| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
devisboon Nieuweling

|
Geplaatst: Do Okt 08, 2009 5:17 pm Onderwerp: RSI Klachten? help? |
|
|
hallo allemaal,
sinds kort voel ik onder het typen en het muizen tintelingen in de rug van mijn beide handen. ik voel het vooral precies op het moment dat ik de toets aansla. dit gevoel had ik lang geleden heel soms als het koud in mijn kamer was en als ik dan aan het typen was. als ik stop met computeren verdwijnt het ook wel weer. ik heb geen last van een dood gevoel of koude handen. ook heb ik geen krachtsverlies. ik ben nog vrij jong (17) maar ik gebruik de pc best wel veel. voor school moet ik ook verslagen typen dus ik heb de pc echt nodig. weten jullie wat ik er aan kan doen? is er een manier om dit weg te krijgen of anders te verminderen? oefeningen ofzo? ik heb eerlijk gezegt niet zo veel zin om het aan mijn ouders te vertellen dus als jullie een oplossing weten, heel erg graag!
alvast bedankt! |
|
| Naar boven |
|
Houtstoker Meer Frequente Poster

|
Geplaatst: Do Okt 08, 2009 6:58 pm Onderwerp: |
|
|
Hoe doe je typen? Op een te hoog buro? met of zonder polssteun?
Probeer eens of typen in een andere houding verbetering opleverd. Kijk eens of je bij een andere houding minder last krijgt
De tintelingen duiden mogelijk op een zenuwbeklemming. Dit kan bv komen door TOS of CTS Als je bv veel met je handen naarboven getrokken typt, terwijl je handen ook nog eens naar buiten getrokken staan, dan levert dit extra spanningen in de pols op
Er zijn deelbare toetsenborden, die je zo uit elkaar kunt draaien dat je de handen niet meer naar buiten hoeft te trekken. De handen staan dan bij het typen in het verlengde van je armen/polsen. Hieronder een voorbeeldje
Gebruik ook een polssteun bij het typen, zodat je je armen rust geeft, en last but not least, zorg ervoor dat het toetsenbord laag ligt.
Ga ,et deze klacht naar de huisarts. Op tijd een disgnose stellen kan erger voorkomen _________________ Greetz Ad
Andere fora;
http://www.polen-forum.nl/index.php
http://bus-forum.nl/phpBB/viewtopic.php?f=13&t=8593
Mijn site;
www.vondervoort-zielinska.nl |
|
| Naar boven |
|
devisboon Nieuweling

|
Geplaatst: Vr Okt 09, 2009 6:57 pm Onderwerp: |
|
|
[quote="Houtstoker"]Hoe doe je typen? Op een te hoog buro? met of zonder polssteun?
ik heb inderdaad een vrij hoog bureau. met een stoel met armsteun gaat het al een stuk beter. ik zal er goed op blijven letten, vooral op mijn houding. als het niet verbeterd/ het zelfde blijft ga ik naar de huisarts. bedankt voor je informatie! |
|
| Naar boven |
|
Houtstoker Meer Frequente Poster

|
|
| Naar boven |
|
|