rsi, rsi forum, muisarm, cans, cans forumGebruikersnaamWachtwoord
Log me automatisch in bij elk bezoek    
Registreer
Registreer
Privé berichten
Privé berichten

Adverteren op rsiforum (gemiddeld 130 unieke bezoekers per dag):

• Slot 1 25 euro p/m
  • Slot 2 25 euro p/m
  • Slot 3 25 euro p/m
  • Slot 4 25 euro p/m
  • Slot 5 25 euro p/m
RSI Forum Forum Index » Hulpmiddelen en therapieen

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie
Operatie ganglion
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
MarianH
Assistent Forum Supervisor

BerichtGeplaatst: Di Sep 05, 2006 2:08 pm    Onderwerp: Operatie ganglion Reageer met quote

Hoi allemaal,

Ik heb nu al een hele tijd een ganglion cyste op de binnenkant van mijn pols en de laatste tijd heb ik er behoorlijk last van: krachtverlies, lichte pijn en tintelingen in mijn vingers. De huisarts raadde vandaag aan om hem weg te laten halen. Heeft een van jullie daar ervaring mee? Ik lees allemaal nare verhalen maar ik denk dat mensen die positieve ervaringen hebben, dat vaak niet posten...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
admin
Site Admin

BerichtGeplaatst: Vr Sep 08, 2006 11:31 am    Onderwerp: ganglion Reageer met quote

Namens; vd sluis;

MarianH ganglion: opereren is poging de ontstoken slijmbeurs te zuiveren. Afbinden arm zgn. fietsbandje draaien ipv narcose is een snellere en prettiger operatie.
1.
Ontstoken slijmbeurs (ganglion) trad op in knie bij mijn man, ooit atletiekkampioen. Na operatie volgden zonder succes vele en jaren lang injecties in die knie om onsteking te remmen. Tobben tot zijn dood. Behalve dat hij veel pijn had, was de kracht in dat been beduidend minder. Blessurekwestie.
2.
Ofschoon ik vroeger secretaresse ben geweest met typen electrische schrijfmachine, ben ik nu pas met een muis aan de gang. Ik heb na 2x opereren al weer jaren een deftige niet pijnlijke bobbel; was na operatie even uit de roulatie. Ik moet absoluut ontzien, pols zwelt snel op. Ook is kracht uit die hand. Opereren hielp zeker niet.

Ik zie geen verband met rsi en ganglion, maar dat was de vraag ook niet.

William James
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
MarianH

BerichtGeplaatst: Wo Sep 13, 2006 12:57 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb nu ook geen kracht in mijn hand, de bult is erg pijnlijk en mij vingers tintelen... Ik denk dat het toch wel zal moeten Sad.

wat bedoel je met slijmbeurs zuiveren Question
Naar boven
MarianH

BerichtGeplaatst: Vr Sep 22, 2006 9:23 am    Onderwerp: Reageer met quote

5 oktober gaat de operatie gebeuren. Omdat hij aan de binnenzijde van de pols zit, kan het niet onder plaatselijke verdoving maar moet het onder regionale verdoving gebeuren. Mijn hele arm wordt dus verdoofd. Ik heb er geen zin in, maar ik hoop wel dat ik daarna weer minder klachten heb.

Ik weet niet wat het verband is tussen RSI en ganglia, maar ganglia komen wel vooral voor in de RSI risico groepen zoals beeldschermwerkers en musici. Op verschillende websites wordt er trouwens wel een verband gelegd, maar er stond geen verwijzing naar een wetenschappelijk artikel bij:

Quote:
The cause of ganglions is not always clear and the cysts can be seen in adults of almost any
age. There are many cases where non-occupational factors or conditions such as rheumatoid arthritis have been associated with these kind of swellings. However, overloading of certain
joints through repetitive physical activity, especially using the wrist and fingers, poses a risk of
developing ganglion cysts. Trauma or degeneration of the tissue layer responsible for producing
synovial fluid, which normally lubricates the joint or tendon sheath, results in this fluid seeping
out and accumulating in a sac or cyst.
http://rsi.websitehosting-services.co.uk/ganglion_cyst.pdf#search=%22ganglion%20cyste%20RSI%22
Naar boven
MarianH

BerichtGeplaatst: Wo Nov 01, 2006 12:26 pm    Onderwerp: Reageer met quote

De ingreep is ondertussen uitgevoerd onder Bierse Blokkade. De verdoving was niet echt lekker, maar het herstel na de ingreep is erg goed gegaan. Het is nu ongeveer 4 werken geleden gebeurd en ik kan alles weer. Er is alleen nog een kleine zwelling in het operatie gebied. Een tevreden klant dus.
Naar boven
MarianH

BerichtGeplaatst: Vr Nov 24, 2006 12:28 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Het gaat nog steeds goed. Het litteken is mooi gemaakt, het valt samen met een rimpel die je toch al hebt onder je hand. Er is nog steeds een kleine zwelling/hard weefsel op de plek waar ze wat harder hebben zitten peuren (neem ik aan).

Ik ben blij dat ik het heb laten doen: geen pijn en geen tintelingen meer. En ook geen stomme bult waaraan je je de hele tijd zit te irriteren.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    RSI Forum Forum Index » Hulpmiddelen en therapieen Tijden zijn in GMT
Pagina 1 van 1

Ga naar: