rsi, rsi forum, muisarm, cans, cans forumGebruikersnaamWachtwoord
Log me automatisch in bij elk bezoek    
Registreer
Registreer
Privé berichten
Privé berichten

Adverteren op rsiforum (gemiddeld 130 unieke bezoekers per dag):

• Slot 1 25 euro p/m
  • Slot 2 25 euro p/m
  • Slot 3 25 euro p/m
  • Slot 4 25 euro p/m
  • Slot 5 25 euro p/m
RSI Forum Forum Index » Vraagbaak Ongeregistreerd

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie
optical muis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Gast

BerichtGeplaatst: Wo Sep 28, 2005 2:26 pm    Onderwerp: optical muis Reageer met quote

Hallo allemaal,

Ik heb even een vraag aan mensen met ervaring met rsi en zodoende ben ik hier op dit forum beland. Ik ken iemand met RSI die net een nieuwe baan heeft waarbij weer pc-werk zit. Ik wil heel graag helpen om iets te vinden wat de klachten zal verminderen. Ik heb geprobeerd heel veel opties te bedenken maar vele ervan waren bij deze persoon al bekend.

Ik zit zelf veel achter de pc en heb geen rsi maar krijg ook wel eens pijn in mijn arm van zo'n muis. Toen ik een optische muis kreeg is dit zo erg veranderd tot geen last dat ik bijna zou denken dat dit voor die persoon ook in ieder geval iets minder belast. Deze persoon heeft geen ervaring met een optische muis.

Ik heb zelf een vrij zware muis optisch maar als je nog een lichtere zou hebben met ergonomische vorming (Dat heb ik wel) dan zou dat toch kunnen schelen denk ik dan misschien.

Ik snap ook wel dat het daardoor niet verdwijnt, maar misschien wel iets verlicht.
Mag ik jullie mening hierover? Als dit enigzins verlicht vind ik het al heel belangrijk. Ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen hiermee.

Al scheelt het maar iets...alle beetjes helpen nietwaar?

gr Gast
Naar boven
Gast

BerichtGeplaatst: Wo Sep 28, 2005 4:15 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb dus nu wat meer op jullie forum gekeken en denk dat ik nu een domme vraag heb gesteld. Blijkbaar heeft optisch geen zin. Wat ik wel zie is de Quill muis. Heb hem ook al opgezocht op het internet. Ben nu een beetje aan het bladeren op dit forum om te zien wat ik kan vinden aan voors en tegens. Maar alle feedback is welkom. Ik ben ook maar voor het eerst op dit forum, en forums doorzoeken is niet altijd even makkelijk.
Naar boven
deejay
Forum Supervisor
Forum Supervisor

BerichtGeplaatst: Do Sep 29, 2005 8:10 am    Onderwerp: Hoi Gast ! Reageer met quote

Hallo,

Ik zie dat er gebruik gemaakt wordt van de vraagbaak, leuk je ben de eerste !

Ik denk dat optisch zeker aan te bevelen is. Sterker nog, ik denk dat het verschil tussen een balletjesmuis en een optische muis een wereld van verschil kan maken voor iemand met beginnende rsi klachten !

http://www.rsiforum.nl/viewtopic.php?t=35

in dit topic kan je er veel over lezen....

Groeten, DJ
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
Pipi
Head of Supervisors
Head of Supervisors

BerichtGeplaatst: Do Sep 29, 2005 11:25 am    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi,

Wat goed dat je die persoon helpt door eens rond te kijken. Als RSI-er kost het zelf erg veel moeite om op internet rond te struinen naar hulpmiddelen (wat is het ook lekker dubbel he)
Ik heb ervaring met een toetsenbord dat in 2-en is (zeg maar het natural gevormde). Dat vond ik prettiger werken dan een gewoon. Qua muis ben ik ook helemaal verliefd op de Quill, al heb ik hem niet geprobeerd.... hij staat met stip bovenaan mijn RSI verlanglijstje!!! Verder geloof ik ook in het bijbehorende verticale toetsenbord... lijkt me een super combi.
Maar ja, hoe ga je dat bij je nieuwe werkgever aankaarten?

Succes, groeten,
Tanja
poellie
Nieuweling
Nieuweling

BerichtGeplaatst: Vr Sep 30, 2005 1:19 am    Onderwerp: Reageer met quote

hardstikke bedankt voor jullie antwoorden! Het is wat laat maar was toevallig nu nog even aan het kijken.

Ik heb zelf ook nog wat links gevonden voor toetsencombinaties. (Dat was naar aanleiding van dat die persoon zei daar wel baat bij te hebben.)

Dus die zal ik nog even plaatsen voordat ik echt ga slapen.
Ze zijn niet allemaal even goed maar kijk zelf maar(Mischien zijn sommige al bij jullie bekend, maar ik gooi alle linken die ik gevonden heb gewoon even hierin):

http://www.blindsupport.be/sneltoetsen.php

http://www.hetnet.nl/multimedia/2623w11493.htm

http://www.rsi-vereniging.nl/hulpmiddelen/index.php

http://www.xs4all.nl/~dalmolen/Shortcuts.htm

En voor de meer spirituele wensen:
http://www.abc-van-meditatie.nl/gezondheid/rsi.asp
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
poellie
Nieuweling
Nieuweling

BerichtGeplaatst: Vr Sep 30, 2005 1:24 am    Onderwerp: Reageer met quote

Tanja schreef:
Hoi,

Wat goed dat je die persoon helpt door eens rond te kijken. Als RSI-er kost het zelf erg veel moeite om op internet rond te struinen naar hulpmiddelen (wat is het ook lekker dubbel he)
Ik heb ervaring met een toetsenbord dat in 2-en is (zeg maar het natural gevormde). Dat vond ik prettiger werken dan een gewoon. Qua muis ben ik ook helemaal verliefd op de Quill, al heb ik hem niet geprobeerd.... hij staat met stip bovenaan mijn RSI verlanglijstje!!! Verder geloof ik ook in het bijbehorende verticale toetsenbord... lijkt me een super combi.
Maar ja, hoe ga je dat bij je nieuwe werkgever aankaarten?

Succes, groeten,
Tanja

Tanja, als ik wat moet opzoeken op het internet moet je het zeggen. Dat doe ik graag. Stuur dan wel een mail das het makkelijkste. Via mijn webpagina.

Hoe je dat gaat aankaarten bij je werkgever dat is hetzelfde probleem waar die persoon nu mee zit. Maar ja die heeft ook net een nieuwe baan. En natuurlijk vertel je niet in je solicitatie dat je een gebrek hebt. Of in ieder geval is dat erg moeilijk. Dat kan ik heel goed begrijpen.

Maar ga nu echt slapen want ik ben heel erg moe. Morgen weer een nieuwe dag! Het is al veel te laat voor mij.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
deejay
Forum Supervisor
Forum Supervisor

BerichtGeplaatst: Vr Sep 30, 2005 8:13 am    Onderwerp: Vraagbaak Reageer met quote

Hoi Allemaal.

Kijk de vraagbaak is geslaagd, een nieuwe bezoeker (Poellie) heeft zich, na eerst een algemene vraag te hebben gesteld, geregistreerd op onze pagina.....

Geweldig, het werkt ! Cool Laughing Surprised Smile Very Happy Exclamation

Gr DJ
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
Pipi
Head of Supervisors
Head of Supervisors

BerichtGeplaatst: Vr Sep 30, 2005 8:43 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Poellie,

Bedankt voor je aanbod, maar ik heb mijn klachten gelukkig goed onder controle. Ben op zich klachtenvrij, maar moet natuurlijk wel een beetje opletten met wat ik doe. Internetten mag weer en surfen lukt me dus ook. Wel leuk dat je het aanbiedt.
Ik doelde eigenlijk meer op degene voor wie jij info zoekt met dat je niet meteen om een ander toetsenbord gaat vragen bij een nieuwe werkgever. Bij mij speelt dat niet, ik werk parttime en het gaat me prima af met de apparatuur die ik voorhanden heb.
Maar ik ben wel erg benieuwd naar dat verticale toetsenbord en denk er over hem ooit zelf aan te schaffen voor thuis, net als die muis. Vandaar!

Groetjes!
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    RSI Forum Forum Index » Vraagbaak Ongeregistreerd Tijden zijn in GMT
Pagina 1 van 1

Ga naar: