|
|
|
|
|
Adverteren op rsiforum (gemiddeld 130 unieke bezoekers per dag):
- Slot 1 25 euro p/m
- Slot 2 25 euro p/m
- Slot 3 25 euro p/m
- Slot 4 25 euro p/m
- Slot 5 25 euro p/m
 |
| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
weyoun Nieuweling

|
Geplaatst: Do Okt 04, 2007 5:38 pm Onderwerp: Quill AirO2bic & grote handen |
|
|
Hoi iedereen,
Ik ben op dit forum terecht gekomen, omdat ook ik op zoek ben naar betere input devices. Ik heb ongeveer 2 jaar RSI achtige klachten in voornamelijk mijn pols. Afgelopen week heeft dit wederom tot een hoogtepunt geleidt...en dat zorgt er dan altijd voor dat ik weer eens ga zoeken naar hulpmiddelen.
Na een trackball geprobeerd te hebben (en juist meer last te hebben gekregen) ben ik nu aan het kijken naar de verticale muizen. Het lijkt erop dat er momenteel een keuze is uit vier van deze muizen:
- Anir Mouse
- Quill AirO2bic
- Evoluent
- Het Paard
Na heel wat onderzoek (wat voor een groot gedeelte bestond uit dit forum doorzoeken ) is mijn keuze gevallen op de Quill muis. Met name omdat deze muis naar mijn idee de minste spanning op de pols zal zetten.
Mits...ja, en daar komt eindelijk de vraag, hij een beetje past bij mijn hand. Ik heb namelijk vrij grote "kolenschoppen", ongeveer 9cm in breedte en lange vingers. En volgens de makers van de Anir muis zou ik dan bijvoorbeeld al een large model moeten hebben. De makers van de andere muizen hebben informatie over breedte van de hand in combinatie met de muis, maar van de Quill muis is helemaal niets zinnigs te vinden.
Aangezien ik heb gezien dat relatief veel mensen op dit forum ook gebruik maken van deze muis, zou ik graag van jullie willen weten of dit een probleem zou kunnen zijn bij deze muis. Het is namelijk niet 1 van de goedkoopste. Het is overigens sowieso al een dure business het uitproberen van al die ergonomische middelen. Bleh.
Alvast heel erg bedankt voor jullie reactie(s)! |
|
| Naar boven |
|
PHiX Forum Assistent

|
Geplaatst: Di Nov 13, 2007 6:25 pm Onderwerp: |
|
|
Ik heb het ding, heb grote handen en gebruik hem nog. Is ie beter dan een gewone muis? Mwa, wellicht een beetje, verwacht geen wonderen. Je maakt verder nog steeds dezelfde klikbeweging met je vinger en bij veel gebruik zal je ook met deze muis je klachten voelen. Tevens kan ik ook in deze muis nog steeds niet mijn vingers echt ontspannen neerleggen, vreemd genoeg is het vooral de ringvinger die niet echt lekker op de pink ligt. Zelf zit ik daarom serieus te overwegen om er een Anir (Pro large) bij te nemen, aangezien die er comfortabel uit ziet en je de duim ter afwisseling kan gebruiken om te klikken.
Het paard zou ik nooit kopen, dat is gewoon teveel geld voor een redelijk standaard muis. Ik kan me ook niet voorstellen dat dat wel een wondermiddel is. |
|
| Naar boven |
|
Pipi Head of Supervisors

|
Geplaatst: Ma Nov 26, 2007 6:30 am Onderwerp: |
|
|
HOi Weyoun,
I.t.t. PHiX ben ik juist erg enthousiast over de Quill muis. Ik heb er twee, een op het werk, een thuis. Op het werk heb ik ook nog het verticale toetsenbord. Ook een aanrader, als je met 10 vingers kan typen tenminste.
De anirmuis heb ik geprobeerd maar vond ik niet fijn. Ik vond het te lastig omdat het heel nauw luistert en je waarschijnlijk een lange wenperiode hebt. Misschien had ik het meer tijd moeten geven, maar hij lag me gewoon niet. Het paard vind ik ook duur en ik zie niet zoveel verschil als de quill. Deze laatste bevalt mij dus uitstekend. Ik denk dat het ook heel erg afhankelijk is van je klachten of hij gaat bevallen. Een fysiotherapeut vertelde mij ooit eens dat het mij onbewust veel moeite kost mijn hand te kantelen zoals je moet bij een normale muis. Ikd enk dat deze muis daarom zo'n succes is bij mij.
Ik heb lange, smalle handen. voor mij is ie goed. Ik betwijfel hoe het gaat met brede handen. BIj het bedrijf wwaar ze de quill verkopen mag je het toetsenbord altijd 3 maand proberen, wellicht kun je in overleg de muis ook even proberen. Ik denk dat je binnen een paar dagen wel weet of het iets voor je is en waarschijnlijk zelfs al eerder ziet of hij past in je hand.
Houd je ons op de hoogte?
Succes! _________________ De dwaas doet wat hij niet laten kan; de wijze laat wat hij niet doen kan. ~ Oosterse wijsheid ~ |
|
| Naar boven |
|
dj Nieuweling

|
Geplaatst: Zo Jan 13, 2008 3:13 pm Onderwerp: |
|
|
HAllo Weyoun,
Ik heb net een aantal muizen getest
Anir
Evoluent
Rollermouse
hippus
ik heb alle ergonomische muizen gratis getest bij Health2Work via www.health2work.nl een echte aanrader als je wil weten welke muis werkt |
|
| Naar boven |
|
|
|