rsi, rsi forum, muisarm, cans, cans forumGebruikersnaamWachtwoord
Log me automatisch in bij elk bezoek    
Registreer
Registreer
Privé berichten
Privé berichten

Adverteren op rsiforum (gemiddeld 130 unieke bezoekers per dag):

• Slot 1 25 euro p/m
  • Slot 2 25 euro p/m
  • Slot 3 25 euro p/m
  • Slot 4 25 euro p/m
  • Slot 5 25 euro p/m
RSI Forum Forum Index » Vraagbaak Ongeregistreerd

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie
rsi-advies maastricht
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
dackus
Gast

BerichtGeplaatst: Do Nov 03, 2005 11:49 am    Onderwerp: rsi-advies maastricht Reageer met quote

ik ben werkgever, een van mijn medewerkers heeft lichte RSI klachten en nu wil ik een keer een adviseur laten komen die in een uurtje (of 2) de werkplek verkent en met de medewerker spreekt om te zien hoe hij zijn situatie kan verbeteren.

Wie kan me een bedrijf aanbevelen in de buurt!!!!
Naar boven
Pipi
Head of Supervisors
Head of Supervisors

BerichtGeplaatst: Do Nov 03, 2005 12:06 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo Dackus,

Heb je geen contact met een arbo-dienst die je in kunt schakelen? Dat is vaak de eerste stap. Laat de werknemer een gesprek hebben met een arbo-arts en laat iemand van de arbo komen om de werkplek te inspecteren en evt. verbeterpunten te bespreken. Misschien kun je nog iets doen met ergonomisch toetsenbord e/o muis. Ik zou dat zeker ter sprake brengen bij de arbo, maar dit is natuurlijk niet DE oplossing.
Neem deze eerste lichte klachten zeker meteen serieus, want als je niet adequaat reageert gaat het snel van kwaad tot erger en voor je het weet zit je werknemer ziek thuis.

Misschien kun je meer info vinden op de site www.bpv.nl en de site van het UWV.

Veel succes!
dackus
Gast

BerichtGeplaatst: Do Nov 03, 2005 3:08 pm    Onderwerp: arbo-dienst, dat kan goedkoper Reageer met quote

tja, maetis nagekeken, zit niet standaard in de dienstverlening die we bij hen afnemen. Voor 700 euro komen ze de werkplek en specifieke situatie onderzoeken en een rapport maken. Die werkplek is heel goed (arbo normen gecheckt bij aankoop en goed ingesteld) het gaat om hoe de werknemer zich in de werkplek gedraagt toch?? Lijkt me dat ik in de commerciele sector door een expert toch wel goedkoper kan worden geholpen......als iemand bedrijven weet........hoor ik het wel.

dank, christian dackus (christian@dackus.com)
Naar boven
Pipi
Head of Supervisors
Head of Supervisors

BerichtGeplaatst: Do Nov 03, 2005 6:35 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ja, klopt het gaat er vooral om hoe de werkgever zich gedraagt op zijn plek. Maar ook als je goed arbo meubilair e.d. hebt is dat niet meteen goed. Het is soms enorm lastig te weten hoe je het in moet stellen. Hoogte bureau, stoel, beeldscherm, afstanden e.d. Vaak denk je dat je goed zit maar als er dan een "expert" komt blijkt alles anders te moeten. Dat was destijds mijn ervaring. Ik denk dat je die richtlijnen (bijv. knieen in 90C en scherm niet te hoog zodat je niet onbewust je nek kantelt) vast ook ergens op internet kunt vinden. Maar goed dat wil natuurlijk niet zeggen dat je dan van de RSI af bent, maar het is een begin.

Balen dat het niet in het standaard pakket zit en dat het € 700 kost. Maar goed RSI is big business Sad Kan me ook voorstellen dat dit goedkoper kan... maar waar? Heeft iemand een idee? Babs, weet jij een bedrijf in Limburg dat misschien iets zou zijn?

Belangrijk is dat de werknemer niet onder continue stress staat ivm werkdruk ofzo. Ik weet natuurlijk niet of dat zo is. Verder zou ik de werknemer adviseren ook ontspanning te zoeken en beweging in de vorm van sport ofzo en evt. een therapie te zoeken die bij hem/haar past... er zijn genoeg mogelijkheden.

Ik hoop dat iemand hier je verder kan helpen. Succes!
Babs
Forum Supervisor
Forum Supervisor

BerichtGeplaatst: Do Nov 03, 2005 7:38 pm    Onderwerp: Reageer met quote

In Maastricht of directe omgeving weet ik helaas geen adres. Wat mij bekend is, is dat de vestigingen van AllOffice soms ergonomische adviezen geven en/of medewerkers ergonomie in dienst hebben op free-lance basis.

http://www.alloffice.nl/algemeen/zoekvestiging.asp

De in Roermond vermelde vestiging had een ergonomisch medewerker die werkplekken bekeek en goede adviezen gaf, is mijn ervaring uit het verleden.
Misschien dat een telefoontje naar het betreffende bedrijf uitkomst kan bieden.
Mocht dit positief resultaat opleveren, dan horen wij dat natuurlijk graag zodat ook toekomstige vragen in dit kader wellicht snel beantwoord kunnen worden.

Succes gewenst!
glas
Forum Assistent
Forum Assistent

BerichtGeplaatst: Do Nov 03, 2005 7:49 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Beginnende RSi Klachten? Ben je in ieder gaval op tijd.

Laat de medewerker zo veel mogelijk bewegen. Probeeer hem /haar voorlopig van stresvolle situaties te onthouden. Maak dudelijk dat je niet wil dat ze perfect werk doet maar dat 70% a 80% voldoende is. Zo haal je een beetje druk van zijn/haar schouders. De medewerker is nu bang en daardoor spant hij alle spieren te veel en onnodig. Ook die in nek. Deze spieren knijpen de bloedvaten naar onderarm en polsen wat tot onaangenaam gevoel en pijn leidt.

Zie je het vizieuse cirekel Spanning-> stijfheid spieren -> knelling ->pijn-> angst stijfheid spieren? Laat de medewerker sporten en onspannen. Probeer de stijve spieren los te krijgen door bv Yoga. Hoelang werkt ze /hij al voor je. Beginnende medewerker kan ook spanning voelen omdat hij neiuwe werk niet kent en toch alles goed (lees in zijn haar ogen perfect) wil doen. Vaak zijn mensen et RSI loyale en echt gemotiveerde medewerkers die veel van hun licham / geest vrage om aan jou verwachtingen in hun ogen te voldoen.

Ok en nou hoop ik dat hij snap wat ik bedeol want ik leg niet al te dudelijk uit.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Babs
Forum Supervisor
Forum Supervisor

BerichtGeplaatst: Do Nov 03, 2005 8:13 pm    Onderwerp: Reageer met quote

hoi Glas!

perfecte aanvulling en erg belangrijk informatie voor werkgever/werknemer in "RSI-situaties".
Stress is een ongelooflijk belangrijke factor bij RSI. Je kunt in een 200% ergonomisch verantwoorde kantooropstelling werken, iemand die z'n lijf gespannen houdt en onder stress zijn/haar werk perfectionistisch wil doen heeft dan weinig baat bij al die ergonomische toestanden.
admin
Site Admin

BerichtGeplaatst: Vr Nov 04, 2005 8:53 am    Onderwerp: Idee Reageer met quote

Ik kreeg een idee toen ik een post van een nieuwe in "even voorstellen" las;

Als aanvulling van wat hierboven allemaal staat; wat je zou kunnen doen wat je wellicht niet zoveel geld kost;

laat de werknemer bewegen tijdens werktijd.

Stuur de werknemer bijvoorbeeld elke week drie keer naar een zwembad onder werktijd. Dit kost relatief weinig.

Druk de werknemer op het hart dat hij/ zij niet teveel zijn best moet doen tijdens het zwemmen om overbelasting te voorkomen. Rustig opbouwen, wellicht beginnen met 15 minuten baantjes trekken de eerste week.

Als de klachten blijven moet je wellicht serieus gaan overwegen de werknemer voorlopig halve dagen te laten werken.

Anyway, just my 2 cents Rolling Eyes

Admin

William James
Naar boven
Henk
Nieuweling
Nieuweling

BerichtGeplaatst: Ma Aug 14, 2006 8:45 am    Onderwerp: Re: rsi-advies maastricht Reageer met quote

Hoi,
ik weet niet of je al gehoplen bent, maar ik kan je helpen voor relatief weinig geld.
ik doe veel werkplekonderzoeken en wil je wel helpen. ik zit regelmatig in het zuiden van het land. dus laat maar weten.
www,safeandsolid.nl
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    RSI Forum Forum Index » Vraagbaak Ongeregistreerd Tijden zijn in GMT
Pagina 1 van 1

Ga naar: