|
|
|
|
|
Adverteren op rsiforum (gemiddeld 130 unieke bezoekers per dag):
- Slot 1 25 euro p/m
- Slot 2 25 euro p/m
- Slot 3 25 euro p/m
- Slot 4 25 euro p/m
- Slot 5 25 euro p/m
 |
| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
renaat Licht Frequente Poster

|
Geplaatst: Zo Nov 14, 2004 6:54 pm Onderwerp: pijn tijdens mijn studie |
|
|
Hoi Truman
Sorry voor mijn late reactie maar door nog al wat beoordelingen heb ik niet de tijd gevonden om even te reageren.
Tijdens mijn studie aan het eind van het eerst jaar kwam ik in aanraking met RSI, ik studeer grafisch ontwerpen. In deze studie wordt dagelijks met de computer gewerkt, affiches, boeken en al het grafische wat je om je heen ziet word gemaakt op de pc. Voor mijn studie, opdrachten zit ik dus veel te ontwerpen achter mijn computer, ontwerpen, schetsen en vaak meer dan 5 uur per dag. In mijn tweede jaar zat ik zeker 8 a 10 uur per dag achter mijn pc, omdat het een erg zwaar jaar was en ik veel belasting had vanuit mijn studie. Grafisch ontwerpen op de kunstakademie is dan ook een best intensieve studie. Tussen mijn tweede en derde jaar ging het niet echt goed, veel verschillende behandelmethodes gehad, en het vooruitzicht van het stagelopen beangstigde mij, mijn zoektocht naar een ideale stageplek verliep dan ook niet vlekkenloos.
Uiteindelijk heb ik die stageplek wel gevonden, maar naar drie maanden stagelopen ben ik tot de conclusie gekomen, dat het nog een probleem voor mij gaat worden om mee te draaien in een 40 urige werkweek.
Mijn pijngrens verleg ik steeds en ik ging toch ieder ochtend weer naar Amsterdam om stage te lopen, maar 's avonds was ik gebroken.
Na een uur werken op mijn stage, was de pijn al om te strijden, en dan moest ik nog 7 uur. Uiteindelijk is er voor mij een oplossing gevonden die erg goed helpt, voor afwisseling tijdens mijn computerwerkzaamheden.