| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
kevin Meer Frequente Poster

|
Geplaatst: Do Dec 14, 2006 11:31 am Onderwerp: stres en rsi |
|
|
ik had geleeze dat stres rsi zwaar kan be invloeden
en in de meeste gevallen komt rsi door stres
duz probeer zo veel mogelijk stress tevermijden |
|
| Naar boven |
|
ricardo rietveld Meer Frequente Poster

|
Geplaatst: Do Mrt 29, 2007 7:31 am Onderwerp: |
|
|
Kevin,
Je hebt een goed punt, maar hoe meet je stress? Ik dacht altijd een "happy camper" te zijn. Geen deadlines, leuke collega's, goede werktijden, mooie werkplek met super uitzicht. _________________ Waar een wil is, is een omweg. |
|
| Naar boven |
|
jojo Frequente Poster

|
Geplaatst: Wo Apr 04, 2007 4:03 pm Onderwerp: Re: stres en rsi |
|
|
| kevin schreef: | ik had geleeze dat stres rsi zwaar kan be invloeden
en in de meeste gevallen komt rsi door stres
duz probeer zo veel mogelijk stress tevermijden |
Hoi Kevin,
Ik kreeg van mijn therapeut te horen dat stress degelijk een factor is bij het onstaan van RSI. Maar zo als Ricardo al zei, is dit moeilijk te meten.
Voor mij klinkt het zeer plausibel, al zal de stressfactor niet de enige oorzaak zijn denk ik.
Ik ben van nature al een stresskip en ik heb mijn zaakjes graag op orde. Het huis moet schoon zijn en op mijn werk moet mijn inzet minimaal 100% zijn. Ik ben iemand die nogal veel van zichzelf moet. Vanaf mijn vierde heb ik constitutioneel eczeem en als ik vroeger last had van stress uitte zich dat in de mate waarin ik eczeem had. Sinds 1995 gaat het zeer goed met mijn huid....maar sindsdien krijg ik allerlei andere klachten waaronder nu dus RSI. Het schijnt alsof het lichaam toch een uitlaatklep zoekt voor de stress.
Ik ben er in de loop van de jaren achtergekomen dat stress vermijden niet mogelijk is, althans voor mij niet. Ik zal er anders mee om moeten gaan. En in mijn geval betekend dit dat ik o.a. moest afleren dat b.v. je huis om in te leven is en geen toonzaal is. Dit is alleen niet zo makkelijk als dat het klinkt. Het aard van het beestje, zullen we maar zeggen.
Succes en houd ons op de hoogte hoe het ermee gaat.
gr. Joyce _________________ Stel uit tot morgen wat vandaag niet gedaan hoeft te worden!... |
|
| Naar boven |
|
|