rsi, rsi forum, muisarm, cans, cans forumGebruikersnaamWachtwoord
Log me automatisch in bij elk bezoek    
Registreer
Registreer
Privé berichten
Privé berichten

Adverteren op rsiforum (gemiddeld 130 unieke bezoekers per dag):

• Slot 1 25 euro p/m
  • Slot 2 25 euro p/m
  • Slot 3 25 euro p/m
  • Slot 4 25 euro p/m
  • Slot 5 25 euro p/m
RSI Forum Forum Index » Vraagbaak Ongeregistreerd

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie
rsi pijn onder oksel?
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
jolan
Gast

BerichtGeplaatst: Do Okt 19, 2006 8:48 am    Onderwerp: rsi pijn onder oksel? Reageer met quote

ik weet vrijwel zeker dat ik last heb van rsi (muisarm) tintelende zere armen, polsen trekt door richting nek etc. licht krachtverlies in de arm maar ik heb ook pijn onder de oksel nergens lees ik dat dit ook door RSI komt. Kan iemand mij vertellen of dit ook bij klachten van RSI hoort...????? het voelt pijnlijk gespannen onder de oksel, als je voelt voel je ook gewoon dat alle klier etc. harder en strakker zijn dan aan de gezonde kant...
Naar boven
Pipi
Head of Supervisors
Head of Supervisors

BerichtGeplaatst: Za Okt 21, 2006 7:41 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Jolan,

Wat jij beschrijft klinkt me zeker als RSI klachten in de oren. Alleen pijn onder mijn oksel heb ik nooit gehad en ook niet van anderen gehoord. Maar eigenlijk kijk ik er niet van op, aangezien alles met elkaar in verbinding staat lijkt het me dat het er wel mee te maken heeft.
RSI heet tegenwoordig officieel CANS Complaints of Arms Neck and Shoulder... wat ik me al tijden afvraag is waar de pols gebleven is... en onder het oksel, ja, is toch dicht bij je schouder.

Ik denk idd dat een spier, pees of klier verhard is. Kun je het ook minder gespannen krijgen door bijv. oefeningen of zwemmen ofzo? En doe je verder al iets om je RSI klachten te verminderen?

Veel succes gewenst!

Groetjes!
jolan
Gast

BerichtGeplaatst: Ma Okt 23, 2006 2:54 pm    Onderwerp: rsi pijn onder de oksel Reageer met quote

Hallo redactie,

Bedankt voor het antwoord...
Ja ben inmiddels met mijn linkerhand aan het muizen etc. en probeer zo min mogelijk mijn rechterarm te gebruiken... met zeer snel resultaat... probeer het nu een week maar de tintelingen zijn al weg.. arm voelt nog wel wat gevoelig en gespannen etc. maar de tintelingen zijn weg... zodra ik 5 minuten rechts ga muizen komt het tintelende gevoel alweer.. dus ik blijf voorlopig rechts ontlasten... en kijk maar even aan hoe dat over een maandje gaat dan.... (helaas nog wel last van oksel... maar goed misschien moet ik het iets meer tijd geven!)

groeten,
Jolan
Naar boven
deejay
Forum Supervisor
Forum Supervisor

BerichtGeplaatst: Vr Nov 03, 2006 10:27 am    Onderwerp: Oksel Reageer met quote

Hoi Jolan,

Ik heb ook die pijn onder mijn oksel, deze beschouw ik als een van de lastigste pijnen omdat ik hem ook moeilijk kan behandelen met de triggerpoint/ tennisbal therapie.

Na 7 dagen freelance programmeren dook die oksel pijn weer eens op, erg pijnlijk en vervelend.

Het is inmiddels alweer wegge-ebt gelukkig.

Op je vraag; is dit rsi ? -> ja zeker.

vr gr dj
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
nila_madhava
Meer Frequente Poster
Meer Frequente Poster

BerichtGeplaatst: Do Nov 27, 2008 1:43 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb zelfs RSI-pijn gehad op mijn slapen... Klinkt misschien gek, maar bijna al mijn spieren in mijn rug, schouders, nek, armen en handen zaten op een gegeven moment helemaal vast. En dat straalde na een tijdje zelfs door naar mijn kaken en slapen.
Sonja
Nieuweling
Nieuweling

BerichtGeplaatst: Wo Jan 21, 2009 6:00 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi,

Al zeker een half jaar heb ik ook last van pijn onder mijn oksel. Aan het begin, voor ik met links ben gaan muizen, was dit zo erg dat de pijn doorstraalde tot mijn onderarm en ik tintelende vingers had (?). Volgens de huisarts waren de klieren geďrriteerd (beetje opgezet). Hij dacht niet dat het van het muizen kon komen. Dat ik tintelende vingers had, leek hem ook sterk omdat volgens hem, de zenuwen die te maken hebben met mijn vingers ergens anders lopen dan op de plek van de geďrriteerde klieren. Toch weet ik heel zeker, dat mijn vingers regelmatig tintelden (zelfs af en toe gevoelloos). Het advies van hem was rust met die arm. Dit heb ik gedaan, ook d.m.v. het muizen met mijn andere arm.
De pijn en tintelingen gingen inderdaad na verloop van tijd weg, totdat ik weer met mijn rechter arm ging muizen. Als ik dit deed / doe, komt de pijn (en het tintelen) weer terug.

Ondertussen heb ik een aangepaste stoel, probeer ik op mijn houding te letten en heb ik een anti RSI programma op mijn computer geďnstalleerd. Helaas heb ik niet het idee dat de klachten over gaan. Zo gauw ik mijn rechter arm gebruik, komen de klachten terug.

Wie weet raad?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
gezondewerkplek
Licht Frequente Poster
Licht Frequente Poster

BerichtGeplaatst: Do Feb 05, 2009 1:50 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi!

Het hebben van een aangepaste stoel is niet het enige, ik weet
niet of je een werkplek onderzoek hebt gehad waar gekeken wordt
naar de bureau hoogte, zithouding, scherm hoogte, scherm afstand,
aangepaste muis.

Als je merkt dat de oorzaak door het muizen komt kan je misschien beter
met de linker hand gaan werken ( als je rechtshandig bent natuurlijk).

Wat je ook hebt is een rollermouse Pro. Is een hele andere manier van muizen en het voordeel van dit is dat je heel makkelijk kan afwisselen van de handen vingers ( klikken) ..

.. Hou ook je micro pauzes aan, maar ook oefeningen doen die het programma aan geeft. ik weet niet welk rsi/cans programma je gebruikt maar er zitten wel degelijk kwaliteit verhoudingen aan.

Ik heb zelf goede ervaringen met de beeldscherm tachograaf.

voor verdere vragen of meer informatie over misschien hulp organisaties
voor het verbeteren van werkplek of algemene vragen hoor ik het graag.

Ow wat mensen vaak vergeten is: Mooie aangepaste werkplek door je werkgever geregeld met alles erop en eraan, en als men naar huis gaat op een houten krukje zitten met gebogen rug. Zorg ook thuis dat je een correcte houding hebt en ook afwisseling hebt en pauzes!!

Mvg.

Jaimy
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    RSI Forum Forum Index » Vraagbaak Ongeregistreerd Tijden zijn in GMT
Pagina 1 van 1

Ga naar: