de krachten en bekwaamheden van een werknemer (deskundigen oordeel passende arbeid).
Naar boven
Lina
Forum Assistent
Forum Assistent

BerichtGeplaatst: Wo Nov 22, 2006 2:24 pm    Onderwerp: Reageer met quote

MarianH schreef:
Ik vergeet zelf altijd vanalles te zeggen en dan baal ik daarvan als een gesprek voorbij is, vandaar dat ik altijd lijstjes maak (voor naar de dokter enzo).

Misschien kan je een lijstje maken met klachten, en ook even opschrijven wanneer je merkt dat er verbetering of verslechtering optreedt. Ik zou ook even goed nadenken over hoe lang je wel zou willen werken, want dat zullen ze wel vragen, neem ik aan.

Verder kan je er denk ik weinig aan voorbereiden... Ik vond in google wel wat dingen over hoe het ongeveer werkte, maar dat heb je zeker ook al opgezocht?

op http://cba.uwv.nl/cba/opencms/CBA/module7/NSPOH_Balvert/05.html

Quote:
Het UWV oordeel bevat zowel medische, arbeidskundige als arbeidsrechtelijk aspecten. Een verzekeringsarts zal bekijken of een werknemer geschikt of ongeschikt is voor zijn eigen werk.

Een verzekeringsarts en een arbeidsdeskundige moeten uitmaken of een bepaalde functie past bij de krachten en bekwaamheden van een werknemer (deskundigen oordeel passende arbeid).

het punt is nu dat ik bang ben dat het uwv zal zeggen dat ik nu toch die 8 uur werk en red dus dat ik dan beter ben. het punt met mijn arbo is dat ik heb gezegd dat ik niet beter ben en dat hij me toch geheel beter heeft gemeld. ik zou 6 uur kunnen werken. dat is wat ik wel aankan, zonder te veel pijn enzo en met 6 uur werk per dag heb ik ook nog een leven na mijn werk. dan ben ik niet zo uitgeput vanwege de pijn en het werk.

ik zou dus eigenljk een lijstje moeten maken van alle wat ik wil zeggen. Is het trouwens zo dat een gesprek tussen mij en het uwv geheel vertrouwelijk is. als ik hun iets zeg over de arbo (negatief) kunnen ze dat dan doorspelen naar mijn werkgever? mogen ze dat? wan tik vind gewoon dat de arbo mij nooit serieus heeft genomen.
Naar boven
MarianH

BerichtGeplaatst: Wo Nov 22, 2006 3:00 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Volgens mij is het niet vertrouwelijk, gezien het feit dat er een rapport naar alle partijen wordt gestuurd. Het kan geen kwaad om te zeggen dat je het gevoel hebt dat je niet serieus wordt genomen door de arbo, daarom zit je daar natuurlijk.

Je moet niet vergeten dat ze bij de het uwv de hele tijd mensen zoals jij over de vloer krijgen en dus vertrouwd zijn met dit soort situaties. Het is natuurlijk spannend, maar je hebt er ook niks mee te verliezen ten opzichte van je situatie nu. Als jij zegt dat je met 8 uur werken per dag zoveel pijn krijgt dat je je ziek moet melden, dan zien ze ook wel in dat je minder moet werken. Lijkt mij dan...
Naar boven
Lina
Forum Assistent
Forum Assistent

BerichtGeplaatst: Wo Nov 22, 2006 3:02 pm    Onderwerp: Reageer met quote

MarianH schreef:
Volgens mij is het niet vertrouwelijk, gezien het feit dat er een rapport naar alle partijen wordt gestuurd. Het kan geen kwaad om te zeggen dat je het gevoel hebt dat je niet serieus wordt genomen door de arbo, daarom zit je daar natuurlijk.

Je moet niet vergeten dat ze bij de het uwv de hele tijd mensen zoals jij over de vloer krijgen en dus vertrouwd zijn met dit soort situaties. Het is natuurlijk spannend, maar je hebt er ook niks mee te verliezen ten opzichte van je situatie nu. Als jij zegt dat je met 8 uur werken per dag zoveel pijn krijgt dat je je ziek moet melden, dan zien ze ook wel in dat je minder moet werken. Lijkt mij dan...

het punt is dat ik me tot nu toe niet ziek heb gemeld. ik blijf het proberen. dus ik ben er bijna zeker van dat ze hetzelfde zullen zeggen als de arbo. en stel dat ze dezeflde uitspraak doen. betekent dit dat ik me na zo'n uitspraak of voor dat zo'n uitspraak is gedaan me niet kan ziek melden als ik met hevige pijn zit???
Naar boven
MarianH

BerichtGeplaatst: Wo Nov 22, 2006 3:36 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik weet het niet Sad. Het is iig niet bindend geloof ik, maar mocht er een rechtzaak komen, dan zal de rechter wel ook naar het rapport kijken.

Ziek melden kan altijd toch? Ziek is ziek. Je gaat niet met hevige pijn op je werk zitten!

Ik zou voor het gesprek aan geven dat het je niet helemaal duidelijk is wat er met de uitslag gaat gebeuren. Dan zullen ze het een en ander wel uitleggen.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    RSI Forum Forum Index » Werk - Werkgever Tijden zijn in GMT
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

Ga naar: