| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
suzan Licht Frequente Poster

|
Geplaatst: Wo Jan 12, 2005 11:00 pm Onderwerp: pijn en onbegrip |
|
|
heb me al voorgesteld in even voorstellen. het is prettig dat nu mijn ei even kwijt kan met mensen die begrijpen hoe het is om pijn te hebben en dat je dat niet aan de buitenkant kunt zien.ook ik krijg weinig begrip van mijn omgeving vooral vanuit mijn werk krijg soms negatieve reacties achter mijn rug om, de bedrijfsleider had als oplossing of het misschien beter zou zijn om ander werk te zoeken,dat vind ik de makkelijkste manier om van een werknemer af te komen.er is heel weinig moeite gedaan om een oplossing te zoeken al die jaren al die tijd werd het als mijn probleem gezien en niet die van hun. na bijna 16jaar te hebben rondgelopen met deze klachten is ander werk zoeken ook geen oplossing.morgen mag het gips eindelijk van mijn pols af het was 4weken afzien om met de rechterpols in het gips te zitten als je rechts bent. dit werd gedaan om de pols rust te geven maar heb je je wel eens aangekleed met een hand?heb me er zoveel mogelijk aan gehouden om niets met die pols te doen maar aan en uitkleden met een hand ging echt niet het is onmogelijk ook al zit je hand in het gips om voor 100% je hand stil te houden. bovendien denk ik dat ik er niet beter van geworden ben nu de linkerpols dezelfde klachten vertonen ,wat ik wil zeggen er is nog veel onwetendheid ook vanuit het bedrijfsleven over rsi/cans,die pijn en het afwachten en hopen dat het beter gaat doe je echt niet voor de lol.heb al veel geprobeerd vele artsen gezien en niet 1 die echt weet wat ze er aan kunnen doen.ik weet wel dat je de klachten niet voor 100% op werk kunt afschuiven en stress niet echt helpt maar toen ik 16 jaar geleden die klachten van pijn kramp gevoelloosheid had ik echt geen last van stress en was nog thuis bij mijn ouders,en zodra ik met dit werk begonnen was kwamen de eerste sympthomen,maar 16jaar gelden had ik en ik denk de artsen geen kaas gegeten van rsi-cans. en jullie weten dat voor snelle genezing je er optijd bij moet zijn.en dat is onmogelijk als artsen destijds zelf weinig tot niets wisten over rsi-cans.ik hoop dat ze (iedereen) meer begrip kunnen tonen vooor mensen met deze klachten,want het worden er steeds meer,voorkomen is daar kun je niet omheen altijd beter is als genezen maaar dan moet je weten wat je moet doen als de 1e symtomen verschijnen. met vriendelijke groeten suzan  |
|
| Naar boven |
|
Yvon Forum Supervisor

Geregistreerd op: 28-11-2004 Berichten: 431 Woonplaats: Noord Holland
|
Geplaatst: Do Jan 13, 2005 7:58 am Onderwerp: |
|
|
Lange weg en een hoop obstakels. Die kom je geheid tegen. Hier zoeken we ook met een oplossing om met je klachten te leven. Zo leren we van elkaar en soms is het gewoon lekker om even te zeuren
Sommige werkgevers willen het ook niet snappen, heb ik zelf ook ervaring mee. Luisteren naar jezelf blijft het belangrijkste, als is dat ook erg moeilijk. Ik hoop voor je dat het geholpen heeft in het gips zitten, maar denk eerder gezegd dat je er weing mee op ben geschoten. _________________ REMEMBER- THINK BEFORE YOU INK AND GET THE ORIGINAL FROM THE ABORIGINAL... |
|
| Naar boven |
|
Babs Forum Supervisor

|
Geplaatst: Do Jan 13, 2005 9:32 am Onderwerp: pijn/onbegrip |
|
|
hallo Suzan,
allereerst nog welkom ook van mij.
Ik herken je verhaal volkomen omdat ook mijn RSI-klachten dateren uit een periode dat de term nog niet werd gebruikt. Misschien dat jij in mijn eerdere posts ook iets herkend. Wat me allemaal is overkomen in die jaren heb ik nooit uitgebreid beschreven hier want die jaren zitten er gelukkig op en ik laat het maar liever achter me, het is geweest en ik leef in het nu en maak ervan wat ervan te maken is. Periodes met veel/weinig/nauwelijks pijn wisselen elkaar af
Ook wat werk betreft heb ik iets soortgelijks meegemaakt als jij. Via de WAO probeerde men mij eruit te werken en mijn mogelijkheid om dat via de rechter aan te kaarten heb ik benut en het feit dat ik door de rechter in het gelijk werd gesteld en de werkgever een flinke veeg uit de pan kreeg, was een geschenk uit de hemel. Van zo'n persoon begrip krijgen, dat doet iets me je
Ik maak mijn berichtje kort, want m'n schouders zitten op het moment helemaal vast en ik ga zo meteen richting Thermae 2000 want dat wil nog wel eens verbetering brengen.
Mocht je nog specifieke vragen hebben, dan horen we wel van je.
Mooie van dit forum is dat je iets van je eigen RSI-verhaal telkens weer tegenkomt en dat je als je daar zin in hebt het gewoon even kan spuien.
Veel sterkte en laat je niet kisten op je werk!
gr. Maria _________________ als je begrijpt wat ik bedoel..... |
|
| Naar boven |
|
Pipi Head of Supervisors

|
Geplaatst: Do Jan 13, 2005 10:14 am Onderwerp: |
|
|
Hoi Suzan,
Allereest ook van mij: hartelijk welkom in ons cluppie! Fijn dat je het forum hebt gevonden en je ei al even kwijt kon! Er zijn hier al heel wat eieren gelegd... door ons allemaal.... maar dat heb je vast al wel gelezen! Het lucht altijd op iets van je af te schrijven en te weten dat het gelezen wordt door mensen die je WEL begrijpen omdat ze met dezelfde problemen zitten. Helaas is het buitenstaanders moeilijk te begrijpen... ze zijn idd niet zichtbaar en medisch moeilijk vast te stellen... Waardoor je vaak het idee hebt niet serieus genomen te worden.. terwijl RSI-ers juist zo graag willen en absoluut geen aanstellers zijn.
Wat verschrikkelijk dat je al 16 jaar met deze klachten loopt! 16 jaar geleden... pffff... toen speelde ik volgens mij nog met mijn barbies.... en was RSI nog absoluut onbekend... en logisch dat je dus niet wist wat voor een pijn je had en wat je met die klachten aanmoest. Je hebt gelijk, dokters "weten" nu wel meer over RSI maar een echt goede behandeling is er helaas nog steeds niet. Je moet zelf uitproberen wat goed aanslaat. Ik was vorige week bij een UWV arts (dat verslag kun je eldes op deze site lezen) en ook daar schoot ik niets mee op, een en al begrip van zijn kant, maar uiteindelijk kon hij medisch niets vinden en moest me dus weer arbeidsgeschikt (voor administratief werk) achten. Heel frustrerend... je hebt het gevoel dat ze met je gezondheid spelen en je uiteindelijk toch niet serieus nemen (ondanks het begrip dat hij toonde) en dat in deze tijd dat iedereen roept hoe goed je moet oppassen geen RSI te krijgen! Zo dubbel allemaal....
Wat ik me afvraag: werk jij al 16 jaar bij dezelfde werkgever waar destijds je klachten zijn onstaan? En hebben ze echt weinig gedaan met je klachten, ook geen aanpassingen van je werkplek? Mijn ervaring daarmee is dat het preventief wel goed kan zijn, en wel verlichting kan geven bij klachten maar als je eenmaal klachten hebt dit ook niet meer voldoende helpt. Onbegrip van werkgevers is er overal... of ze komen met het grandioze idee dat je maar moet proberen met links te muizen... ook zo'n dooddoener, want voor je het weten zit je met twee rsi-handen....
Ook ik heb nog nooit gehoord van iemand met RSI die in het gips moest. Ik begrijp dat het de bedoeling was het tot rust te laten komen en hoop echt dat het uiteindelijk geholpen heeft... toch vind ik het een beetje gek want juist met RSI moet je je pols/arm juist wel in beweging houden is mij altijd gezegd...
Ik vind het trouwens erg knap dat je zoveel getypt hebt met je pols in het gips, dat moet veel moeite gekost hebben! Ik ben benieuwd hoe het gaat als je vandaag uit het gips bent, denk dat je moet proberen je arm langzaam weer te gebruiken... krachten opbouwen. We horen wel hoe het gaat!
Heel veel sterkte ermee ennuh... Denk aan jezelf!!! Groetjes Tanja |
|
| Naar boven |
|
suzan Licht Frequente Poster

|
Geplaatst: Do Jan 13, 2005 10:48 am Onderwerp: pijn en onbegrip 2 |
|
|
heb gisteren mij ei gedumpt op de site fijn dat ik ook wat reacties kreeg,altijd prettig dat er begrip is van mensen die weten dat je je niet aanstelt.typen doe ik overigens niet met rechts maar met links 1hand is niet zo snel maar je moet toch wat.overigens de rsi komt niet van werken met een pc,maar ik werk in een fabriek "lopende band" werk al is die term niet helemaal juist er komt meer bij kijken als alleen inpakken het produkt is half af "transparante verpakkingen" waar geen bodems onder zitten en die er onder gezet moeten worden je werkt met 2 handen 1 voor het aanpakken en 1hand om het handmatig in de machine te doen en dit gemiddeld zo'n 750 tot 1000 keer per uur afgewisseld je ruilt per half uur en in mijn geval werk ik 5 uur per dag vroeger was de tijd dat je achter de machine zit langer..de werkgever dacht dat een stoel en een krukje afdoende waren en iedereen kon ook gebruik maken van die hulpmiddelen zodat die hulpmiddelen snel op waren tot nu toe was dit in al die tijd het enigste wat men gedaan heeft.meer zit er dan ook niet in daar het bedrijf op dit moment het hoofd boven water probeert te houden. ik lees veel dat het voornamelijk deze rsi die ik op de site tegenkom te maken hebben met beeldschermwerk, correct me if i'm wrong,maar zoals je ziet het is met meerdere beroepen zo, uiteindelijk zitten we allemaal met dezelfde klachten ,ik kwam deze site toevallig tegen maar het is wel prettig veel herkenning hierin terug te vinden .af en toe eens even zeuren of gewoon de verhalen te lezen is een welkome afleiding. ik sluit nu af heb nog niets gegeten en vanmiddag naar de orthopeed hopelijk weet ik dan iets meer maar ik pin me er niet aan vast dat de oplossing in zicht is. met vriendelijke groeten suzan  |
|
| Naar boven |
|
Yvon Forum Supervisor

|
Geplaatst: Do Jan 13, 2005 11:56 am Onderwerp: |
|
|
Ik kan computeren..is dat eigenlijk wel een woord? ... als de beste! Ben kapster en daar heb ik mijn rsi door gekregen, dus niet alleen beeldschermwerkers hier  _________________ REMEMBER- THINK BEFORE YOU INK AND GET THE ORIGINAL FROM THE ABORIGINAL... |
|
| Naar boven |
|
Babs Forum Supervisor

|
Geplaatst: Do Jan 13, 2005 6:26 pm Onderwerp: goed hoor Yvon |
|
|
helemaal correct dat "computeren".
Ik ben benieuwd wanneer zich hier de eerste slager meldt, want ook dat is een beroep met de nodige risico's op RSI/CANS.
Wie let er in dit forum nou op of iets goed of fout is geschreven? We vragen onze Admin gewoon om die een ban te geven; dat kunnen we d'r niet ook nog bij hebben
Begrip & humor, dát is wat we kunnen gebruiken, geen gez*k hier over dat soort zaken.
Spuien maar! _________________ als je begrijpt wat ik bedoel..... |
|
| Naar boven |
|
Pipi Head of Supervisors

|
Geplaatst: Vr Jan 14, 2005 7:57 am Onderwerp: |
|
|
Suzan, bij mij is mijn RSI inderdaad ook ontstaan door computeren, maar ik kan me heel goed voorstellen dat in jouw baan ook die klachten ontstaan. Je maakt toch lang achterelkaar dezelfde eenzijdige bewegingen. Ik heb zelf in mijn uitzendperiode tijd ook een paar keer inpakwerk gedaan en vond dat lichamelijk ook best zwaar. Ook heb ik een keer een week of 2 's avonds Kerstpakketen ingepakt, naast mijn gewone administratieve baan. Dat was ook best heftig, maar eigenlijk wel leuk om te doen.
Yvon, ik weet dat jouw klachten door je werk zijn ontstaan, maar hoe gaat het bij jou met computeren dan? Heb je dan (amper) last?
Ik vind het wel leuk dat er juist niet alleen maar mensen met een computer achtergrond hier forumlid zijn geworden... hoe diverser hoe interessanter... slagers zijn ook absoluut welkom! (misschien ook handig bij een BBQ meeting ) |
|
| Naar boven |
|
Charlotte Assistent Forum Supervisor

|
Geplaatst: Vr Jan 14, 2005 3:33 pm Onderwerp: |
|
|
hmmm...BBQ krijg al trek, wanneer is dat
Ik heb het ook niet gekregen van computeren. Heel veel stress op school, ik moest en zou het halen. (had achteraf beter een jaartje kunnen blijven zitten....maar ja achteraf kijk je de bekende koe in zn dingens)
Van de een op andere dag stond ik op met een giga pijn in mn rechter pols.
Links schrijven dan maar, moet toch mn toets maken die dag...... Links hetzelfde liedje.
16 jaar is al erg lang.
Heb er nu zn jaar of 6 last van. Ben nu 24 dus nog een lange weg te gaan.
Ben vandaag begonnen met medisch fitness om mn spieren wat sterker te maken. Ben benieuwd of het gaat helpen.
Blijven proberen en niet bij de pakken neer gaan zitten, al is het soms heel erg lastig.
Dit forum is erg tof! (heb het al vaker gezegd maar wil het nog ff een keer kwijt
Groetjes,
Charlotte |
|
| Naar boven |
|
Yvon Forum Supervisor

|
Geplaatst: Vr Jan 14, 2005 8:58 pm Onderwerp: |
|
|
@ Tanja gefeliciteerd met je "nieuwe baan"
Ik heb eigenlijk geen last met computeren, of ik moet echt daaaaaagen er achter zitten, maar gaat goed hoor.!
Yes een bbq! hahahaha mmmmm _________________ REMEMBER- THINK BEFORE YOU INK AND GET THE ORIGINAL FROM THE ABORIGINAL... |
|
| Naar boven |
|
Babs Forum Supervisor

|
Geplaatst: Vr Jan 14, 2005 10:56 pm Onderwerp: dit heeft niks met pijn te maken |
|
|
Hoi Forummensjes,
tis al laat, maar liet mijn zoon nog ff Tanja's nieuwe spreuk lezen omdat die zo heerlijk relativerend is. Heerlijke humor
Kwam door Yvon's posts op nieuwe ideetjes die in het weekend uitgewerkt gaan worden. Als DJ het er niet mee eens is mag ie het veranderen
En ook nog maar even m'n eigen heavy spreuk veranderd, voorjaar komt eraan, dus kan het iets luchtiger (hier moest die fluitende smilie staan die het niet doet
En zo ook nog even meegewerkt aan het verbreken van het breken van het record.
gr. Maria _________________ als je begrijpt wat ik bedoel..... |
|
| Naar boven |
|
Pipi Head of Supervisors

|
Geplaatst: Ma Jan 17, 2005 11:55 am Onderwerp: |
|
|
Heej Yvon, thx voor je felicitatie! Ik dacht juist ff reclame te gaan maken voor "jouw" forum, maar ik wist niet dat mijn naam er nu ook bij kwam te staan... hihihi! Ik zal goed mijn best doen hoor
Die spreuk.... ja, ik was ff aan het surfen naar een mooie spreuk toen ik deze zag. Helaas stond er niet bij wie hem bedacht had, maar ik zelf niet hoor!!! Wel vond ik hem heeeeel erg van toepassing op mezelf, vandaar! _________________ De dwaas doet wat hij niet laten kan; de wijze laat wat hij niet doen kan. ~ Oosterse wijsheid ~ |
|
| Naar boven |
|
Yvon Forum Supervisor

|
Geplaatst: Ma Jan 17, 2005 9:20 pm Onderwerp: |
|
|
Hij is idd erg leuk! humor is een goed iets
Enne we maken er met zijn allen wat van..las net ergens .. op naar de 1000 posts..hahahahaha..dat word ff typen  _________________ REMEMBER- THINK BEFORE YOU INK AND GET THE ORIGINAL FROM THE ABORIGINAL... |
|
| Naar boven |
|
ben Nieuweling

|
Geplaatst: Ma Mei 02, 2005 2:30 pm Onderwerp: |
|
|
Hallo.
Misschien is er iemand die dit herkent.
Bij lichamelijke inspanning, maar ook bij emotionele inspanning (b.v. Nederland mist een strafschop) krijg ik pijn in mijn armen.
Als ik verder ga ook pijn in de borst en nek.
Ik denk dat ik dit heb overgehouden aan het werk dat ik de laatste 10 jaar
heb gedaan. Ik deed het spuitwerk in een metalen kozijnenfabriek.
Dit hield in dat ik de kozijnen(van licht tot heel zwaar) boven mijn hoofd aan een lopende band mocht hangen. En veelal in een rap tempo.
Zo'n 6 a 7 uur aan een stuk.
Heb in de loop der jaren diverse therapeuten gehad, en als laatste een bottenkraker die beweerde dat alle anderen het mis hadden.
Voor de pijn heeft het niet geholpen , maar ik kan tegenwoordig heel soepel bejaarden met rollators in de supermarkt ontwijken.
Alles bij elkaar, ik kan zo'n 200 meter aan een stuk lopen.Fietsen gaat wat verder, maar om in het dorp te komen moet ik er wel een keer of drie mee stoppen.
Spannende of gevoelige films zijn een ramp, maar ik heb mijn computers.
Enige herkenning misschien. Of een verwijzing.
Groeten Ben. |
|
| Naar boven |
|
Pipi Head of Supervisors

|
Geplaatst: Ma Mei 02, 2005 8:08 pm Onderwerp: |
|
|
Hoi Ben,
Mijn vraag over je beroep is met dit berichtje gelijk beantwoord. Tsja, lijkt me erg zwaar en niet echt gezond. Ik kan me voorstellen dat je niet aan RSI klachten denkt bij dat werk, eerder aan rugklachten ofzo. Wel vervelend.
Ik herken de pijn die je omschrijft deels. Als ik (onbewust!) te gespannen ben, vooral als ik op het werk full time achter een PC zit, verkrampt het soms in mijn borst. Ook 's avonds als ik rustig op bed lag had ik daar last van. Ik heb me zelfs eens op hartklachten laten onderzoeken omdat ik het idee had dat die erge pijn wel ernstig moest zijn. Nu weet ik dat het aan mijn houding ligt, door niet goed rechtop te lopen hangen mijn schouders naar voren en is er niet genoeg ruimte in mijn borstkas. Juist door de hele dag in dezelfde houding te werken sluit ik het verder af, ook richting mijn arm en onstaat ook de pijn op mijn borst. Nu ik al een hele tijd niet meer werk (ik zit in de WW) en op mijn houding probeer te letten en oefeningen doe heb ik er geen last meer van.
Groetjes Tanja _________________ De dwaas doet wat hij niet laten kan; de wijze laat wat hij niet doen kan. ~ Oosterse wijsheid ~ |
|
| Naar boven |
|
|