|
|
|
|
|
Adverteren op rsiforum (gemiddeld 130 unieke bezoekers per dag):
- Slot 1 25 euro p/m
- Slot 2 25 euro p/m
- Slot 3 25 euro p/m
- Slot 4 25 euro p/m
- Slot 5 25 euro p/m
 |
| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Anja Nieuweling

|
Geplaatst: Do Okt 27, 2005 7:24 pm Onderwerp: RSI zou ik het ook hebben? |
|
|
Hallo, ik ben bij toeval op jullie site gekomen omdat ik nu 4 weken ernstige klachten heb van mijn nek, schouder en arm. Ik heb daarbij al een verleden van fibromyalgie ( weken delen reuma) waarbij je ook heel erg veel last van je rug, nek vingers etc kunt hebben. daarvoor ben ik al jaren onder behandeling van een manueel therapeut, wat op zich goed bevalt. hij helpt mij niet van de klachten af maar maakt het zo dragelijk dat ik er normaal gesproken wel 36 uur per week mee kan werken. ik werk als adm. nedewerkster en zit heel veel achter de computer. trouwens ik ben getrouwd met gerard, is bakker en we hebben drie kinderen danny van 18 , nicky van 16 en shanna van 13
Vier weken geleden moest er een mailing de deur uit waarin de nieuwe catalogus van het bedrijf werd verzonden nav een beurs. ik heb in 4 dagen tijd 400 adressen verwerkt waar soms 1 of twee catalogussen naar toe gestuurd moesten worden á ruim een kilo per stuk. en toen begon het.
Ik kreeg steeds meer nekklachten en moest eigenlijk nog twee weken wachten voor ik naar de therapie kon. Deze heb ik een week vervroegd omdat het bijna niet meer te houden was, en hij constateerde in eerste instantie dat alles behoorlijk vast zat en geirriteerd was. Na de behandeling had ik ook niet het gevoel dat het geholpen had, wat ik normaal gesproken wel heb. Na de behandeling kreeg ibuprofen 400 en paracetamol 500 mee en deze moest ik tegelijk innemen 2 x per dag 2 dagen lang. Dit doet mijn therapeut eigenlijk nooit dus wist ik al dat er behoorlijk wat napijn moest komen van deze behandeling.
de volgende dag wist ik niet meer waar ik het zoeken moest, mijn nek deed zo zeer dat ik mijn hoofd moest ondersteunen anders kon ik deze niet recht houden, het leek wel of mijn hoofd 3000 kg woog. Daarnaast had ik ineens vreselijk last tussen mijn schouder en van mijn arm, en het was net of er een zenuw knel zit dat helemaal doortrok naar mijn elleboog en verder in de week zelfs naar mijn pink.
uiteindelijk moest ik een week later weer bij de therapeut komen en inplaats dat hij me zou behandelen stuurde hij mij gelijk naar de huisarts want ik had volgens hem een slijmbeurs ontsteking.
De vervangen arts was hier niet zo zeker van en zei dat hij wilde dat het uitgesloten werd dat ik geen nekhernia had. van hem kreeg ik morfine mee om te slapen, (dat had hij goed ingeschat want dat kon ik alleen nog maar op mijn rug, en ik sliep met vlagen nog maar 3 uur per nacht.
Volgende dag mijn eigen huisarts en die vond het allemaal onzin , mijn spieren moesten gewoon los gemaakt worden dan zou het vanzelf ophouden. Dus weer terug naar de therapeut. Deze bleef echter van mening dat er een ontsteking zat en doet in dat geval gewoon niets.
Ik kreeg een apparaat mee waarmee je stroompjes door je arm stuurt en dit kun je hoog en laag zetten, dat noest ik een week volhouden. inmiddels op 4 tot 6 x ibuprofen 600 en 1 morfine pil en steeds slechter slapen, en de pijn bleef in alle hevigheid.
afgelopen zaterdag voor het eerst behandeld door de therapeut, 's middags dacht ik het lijkt of het beter wordt, 's avonds al lang niet meer.
zondag nog erger en maandag van ellende weer naar de huisarts. Nu vond hij dat er een peesschede ontsteking zat en gaf mij een injectie. 3 dagen de arm niet gebruiken en dat ging iets beter.
Alleen de therapeut doet dan een week niets en vandaag is de drie dagen om en de pijn is weer terug.
Alleen al het niet kunnen slapen wordt ik niet goed van en als je slaapt ga je automatisch op je zij liggen, en dat kan ik aan beide kanten niet, doe ik het onbewust wel dan wordt ik wakker van de pijn en moet echt mijn bed uit
en dan mijn arm ondersteunen, dan trekt de pijn helemaal door tot zelfs onder mijn oksel.
nou het is een heel verhaal, het moet natuurlijk nog maar blijken of dit een vorm van rsi is, maar de klachten sluiten wel een beetje aan dus we wachten af.
soms is het ook gewoon wel lekker om het even van je af te schrijven.[/quote] _________________ een dag niet gelachen is een dag niet geleefd, maar soms is het wel heel moeilijk om te blijven lachen |
|
| Naar boven |
|
Anony Frequente Poster

|
Geplaatst: Za Okt 29, 2005 12:18 am Onderwerp: |
|
|
Hoi Anja, dat is een heel verhaal hoor, jammer dat je zo veel teleurstellingen had met therapies. Je klachten vallen wel degelijk onder rsi. Blijf met je artsen zoeken naar nieuwe behandelingen hoor, op een gegeven moment zal er vast wel iets werken dat verlichtend werkt. Belangrijk is ook voor je dat je tijd neemt om te ontspannen, mentaal en lichamelijk. Ik vindt het zeer goed van je dat je zo ondernemend bezig bent, des te eerder des te beter.
Vergeet niet je werkgever te informeren! Anders kun je nog een stapel problemen krijgen. Hij/zij zal je probleem vast en zeker begrijpen als je goed je klachten omschrijft. Laat je niet aftaaien, anders vertel je gewoon je artsen dat er een probleem is, die weten hoe daarmee om te gaan. Althans, dat kunnen we wel verwachten van een gecertificeerde arts. In ieder geval succes. Mijn klachten zijn heel anders dan die van jou, jammer dat ik je weinig advies kan verlenen.
Groeten! |
|
| Naar boven |
|
Pipi Head of Supervisors

|
Geplaatst: Do Nov 03, 2005 12:01 pm Onderwerp: |
|
|
Hoi Anja,
Welkom! Eindelijk even tijd om te reageren op jouw verhaal. Het is immers een heel verhaal geworden. Fijn dat je het zo uitgebreid hebt omschreven. Het komt me zo bekend voor van toen mijn klachten ineens doorbraken.
Even snel een grote mailing doen of duizenden nieuwe klanten invoeren, het kan funest zijn... en dat is vaak net het moment waarop het RSI monster toeslaat.
Ik kan je niet zo goed adviseren over therapieen. Ik heb zelf fysio gehad, die tijdelijk verlichting gaf en later een andere soort fysio (www.basictouch.com). Daarover ben ik echt tevreden, het is een therapie die bij me past en waar ik zelf mee verder kan. Ik kan je niet adviseren welke therapie jij moet kiezen, er zijn er zoveel en de klachten zijn bij iedereen weer net wat anders. Zo moet jij natuurlijk ook rekening houden met je fibromalgie verleden. Sowieso vind ik het heel knap dat je normaal nog 36 uur kunt werken met deze achtergrond en daarnaast nog een huishouden te runnen hebt. Kom je ook wel eens toe aan ontspanning of iets leuks voor jezelf doen of ben je altijd van hot naar her aan het rennen? Soms worden ook "leuke dingen" verplichtingen, omdat het er nou eenmaal bij hoort. Ik hoop dat jij af en toe tijd voor jezelf vrij kunt maken.
Tsja, huisartsen.... Ze weten vaak niet wat ze met je klachten aanmoeten. Jouw klachten hoeven niet perse RSI klachten te zijn maar ze komen wel overeen en zijn natuurlijk ontstaan door het computerwerk. Dus ik denk toch dat je daar de oorzaak moet zoeken en dus ook daar moet proberen het probleem aan te pakken. Vraag eens een gesprek met een Arbo-arts. Een eerste stap is vaak je werkplek kritisch bekijken en aanpassen met iemand van de Arbo.
Verder lees ik over de pijnstillers en morfine. Ik kan me voorstellen dat je dit enigszins verlichting geeft zodat je in elk geval kunt slapen. Die slapeloze nachten vond ik destijds echt een ramp. Ik denk dat je je zelf ook wel realiseert dat dit een tussenoplossing is die alleen de pijn maar onderdrukt maar het probleem niet aanpakt.
Ik hoop dat je hier veel info kunt vinden. Wat je zeker van ons kunt verwachten is begrip. Je bent niet de enige met dit soort klachten en dat is vaak al een hele geruststelling.
Ik kan je verder geen adviezen geven, behalve dat je je klachten serieus moet nemen (maar dat doe je al), aan jezelf moet denken en waarschijnlijk gewoon proberen welke therapie of methode bij jou past en jij iets aan hebt.
Veel sterkte! _________________ De dwaas doet wat hij niet laten kan; de wijze laat wat hij niet doen kan. ~ Oosterse wijsheid ~ |
|
| Naar boven |
|
|
|