|
|
|
|
|
 |
| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
tos Nieuweling

|
Geplaatst: Zo Aug 10, 2008 11:43 am Onderwerp: tips / ervaringen thoracic outlet syndroom (tos) |
|
|
hallo,
bij mij is - na ongeveer 2 jaar onderzoek! - eindelijk vast komen te staan dat ik tos heb. Dat is nu ongeveer 3 jaar geleden. Sinds ik weet wat het is, gaat het gelukkig al wel beter. Ik krijg nu gerichte fysiotherapie (niet gericht op trainen / sterker maken van spieren, maar creeeren van meer ruimte). Maar de laatste tijd verergen mijn klachten helaas weer. Ik slik nu overdag weer regelmatig dicolfinac tegen de pijn en soms s avonds een spierverslapper om de nacht goed door te komen. Toen het net ontdekt werd, werd de mogelijkheid van een operatie voorgesteld (het verwijderen van de extra rib, boven de 1e), maar daar kleven zoveel risico's aan dat ik daar vanaf heb gezien. Nu begin ik toch weer te twijfelen. Zijn er hier mensen met tos? En hoe kijken jullie aan tegen zo'n operatie?
Waar ik ook heel benieuwd naar ben, is naar ervaringen met werk. Ik werk veel met de computer en merk dat dit mijn klachten verergert (in de vakanties heb ik veel minder last). Zijn er 'tossers' die dit herkennen? En hebben jullie enig idee hoe dit kan? en belangrijker nog: hoe je dat kunt voorkomen?
Een heel vragenvuur, ik hoop dat ik hier 'lotgenoten' vind met wie ik ervaringen kan delen... |
|
| Naar boven |
|
schrijfarm Meer Frequente Poster

|
Geplaatst: Ma Sep 01, 2008 4:09 pm Onderwerp: |
|
|
Hoi,
Een vriendin van me heeft ook TOS. Zij heeft de 1e rib wel laten verwijderen, maar dan in Gent (Belgie). Daardoor heeft ze daar nu geen last meer van.
Groetjes,
schrijfarm |
|
| Naar boven |
|
|
|