| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
renaat Licht Frequente Poster

|
Geplaatst: Vr Aug 13, 2004 10:20 am Onderwerp: pijn |
|
|
Hallo allemaal,
Ik ben naar de dokter geweest maandag om te vragen of hij toch niet iets had om de pijn te bestrijden (tijdelijk), ook had ik gevraagd om iets om mijn spieren te verslappen, zoals ik hier op het forum gelezen had.
Maar uiteindelijk heb ik ibuprofen 400 voorgeschreven gekregen, 3 maal daags en geen andere medicijnen. Nu slikte ik al veel ibuprofen 400 en had ik gelezen in de krant dat het erg schadelijk voor je is als je dit vaker gebruikt. Dus ik was er mee gestopt, maar volgens mijn huisarts is dat onzin en is het absoluut niet schadelijk. toch helpt de ibuprofen niet zo goed. Ik gebruik liever een soort natuurlijk produkt, kampfer-olie, heeft mijn neef meegenomen uit China op advies van zijn vriendin. Deze olie zorgt ervoor dat je spieren verwarmen en dus ook ontspannen, door de warmte (gevoel is het zelfde als bij tijgerbalsem) denk ik minder aan de andere pijn in mijn nek en schouder.
Toch is dit allemaal tijdelijk, volgens de dokter is rust gewoon het beste, maar ik heb nu eigenlijk zomervakantie, maar ik zal toch moeten werken dus ontspannen lukt niet echt.
Nu heb ik 3 weken voltijd gewerkt in een winkel en is de pijn heel hevig geweest, ik ben nu een week gestopt en heb dus rust genomen, maar toch doet alles nog extreem pijn en wordt ik wakker van de pijn in de nacht. Ook is het uitgestraalt naar mijn elleboog en onderarm. Ik heb zo'n moe gevoel en verkrampt gevoel in mijn onderarm en weet niet goed hoe ik daar mee om kan gaan. Vingers tintelen en zo.
Ik heb het nu een aantal dagen en vraag mij af of dit te maken kan hebben met mijn nekklachten. Maar in alle tijd dat ik RSI heb, heb ik dit gevoel op deze manier in mijn elleboog gehad.
Maarja
lekker zeuren, hihi
maarja ik ben blij dat ik op dit forum ervaringen kan lezen en delen.
groetjes,
Renate _________________ alles sal reg kom |
|
| Naar boven |
|
deejay Forum Supervisor

|
Geplaatst: Wo Okt 27, 2004 10:34 am Onderwerp: Renaat |
|
|
Over Ibuprofen,
Ik gebruik het soms ook, vooral als ik hoofdpijn heb s'avonds, maar 3 maal daags lijkt me een beetje veel. Mijn doktor vertelde mij overigens dat het niet schadelijk is om zovaak te nemen, maar het verhaal is ook mij te ore gekomen.
Onthou, het is een pijnstiller, het lost je probleem niet op.
Mijns inziens is het beter om je lichaam en je pijnsyndroom onder ogen te komen en oorzaak-gevolg verbanden te leren leggen tussen je acties en de voortvloeiende pijn. Pijnstillers werken daarbij alleen maar tegen.
Dit wil niet zeggen dat je nooit pijnstillers moet nemen maar het is wel een pleidooi tegen continue pijnstillers nemen.
Mvg DJ. |
|
| Naar boven |
|
Babs Forum Supervisor

|
Geplaatst: Wo Dec 22, 2004 6:04 pm Onderwerp: vandaag is weer zo'n pijndag!!!! |
|
|
hallo lotgenoten,
vandaag was/is weer zo'n sh*tdag. brrrrrrrrr dit weer heeft zo'n lekkere ( ) invloed op dat irritante koude gevoel in mijn bovenarmen. Wat ik ook doe of probeer, ik krijg de kou er niet uit. Wat verlang ik naar die lekkere droge vrieskou van de afgelopen dagen: geen spatje last!
Overigens, wat zijn jullie allemaal "rustig" , te veel kerststress of wat is er aan de (rsi)hand?
Is er iemand van jullie die ook zo'n last heeft gehad met het optuigen van die jaarlijkse boom in december? Die lampies erin mikken, al die troep en dat allemaal op schouderhoogte? Voor mij een klus die een idiote berg energie vergt maar zonder dat ding is het ook zo'n rare 25e december.
Ben benieuwd wie volgt gr. Maria _________________ als je begrijpt wat ik bedoel..... |
|
| Naar boven |
|
Yvon Forum Supervisor

Geregistreerd op: 28-11-2004 Berichten: 425 Woonplaats: Noord Holland
|
Geplaatst: Wo Dec 22, 2004 9:09 pm Onderwerp: |
|
|
ik heb gewoon geen kerstboom! saai he..
Pijnstillers zijn zeker niet de oplossing naar mijn idee, dan ga je juist dingen doen die je zou moeten laten.
Het is voor mij ook een extra zware tijd nu, druk in de salon, maar wat ik s'avonds doe is alles goed warm houden, beenwarmers..om mijn armen, dus eigenlijk arm warmers. En wat ontpanning oefeningen, zodat de druk van de bovenkant af gaat.
Voor mij helpt dat het beste en neem s'avonds voor het slapen gaan een thee om te relaxen, anders val ik niet in slaap van de tintelingen.
Beter iets op natuur basis als pijnstillers is mijn mening. _________________ REMEMBER- THINK BEFORE YOU INK AND GET THE ORIGINAL FROM THE ABORIGINAL... |
|
| Naar boven |
|
Yvon Forum Supervisor

|
Geplaatst: Wo Dec 22, 2004 9:10 pm Onderwerp: |
|
|
oh en zeuren mag...das juist lekker _________________ REMEMBER- THINK BEFORE YOU INK AND GET THE ORIGINAL FROM THE ABORIGINAL... |
|
| Naar boven |
|
Babs Forum Supervisor

|
Geplaatst: Wo Dec 22, 2004 9:39 pm Onderwerp: |
|
|
groot gelijk Yvon, zeker géén pijnstillers als het ff kan.
Maar ik zag dat het lang geleden was dat er in dit topic iets gebeurde en jij moet als nieuwe moderator toch ook iets te doen hebben nietwaar
Moest afgelopen dagen trouwens aan jou denken toen ik mijn haren aan het föhnen was, duurt bij mij maar 5 minuten maar is een hels karwei en moet er niet aan denken dat ik -zoals jij- hele dag statisch bovenhands bezig zou moeten zijn. Of laat je je klanten lekker laag zitten ?
Veel succes met je "kapwerk" de komende dagen!
*zeur -knetterende pijn in rechterschouder en verschrikkelijk ellendig gevoel in bovenarmen, niks helpt - *zeur _________________ als je begrijpt wat ik bedoel..... |
|
| Naar boven |
|
Charlotte Assistent Forum Supervisor

|
Geplaatst: Do Dec 23, 2004 7:14 pm Onderwerp: |
|
|
FF zeuren hoor..... Ik hoor net dat dat mag
Ik heb lekker 2 weken vrij. Lekker alles rustig aan. De week begonnen met een sauna bezoekje en een sportmassage. Gaat al een tijdje "goed"
met mn rsi gebeuren. Kan niet stuk zou je zeggen. Krijg ik weer zeren polsen! Tis toch om gek te worden!
Zo moest ik ff kwijt.
Hebben jullie dat ook dat je sinds je RSI hebt, je niet meer op je polsen kan leunen? Ook in je goede periodes?
Prettige kerstdagen alvast!
Groetjes,
Charlotte |
|
| Naar boven |
|
Babs Forum Supervisor

|
Geplaatst: Do Dec 23, 2004 8:32 pm Onderwerp: |
|
|
Ha Charlotte,
klopt helemaal van die polsen. Ook ik kan "in goede tijden" nauwelijks op mijn polsen steunen zonder pijn te hebben.
Fijne feestdagen en alle goeds voor het nieuwe jaar!
gr. Maria _________________ als je begrijpt wat ik bedoel..... |
|
| Naar boven |
|
Yvon Forum Supervisor

|
Geplaatst: Do Dec 23, 2004 9:32 pm Onderwerp: |
|
|
Ja fohnen is wel een beetje het ergste wat ik kan bedenken...vooral met borstels, maar heb hulpmiddeltjes gevonden die mijn werk makkelijker maken.
Waar ik nu na dagen van 14 uur per dag werken last van krijg is tintelingen tussen mijn schouderbladen, echt overbelasting dus. En dat op pijn en lam gevoel in onderarmen en vingers, word tijd dat het 1 e kerst dag word kan ik heerlijk 3 dagen niets doen en dan heb ik het weer onder controle. Waar ik altijd het eerst last van krijg, is dat ik mijn kam telkens laat vallen..super irritant!..
Toch leuk he..zeuren hahahahaha  _________________ REMEMBER- THINK BEFORE YOU INK AND GET THE ORIGINAL FROM THE ABORIGINAL... |
|
| Naar boven |
|
Pipi Head of Supervisors

|
Geplaatst: Di Dec 28, 2004 4:31 pm Onderwerp: |
|
|
Zo heb weer even gelezen wat er de laatste tijd zo speelt op het forum. Zelf was ik een tijdje afwezig... Ik had het druk met logees en met mijn stomme kop ben ik ook nog gaan bowlen met mijn gasten! Ik wist van te voren dat ik er pijn door zou krijgen... maar goed je wilt toch wat en gewoon gezellig met zijn allen... het was typisch nederlands weer dussuh buiten was het ook niet zo geslaagd. Ik dacht een dag of twee meer pijn moet ik er maar voor over hebben, ondanks de lichtste kinder bowlingballen.
Nou ik heb het geweten! Na het bowlen krampen en pijn, echt niet leuk meer... ik had het gevoel dat de fysio en al mijn inspanningen van de afgelopen twee maanden voor niets waren geweest en ik weer terug was bij af. Balen dus en spijt van het bowl-partijtje. Ondertussen deed ik ook niet veel aan mijn oefeningen en net daarna moest mijn vader geopereerd en was het dus heen en weer naar het ziekenhuis en de spanning eromheen... ook niet echt bevorderend! Tot ik midden vorige week mijn fysiotherapeut hierover vertelde en hij ipv fysio een acupunctuur behandeling deed. En echt .... de klachten waren daarna weer een stuk minder... Nu ben ik weer terug op het "pijn" niveau van voor het bowlen. Dus ik weer helemaal happy! Daarna een gezellige en rustige Kerst gehad en nu weer 'ns achter de PC gekropen. Volgende week moet ik trouwens naar UWV arts... spannend weer. Yvon, hoe bevallen de acupunctuur behandelingen jou?
Charlotte, ik heb het ook hoor... pijnlijke polsen, het blijft gevoelig ook in "goede" tijden.
Pijnstillers... naar mijn idee alleen gebruiken als het echt niet anders kan anders voel je niets en doe je toch weer teveel... krijg je het de volgende dag dubbel en dwars terug!
Als ik 's avonds veel last heb en niet kan slapen gebruik weleens Advil gel. Dat vind ik wel fijn en geeft me wat verlichting.
Verder heb ik niets te zeuren vandaag! Groetjes! |
|
| Naar boven |
|
Yvon Forum Supervisor

|
Geplaatst: Di Dec 28, 2004 6:15 pm Onderwerp: |
|
|
accupunctuur, ik heb het idee dat het wel een stuk helpt. Heb abnormale weken gewerkt nu, dus is niet helemaal reeel. Ben vanmiddag weer geweest en de naaldjes in mijn arm, voelen zo maf, krijg gekke tintelingen en wil dan telkens mijn spieren spannen, terwijl ze moeten ontspannen. Ik ga hier zeker nog even mee door om te kijken of het echt minder word, ook met normale werkweken.
Ik ook niets meer te zeuren....  _________________ REMEMBER- THINK BEFORE YOU INK AND GET THE ORIGINAL FROM THE ABORIGINAL... |
|
| Naar boven |
|
Babs Forum Supervisor

|
Geplaatst: Wo Dec 29, 2004 10:45 pm Onderwerp: |
|
|
ook ff bijpraten in dit topic.
Leuk om weer reacties te lezen van forumleden die een aantal dagen niets hadden neergepend
Ik ben de kerstdagen goed doorgekomen, lekker rustig. Ik doe al jaren niet meer mee aan al die gekte: maak geen frutsels meer met eten en kom enkele dagen vóór kerst de winkels niet meer in.
RSI maakt je nog praktischer en beter in planning dan je al was
Vanmiddag dacht ik "kom , ik hark maar eens al die blaadjes van het gazon". Nou dat heb ik geweten, verkrampte vingers en polsen, maar na 'n paar uur rusten is het weer goed en is het forum even een uitlaatklep.
@ Yvon: wees voorzichtig meid en ga niet telkens weer over die grenzen heen. Ik ben ook zo'n idioot geweest en je lijf maakt het nooit meer goed!
@ Tanja: moest ff lachen om je bowlingverhaal. Zelf snapte ik daar zo'n 10 jaar geleden niks van als we met de kinderen waren gaan bowlen en ik daarna zo'n tintelende handen had en 's nachts wakker werd, hahaha. Ben intussen zelf "groot" geworden en weet nu wel beter
Hoe is het met de boswandelingen? Ik vind het heerlijk en überhaupt niet truttig of burgerlijk. Laat ze maar kletsen, mensen die dat zeggen zijn het lekker zelf puh
@DJ: jammer dat die beencreme niet echt blijkt te helpen in jouw geval. Had het je zo graag gegund. Heb je het in beide benen en hoe voelt de pijn aan? Zelf had ik dat zo'n anderhalf jaar geleden, zo'n shit stekende pijn, die me zelfs uit m'n slaap haalde en het bleek gordelroos te zijn. De naam gordelroos is dus idioot want je verwacht de gordel niet in je kuiten en enkels. Uitleg van de huisarts was dat door RSI je weerstand behoorlijk wat te verduren heeft en dan het virus dat voor de gordelroos verantwoordelijk is, zijn kans krijgt en toeslaat. Dat leuke beestje vindt het lekker om een zenuwbaan in je lijf uit te zoeken en zich daar heerlijk te nestelen en jou een lekkere pijn te bezorgen. Is mij helaas 4 keer overkomen in de afgelopen 3 jaar en ben heel wat alerter geworden wat mijn weerstand betreft.
Misschien dat je huisarts uitkomst kan bieden. Ik hoop dat 2005 je zo gauw mogelijk hiervan verlost!
@Charlotte: oh zo herkenbaar, je voelt een tijd minder pijn en je denkt "zal het echt over zijn?" en dan opeens "jawel hoor, je hebt het nog steeds, de pijn meldt zich weer". Ik heb er toch wel meer zelfvertrouwen door gekregen, kan mijn lijf vertrouwen.
Alle goeds allemaal (ook degenen die niet specifiek werden genoemd!)
groetjes, Maria _________________ als je begrijpt wat ik bedoel..... |
|
| Naar boven |
|

|
Geplaatst: Vr Dec 31, 2004 1:56 pm Onderwerp: |
|
|
Hallo,
Yvon: Zijn ze een beetje begripvol op je werk? Of moet je net als de andere achterelkaar knippen?
Tanja: bedankt voor je reactie, ik zal het eens gaan proberen dat Advil Gel.
Maria: In wat voor opzicht heb je zelfvertrouwen gekregen? Bedoel je dat je je lijf goed aanvoelt, zodat je weet wat je grenzen zijn?
Pijnstillers gebruik ik ook liever niet, je voelt dan inderdaad niet wat je grens is. Ik gebruik nu nu symphosan. maar of dat echt helpt....
Dat van het bowlen klinkt me ook bekent in de oren. Je verwacht het niet, maar het is toch slecht voor je.
Boswandelingen zijn niet tuttig. Ik loop zelf ook graag door de duinen en over het strand. Lekker ff uitwaaien.
Een heel fijn uiteinde!
Kijk uit voor het vuurwerk.
Charlotte |
|
| Naar boven |
|
Yvon Forum Supervisor

|
Geplaatst: Vr Dec 31, 2004 6:08 pm Onderwerp: |
|
|
RSIrrie.. ik weet het, is maar 2 weken in het jaar en heb er geen spijt van!
Charlotte... Ik ben gelukkig eigen baas, heb mijn eigen salon dus kan de tijden zelf inplannen. Tussen de middag heb ik altijd 1 1/5 uur pauze, kan ik relaxen. Tijdens de avond is dat ook zo, draai wel lange dagen in de salon, maar ook veel tussentijdse pauze's, zo kan ik gelukkig mijn vak goed uit oefenen. Dat ik nog voor een baas werkte was er alleen maar onbegrip, was toen erg onduidelijk en ze vonden eigenlijk dat ik er maar een rommeltje van maakte. Ondertussen plande ze wel altijd mijn dag vol van 9 tot 6 s'avonds, geen pauze. Gek he, dat je problemen krijg..  _________________ REMEMBER- THINK BEFORE YOU INK AND GET THE ORIGINAL FROM THE ABORIGINAL... |
|
| Naar boven |
|

|
Geplaatst: Vr Dec 31, 2004 6:51 pm Onderwerp: |
|
|
Raar he, dat ze er niets van snappen(willen snappen).
Dat je eigen baas bent is wel erg lekker.
Gelukkig heb ik nog nooit meegemaakt dat er minachtend op mij neer werdt gekeken. Je voelt jezelf al schuldig genoeg terwijl je er niets aan kan doen.
Groetjes,
Charlotte |
|
| Naar boven |
|
Pipi Head of Supervisors

|
Geplaatst: Za Jan 01, 2005 8:42 pm Onderwerp: |
|
|
Zo, ik zie dat jullie hier ook allemaal druk in de weer zijn geweest! Ik heb "over pijn" niets bijzonders te melden op het moment... gewoon rustig aan gedaan (niet meer bowlen... hihihi) en niet meer last dan "normaal" de laatste tijd! Toch ff reageren op jullie stukjes.
Tsja, als ik een tijdje niets neerpen, heb ik het gewoon ff druk of gaat het wat minder met me en heb mezelf ff een "verbod" op de pc opgelegd... of ik lees wel ff jullie berichtjes maar begin zelf niet aan reageren... want meestal wordt het altijd langer dan gepland! Het is ook zo'n leuk forum! In elk geval ben ik niet zomaar verdwenen....
De boswandelingen... ja... tot nu toe niet meer gebeurt wel de plannen, maar nog niet uitgevoerd... misschien morgen als het weer het toelaat. Hetzelfde geldt eigenlijk voor zwemmen... erg lekker en ontspannen om te doen, maar ik moet me er toch altijd ff toezetten. Ach ja, leuk goed voornemen voor 2005: meer naar mijn lichaam luisteren, regelmatig goed blijven bewegen (niet een periode heel aktief en daarna niet meer).... truttig/burgelijkheid uitschakelen
Ik geloof ook wel dat mijn weerstand de afgelopen tijd meer te verduren heeft door RSI, al is het dan op een meer onschuldige manier... super snel en vaak verkouden, keelpijn en daardoor dus regelmatig niet echt fit. Maar goed, dat hoort er bij.
Yvon, ik begrijp dat december voor jou echt een superdrukke maand is qua werk. Goed dat je zulke lange pauzes neemt, die heb je echt nodig met die lange dagen! Lekker dat je dat als eigen baas zelf in kunt delen, maar aan de andere kant als eigen baas ben je vast "altijd" met de zaak bezig of kun je het wel goed loslaten?
Groetjes! |
|
| Naar boven |
|
Yvon Forum Supervisor

|
Geplaatst: Ma Jan 03, 2005 9:59 pm Onderwerp: |
|
|
Altijd is een groot woord. Ik vind nou eenmaal dat ik het leukste werk van de hele wereld heb , dus dan kan je best veel verdragen. Neem ook echt wel op tijd mijn "rustpauze's" Ik boek dan een hotelkamer ergens waar rust is, bos strand ofzo en ga dan 3 dagen heerlijk alleen in zo'n kamer zitten. Niets doen..verplicht. Beetje wandelen, en verder doe ik echt niets. Doe dat een keer of 6 in het jaar en zo kan ik het allemaal prima volhouden! _________________ REMEMBER- THINK BEFORE YOU INK AND GET THE ORIGINAL FROM THE ABORIGINAL... |
|
| Naar boven |
|
|