rsi, rsi forum, muisarm, cans, cans forumGebruikersnaamWachtwoord
Log me automatisch in bij elk bezoek    
Registreer
Registreer
Privé berichten
Privé berichten

Adverteren op rsiforum (gemiddeld 130 unieke bezoekers per dag):

• Slot 1 25 euro p/m
  • Slot 2 25 euro p/m
  • Slot 3 25 euro p/m
  • Slot 4 25 euro p/m
  • Slot 5 25 euro p/m
RSI Forum Forum Index » Over Pijn

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie
Pijntjes... Ga naar Pagina 1, 2, 3  Volgende
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Jopie
Forum Assistent
Forum Assistent

BerichtGeplaatst: Ma Dec 08, 2003 9:16 pm    Onderwerp: Pijntjes... Reageer met quote

AU!

(moest effe, 't doet verrekte zeer en kan even geen houding vinden om die pijn te verminderen.)

Jopie
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
deejay
Forum Supervisor
Forum Supervisor

BerichtGeplaatst: Za Dec 13, 2003 1:08 am    Onderwerp: speldjes Reageer met quote

in m'n nek

altijd aanwezig Twisted Evil Evil or Very Mad
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
Jopie
Forum Assistent
Forum Assistent

BerichtGeplaatst: Di Dec 16, 2003 12:34 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ai, m'n nek gelukkig nog niet direct. Vooral m'n polsen, ellebogen en schouders. Voel me net zo'n oude taart: niet eens je eigen boodschapjes goed kunnen sjouwen. En helaas, die tintelingen en pijn altijd aanwezig.

Heb jij ook steeds last als je 's ochtends wakker wordt? Ik hoef maar even verkeerd te hebben gelegen 's nachts en m'n vingers en handen tintelen een half uur door. Van dat slaapgevoel wat je normaal nog wel eens in je voeten hebt...
Enne stijf hè?
Ga je naar een fysio of los je het allemaal zelf een beetje op?

Ben zel;f een beetje afgeknapt op fysio en mensendieck. Die hebben allemaal een RSI-preventie kantoortje waar je je houding enzo moet verbeteren, maar dat is niet gelijk aan je werkomgeving... Daarbij zitten massages enzo er niet in. Alsof het dan nog over gaat Crying or Very sad .
Oké, weer even genoeg gezeken. Sterkte met je nek. Ik hoop voor je dat het eens een keer over gaat!

Groetjes,
Jop
Naar boven
deejay
Forum Supervisor
Forum Supervisor

BerichtGeplaatst: Di Dec 16, 2003 4:58 am    Onderwerp: overal Reageer met quote

Vooral in mijn rug en nek. als ik te lang door ga komt het weer mijn armen en handen in.

dat tintelende gevoel is naar mijn gevoel juist goed, als ik dat soms voel s'nachts heb ik juist het idee dat het lichaam aan het herstellen is en energie probeert te stromen (klinkt beetje vaag denk ik maar goed).

Ik doe ook aan autogene training weet je wat dat is ? Dat is een methode om je lichaam geheel te ontspannen als je op bed of op de grond ligt. Dit heeft mij goed geholpen, ik doe het soms tussen het computeren door als rustpauze. (beetje moeilijk op je werk natuurlijk, maar thuis is het ideaal).

Idea
Naar boven
Jopie
Forum Assistent
Forum Assistent

BerichtGeplaatst: Di Dec 16, 2003 4:36 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Wel wat ontspanningsoefeningen gehad in de loop der jaren en iedere avond moet ik ze doen, anders kan ik niet slapen van de pijn. Helaas dus ook andere rugklachten. Onderrug, mogelijk hernia, maar dat weten ze niet. Wordt nog onderzocht. Dus wat houding betreft kun je greust stellen dat ik daar niet goed in ben... Very Happy
Enne je denkt inderdaad wel maf, hoor. Die tintelingen heb ik namelijk ook in m'n benen en ze zeggen dat dat een zenuwklem is. Dus als ik ze in m'n handen en polsen voel... Nog even, dan ben ik van het dagelijkse computerwerk af (gelukkig!). Hopelijk hersteld de boel nog zodat ik zonder grote problemen weer kan schuren en klussen in huis.
Nog even over die ontspanningsoefeningen: ik doe ze inderdaad niet op m'n werk. Hoewel, zo af en toe wel weer. Je kan delen van je lichaam ontspannen zonder dat iemand het echt ziet. Ik denk dan heel hard ontspan, ontspan en dat hou ik een tijdje vol. De ene keer lukt het en de andere keer niet, maar ja, gaat om het idee. Overigens doe ik het de ene keer lopend, dan staand dan zittend, want liggen tijdens werk... ze zien me al aankomen Mr. Green !

Heb jij overiges ook af en toe een periode (of bij jou juist langer) dat je een soort kramp net wel net niet onder je schouderblad hebt? Vaak is het meer richting het midden van de rug en dan langs de zijkant. Erg nare pijn...

Eerlijk gezegd stel ik deze vragen om na te gaan of die pijnen van RSI afkomstig zijn of van iets anders. Iedere RSI is wel anders, maar hopelijk leren we wat van elkaar.
Hopelijk komen er echt meer mensen naar dit forum. Dan kunnen we nog meer leren enzo Wink

Groetjes,
Jopie
Naar boven
deejay
Forum Supervisor
Forum Supervisor

BerichtGeplaatst: Vr Jan 09, 2004 10:48 pm    Onderwerp: hoi Reageer met quote

ik had een heel uitgebreid antwoord geformuleerd op jou laatste topic en toen heb ik per ongeluk op sluiten gedrukt.... alles kwijt !!

ik heb ook kramp soms in de bovenste delen van mijn rug, als ik dan ook nog verkouden ben is het helemaal erg !

groetjes Deejay
Naar boven
Jessica
Meer Frequente Poster
Meer Frequente Poster

BerichtGeplaatst: Vr Jan 16, 2004 2:19 am    Onderwerp: weer aan het werk Reageer met quote

Hoi,

Nou ik heb een maandje rust gehad met mijn arm dus ook zo weinig mogelijk achter de computer gezeten en ik heb nu weer 3 dagen van 2 uur per dag gewerkt, maar ik weet niet of het me gaat lukken, de kramp in mijn hand is weg maar de pijn in mijn elleboog die blijft, constant voel ik het daar prikkelen , ik wordt er echt gek van.

nou ik hoop dat het met jullie wat beter gaat

groetje
Jessica
Naar boven
deejay
Forum Supervisor
Forum Supervisor

BerichtGeplaatst: Vr Jan 16, 2004 10:41 pm    Onderwerp: Hi Jessica Reageer met quote

Voorzichtig doen hoor, voor je het weet zit je in de ziektewet....

Heb je wel een ergonomische werkplek ?

Groeten, Deejay Very Happy Very Happy Very Happy
Naar boven
Jessica
Meer Frequente Poster
Meer Frequente Poster

BerichtGeplaatst: Zo Jan 25, 2004 1:32 am    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi,

De eerste dag dat ik weer ben begonnen is mijn werkplek gelijk helemaal aangepast, in het begin vond ik het heel onnatuurlijk om via de voorgeschreven afstanden en houdingen te werken, maar ik merk nu goed dat het veel ontspannener werkt en veel minder klachten geeft.

Ik moet ook zeggen dat het nu nar twee weken waarvan 1 week 2 uurtjes per dag en 1 week 2,5 uurtjes per dag het zeer goed gaat, ik heb geen constante pijn meer in mijn elleboog het gaat eigenlijk steeds beter. Dus ik hoop dat de maand rust die ik heb gehad in combinatie met sporten en therapie goed hebben geholpen en dat ik er, zo als het er nu uit ziet, vroeg bij ben. Laughing

groetje
Jessica
Naar boven
deejay
Forum Supervisor
Forum Supervisor

BerichtGeplaatst: Ma Jan 26, 2004 5:40 am    Onderwerp: goed zo ! Reageer met quote

Hoi Jessica,

Dat klinkt me als muziek in de oren... Fijn voor je. Ik hoop dat het zo blijft. Don't be a stranger.

Groetjes, DJ Wink
Naar boven
Maike
Licht Frequente Poster
Licht Frequente Poster

BerichtGeplaatst: Ma Jan 26, 2004 7:38 am    Onderwerp: werkplek extras Reageer met quote

Hoi Jessica,

Mag ik je vragen wat de extra dingen zijn op je werkplek waardoor je ontspannender kunt werken?? De meeste standaard dingetjes als monitorafstand en houding weet ik wel. Misschien heb je nog nieuwe tips?

Grtz Maike
Naar boven
deejay
Forum Supervisor
Forum Supervisor

BerichtGeplaatst: Zo Feb 01, 2004 3:36 am    Onderwerp: Mag ik antwoorden ... ? Reageer met quote

Hoi Maike,

Jessica schijnt even afwezig te zijn dus dan antwoord ik wel;

1. Het midden van je monitor op ooghoogte werkt bij mij goed
2. Altijd een achtergrondmuziekje opzetten (bij voorkeur internet-radio, dan hoef je niet vaak een cd te wisselen).
3. Zorg dat het warm is, vooral voor je armen/ handen.
4. Ik probeer altijd georganiseerd te werken d.m.v actielijstjes en dan wegstrepen wat ik gedaan heb, dit zorgt voor ontspanning.
5. Voldoende rugsteun, ik heb 2 kussens tussen mijn stoel en mijn lichaam.
6. Mijn armen liggen vanaf de elleboog op de tafel, dit werkt erg lekker (dit betekent dat ik een flatpanel aan heb geschaft omdat ik anders te weinig ruimte had op mijn bureau).
7. Toetsenbordcombinaties gebruiken, zo min mogelijk muizen.
8. Veel mensen gebruiken pauze-software, ik kan daar niet mee werken dus ik gebruik een kookwekker zodat ik elk half uur even een 15 minuten pauze neem.
9. Gebruik een optische muis met draad (Bijvoorbeeld de Logitech MX 500) voor optimale nauwkeurigheid van de muissensor (800 dpi)
10. Ik gebruik graag een zo plat mogelijk toetsenbord. Op het moment werk ik met het Microsoft Office toetsenbord i.v.m. de cut copy paste knopjes die daarop zitten (dan hoef ik niet constant ctrl x ctrl c ctrl v in te toetsen en daar zit een scroll-toets op aan de linkerkant v/h toetsenbord zodat je niet constant rechts hoeft te scrollen, uiteraard geldt dit alleen voor rechtshandigen).
11. Ik werk zo min mogelijk s'avonds omdat ik dan extra gevoellig ben en sneller geirriteerd raak en daardoor sneller klachten krijg.
12. Ik probeer alleen te werken als ik goed uitgerust ben.
13. Niet langer dan 3-4 uur per dag, maximaal 6 (dan ben ik volledig uitgeput en heb klachten voor een week).

Hoop dat je hier iets aan hebt;

Groetjes, DJ Rolling Eyes Rolling Eyes Rolling Eyes Rolling Eyes Rolling Eyes
Naar boven
Maike
Licht Frequente Poster
Licht Frequente Poster

BerichtGeplaatst: Ma Feb 02, 2004 7:28 am    Onderwerp: Tips Reageer met quote

He, hartstikke bedankt voor je tips. Ik probeer er zo veel mogelijk op te letten, maar doordat ik zo'n strevertje ben (je kent ze wel) is het ontzettend moeilijk om je overal aan te houden. je denkt, het kan nog wel een half uurtje en dan kom je er achteraf achter dat je dat beter niet had kunnen doen... Tja, dat zal voor de meeste mensen met RSI wel zo zijn.

Maar ik ben blij met je tips en ga eens kijken wat ik ermee kan gaan doen. Die koude handen is mijn grootste probleem. Of ik nu handschoenen aanheb of niet, ik blijf ijskoude handen houden.... Sad Ook als het in de kamer zo'n 22 graden is, dan nog blijven ze koud!
Naar boven
deejay
Forum Supervisor
Forum Supervisor

BerichtGeplaatst: Di Feb 03, 2004 2:18 am    Onderwerp: koude handen ... Reageer met quote

O,

Misschien is zo'n verwarmde muismat iets voor je dan, van dat rsiguard.nl
???

Misschien dat je dan weer warme handen krijgt.
Rolling Eyes Rolling Eyes Wink
Groeten, Dirk-Jan
Naar boven
Maike
Licht Frequente Poster
Licht Frequente Poster

BerichtGeplaatst: Di Feb 03, 2004 9:14 pm    Onderwerp: muismat Reageer met quote

Ziet er goed uit. Lijkt me ook heerlijk om geen koude handen meer te hebben. Vooral 's avonds. Slapen (in slaap komen) met koude handen is ook niet makkelijk. Tnx voor de tip... Very Happy
Naar boven
deejay
Forum Supervisor
Forum Supervisor

BerichtGeplaatst: Do Feb 05, 2004 3:04 am    Onderwerp: laat ons weten hoe hij bevalt ... Reageer met quote

Hoi Maike,

Leuk dat je het een goed idee vind, laat ons weten wat je ervaringen zijn met deze verwarmde muismat door te ze te posten op dit forum.

Groetjes, DJ
Naar boven
Jessica
Meer Frequente Poster
Meer Frequente Poster

BerichtGeplaatst: Do Feb 05, 2004 11:35 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi,

Ik was een tijdje afwezig inderdaad, maar ik moet zeggen met mijn rsi gaat het de hele goede kant op, en die tips die je hebt gegeven zijn echt de juiste, je moet zorgen dat je echt ontspannen achter je bureau zit en als je computer even bezig is dat je je handen niet in de aanslag houdt boven je muis of je toetsenbord maar dat je ze even ontspannen laat hangen.

Verder kan ik er nog aan toevoegen dat je ook moet zorgen dat je benen in een hoek van 90 graden moeten staan en dat je een stoel moet hebben waarvan je het zitvlak kan verschuiven zodat je tussen je knieholte en je stoel een vuist kan stoppen, dan heb je ook geen extra druk op je benen wat naar boven door straalt.
Verder zijn rustpauzes echt van belang al hou je maar micropauzes van twee seconden door je handen even langs je lichaam te leggen.

Nou verder tips als ik ze heb zal ik zeker gelijk doorgeven en verder succes allemaal

groetje
Jessica
Naar boven
deejay
Forum Supervisor
Forum Supervisor

BerichtGeplaatst: Vr Feb 06, 2004 5:56 pm    Onderwerp: Leuk om te horen Reageer met quote

Hoi Jessica,

Leuk om te horen dat ik goede tips heb gegeven. Die tip van de knieholte en de vuist kon ik nog niet maar dat is helaas niet mogelijk met mijn stoel dus ik kan het niet testen. Bedankt voor je tips en ik heb nog 1 tip voor je;

Probeer niet overmoedig te worden en ga daarom nooit te lang door omdat je denkt dat het "helemaal weg" is. (Dan komt het vanzelf weer terug namelijk).

Dit plaatje aangaande werkhouding komt van de Universiteit van Leiden

Groetjes, D.J.
Naar boven
Jessica
Meer Frequente Poster
Meer Frequente Poster

BerichtGeplaatst: Za Feb 07, 2004 4:59 am    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi,

Nee ik zorg er zeker voor dat ik niet overmoedig wordt, ben heel rustig aan het werk met super veel pauzes tussendoor, maar het gaat goed elke week een halfuurtje extra en zodra het teveel wordt kan ik gelijk weer minder gaan werken, volgende week heb ik ook eindelijk een afspraak bij een rsi preventiecentrum waar mijn bedrijf een samenwerkingsverband mee heeft.
Dus even kijken of ze daar en betere muis voor mij hebben en eventueel nog meer tips en die zal ik jullie wel weer laten weten.

groetje
Jessica
Naar boven
deejay
Forum Supervisor
Forum Supervisor

BerichtGeplaatst: Wo Feb 11, 2004 4:44 am    Onderwerp: Zeker laten weten Reageer met quote

Hoi Jessica,

Wat ze gaan zeggen bij het rsi preventiecentrum moet je ons zeker laten weten, we zijn erg nieuwsgierig. Laughing Razz Shocked

Andere tips zijn ook welkom natuurlijk.

Groetjes, Dirk-Jan
Naar boven
Jessica
Meer Frequente Poster
Meer Frequente Poster

BerichtGeplaatst: Do Feb 12, 2004 8:04 pm    Onderwerp: preventiecentrum Reageer met quote

Hoi,

Nou ik ben net terug van het preventiecentrum en net wat het zelf al zegt het is voor preventie, dus of ik er nu wat aan heb gehad dat weet ik nog niet, ik kreeg een presentatie te zien over waardoor rsi ontstaat en over de werkplek, de juiste instellingen en waar ik op moet letten, maar ja dat was bij allemaal al behandeld toen ze mijn werkplek hebben ingericht, verder kwam er alleen naar voren dat polsteunen voor je muis of toetsenbord absoltuut slecht zijn, want die klemmen af.
Dus die niet gebruiken al zeggen ze dat het beter is vanuit de fabrikant, is dus niet waar en verder moet je er echt voor zorgen dat je een ontspannen bovenlichaam hebt tijdens het werk en voldoende pauzes neemt.

Verder heb ik wel de rsiscan (een 75 tal vragen over de werkplek, werkorganistie en werkdruk met bijhorende tips/normen/instellingen)
die ik van te voren heb ingevuld mee naar huis gekregen om het er naast te houden.

Maar net wat ik in het begin al zei: Het is een preventie centrum dus ik heb ook tegen de coordinator gezegd dat ze dit aan werknemers moeten tonen die nog geen klachten hebben, want die zullen er meer aan hebben dan aan degene die al rsi hebben, want als je rsi hebt ga je toch al automatisch naar je werkplek en dergelijke kijken

Nou een heel verhaal, hoop dat jullie er ietsje aan hebben en anders kan je me altijd dingen vragen.

groetje
Jessica
Naar boven
deejay
Forum Supervisor
Forum Supervisor

BerichtGeplaatst: Do Feb 12, 2004 10:30 pm    Onderwerp: Hebben zij ook een website ? Reageer met quote

Hoi Jessica,

Interessant verhaal, wel jammer dat het rsi-preventie betreft en en dus geen oplossing biedt voor als je al rsi hebt.

Als je eenmaal rsi hebt is het lastig om er vanaf te komen denk ik maar door een goede werkhouding aan te nemen kan je wel de klachten minimaal houden.

Als je klachten minimaal zijn voel je je goed en heb je vertrouwen in de toekomst. Als je klachten maximaal zijn voel je je slecht en verlies je alle hoop in de toekomst (m.b.t. werk, carriere etc.). Dit verergert de klachten ook weer of doet in ieder geval weinig goed ter verbetering van de klachten.

Je heb er dus baat bij je klachten voortdurend minimaal te houden en dus heb je baat bij rsi preventie.

Heeft dat preventiecentrum ook een website ? Zo ja, kan je de url hier posten?
Naar boven
Jessica
Meer Frequente Poster
Meer Frequente Poster

BerichtGeplaatst: Vr Feb 13, 2004 2:23 am    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi,

Ja je hebt gelijk, het is goed om je klachten minimaal te houden zodat je zelf ook lekkerder in je vel zit, het preventiecentrum is van de arbodienst en volgens mij hebben ze wel een website zal het even uit gaan zoeken, want die scan waar ik het overhad die zou als alles goed is in mei op internet te vinden zijn had die man het vannochtend over, maar ik ga het uitzoekn en zodra ik meer weet laat ik het gelijk horen ook over de auteursrechten.

groetje
Jessica
Naar boven
deejay
Forum Supervisor
Forum Supervisor

BerichtGeplaatst: Vr Feb 13, 2004 6:15 pm    Onderwerp: bedankt Reageer met quote

Leuk Jessica !

Bedankt voor je medewerking Razz

Groetjes DJ
Naar boven
Jessica
Meer Frequente Poster
Meer Frequente Poster

BerichtGeplaatst: Za Feb 14, 2004 12:47 am    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi,

Ik heb het nagekeken en er zitten inderdaad auterusrechten op de rsi-scan dus die kan ik jammer genoeg niet op de site laten zetten, maar als er iemand is die vragen heeft over instellingen die kan ik natuurlijk gelijk antwoord geven want de juiste maten enz. heb ik nu op papier.

groetje
Jessica
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    RSI Forum Forum Index » Over Pijn Tijden zijn in GMT
Ga naar Pagina 1, 2, 3  Volgende
Pagina 1 van 3

Ga naar: