rsi, rsi forum, muisarm, cans, cans forumGebruikersnaamWachtwoord
Log me automatisch in bij elk bezoek    
Registreer
Registreer
Privé berichten
Privé berichten

Adverteren op rsiforum (gemiddeld 130 unieke bezoekers per dag):

• Slot 1 25 euro p/m
  • Slot 2 25 euro p/m
  • Slot 3 25 euro p/m
  • Slot 4 25 euro p/m
  • Slot 5 25 euro p/m
RSI Forum Forum Index » Even Voorstellen

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie
Ook maar een topic voor mij....
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
PHiX
Forum Assistent
Forum Assistent

BerichtGeplaatst: Vr Mei 19, 2006 1:49 am    Onderwerp: Ook maar een topic voor mij.... Reageer met quote

Hallo allemaal,

Ik ben een student in het eind van z'n studie, bijna 23 jaar en heb een periode van veel stress + verslagen typen + lezen en doorscrollen van pdf bestanden achter de rug. Nu moet ik alleen nog een scriptie typen om af te studeren... uiteraard in ICT richting. Ter 'ontspanning' speelde ik ook graag eens een spelletje, maar had er lang niet zoveel tijd voor als vroegere jaren toen ik nog competitief speelde ('clan').

Ik heb nu bijna 4 weken last van tintelende handen en al snel last van kleine pijntjes bij bvb het opendraaien van flessen of bijvoorbeeld het kantelen van een volle fles cola. Voor het eerst buiten computergebruik om. In rust leefde pijntjes met name in de onderarm (pols duimkant en bovenkant arm) en tussen wijs en middelvinger op. Na 2 weken ging ik naar de dokter en had eigenlijk zelf al diagnose RSI gesteld.

Toen ik net door had dat ik de computer maar even met rust te laten (toen ik in rust ook dove handjes had) ging ik maar fitnessen.... maar volgens mij heb ik daar tintelingen tot pijn gemaakt. Zo heb ik het ook aan de dokter verteld en advies was voorlopig niet fitnessen, computeren beperkt. Weinig verbetering tot nu toe... soms denk ik het gaat beter... maar dan voel ik het later meer.

Ik heb nu nog een afspraak met de studiedecaan staan en ik hoop ECHT dat het ooit nog herstelt, want ik ben me echt kapot geschrokken nu ik me meer in RSI heb verdiept... ik heb nu het gevoel van ik heb mn lesje geleerd... maar daar is het nog niet mee over. Ik typ trouwens niets met rechts en muis met links ongeacht wat de dokter zegt... ik ben nu echt bang om het erger te maken. Nu stop ik met typen anders is het straks links hetzelfde verhaal....

Ik ga uit van 'fase 2'? Is dat een realistisch beeld?

*edit*

Nog over mijn hobbies: fitness, karate en computer games....

Bij karate ben ik altijd de enige die te horen krijgt dat ik te gespannen / vast / statisch ben... dat lijkt me ook een goede eigenschap om RSI te krijgen nu ik er over nadenk. Fitness is denk ik ook niet goed om je pols rust te geven en games... tja... duh. Alle 3 die hobbies laat ik dus voorlopig even links liggen... games zijn alvast geuninstalled.

Aan de tijd van posten is vast te zien dat ik ook slecht in slaap kom... ik weet niet of het de RSI of de kopzorgen zijn die me wakker houden. Als ik eenmaal slaap heb ik nergens last van en als ik wakker wordt heb ik ook nog even nergens last van totdat ik weer in beweging kom.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
deejay
Forum Supervisor
Forum Supervisor

BerichtGeplaatst: Vr Mei 19, 2006 4:03 pm    Onderwerp: niet gamen Reageer met quote

Hoi , welkom op dit forum.

Klinkt bekend allemaal. Als je gaat fitnessen krijg je volgens mij meer klachten. Als ik ga, doe ik meestal alleen een beetje cardio dan valt het wel mee de volgende dag.

Gamen kan je beter niet meer doen volgens mij, ik heb het ook ng een tijdje gedaan maar (zelfs op doktersadvies, om weer ontspannen met de computer om te leren gaan), maar nee,

Veel sterkte gewenst, rsi is een rottig iets. Ik heb geleerd hoe ik ermee moet leven, alhoewel ik regelmatig over mijn grenzen ga en dan de rekening betaal.

vr gr dj
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
PHiX
Forum Assistent
Forum Assistent

BerichtGeplaatst: Vr Mei 19, 2006 4:28 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi,

Thnx voor je reactie... ik merk wel dat mijn vingers de afgelopen periode minder stram zijn geworden... maar het zeurderige pijntje in mijn pols verdwijnt niet tenzij ik op dat moment hard loop of wat dan ook. Waarschijnlijk omdat ik de rest na een tijdje meer voel.

Ik voel me nu in elk geval mooi kut, met name omdat ik niet heb doorgecomputerd met pijn... meteen gestopt toen ik buiten het computeren om dove handen heb gekregen en het dove is grotendeels ook weg.

Als mij eerder was duidelijk gemaakt dat het zo snel kan gaan en zulke gevolgen zou hebben had ik er al veel eerder op gelet. Ik begrijp niet waarom alle studenten niet eerst een verplicht college over RSI krijgen, want ik sprak een tijd geleden een medestudent van me die al tijden bij de fysio loopt vanwege RSI in zn schouder.
Naar boven
Yvon
Forum Supervisor
Forum Supervisor

BerichtGeplaatst: Wo Mei 24, 2006 9:03 am    Onderwerp: Reageer met quote

Welkom

Vrolijke groet Yvon
myrtevb
Nieuweling
Nieuweling

BerichtGeplaatst: Ma Mei 29, 2006 2:49 pm    Onderwerp: thnx voor je reactie Reageer met quote

hey PHiX,

Ik herken je frustratie....die bij mij nu echt z'n top heeft bereikt. Op mijn school werd heel slecht gereageerd op mijn probleem door de decaan en bleef maar hameren op het feit dat dan iemand anders mijn gegevens maar moet invoeren. Bij dit idee kreeg ik alleen maar meer stress en dit werkt niet goed voor mijn schouder. Ik heb nu besloten in september pas weer verder te gaan met mijn scriptie.
Ik merk idd net als jij dat als ik niet computer, de klachten hetzelfde blijven. Ik heb op dit moment heel veel pijn aan mijn schouder en begin te denken dat er iets meer aan de hand is. Gisteren werd ik 's nachts wakker en ik voelde niks meer in mijn arm. Ik schrok me rot, het leek wel alos het een lichaamsdeel was dat niet vann mij was. gelukkig kwam er na 10 minuten een tinteling maar gerust ben ik er niet op. het lijkt wel alsof die doorbloeding steeds slechter wordt.

Ik hoop voor jou dat ze bij je studie meer begrip hebben voor je situatie en dat je een manier kan vinden om met werk druk om te gaan....dit lukt mij niet...geloof ik. Ik denk zelf altijd dat ik vrij ontspannen ben maar dat blijkt dus niet zo te zijn.

to snel maar weer en succes met tv kijken Wink

Myrte
Naar boven
PHiX
Forum Assistent
Forum Assistent

BerichtGeplaatst: Ma Mei 29, 2006 5:51 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi,

Dat is echt balen dat je daar tegen een muur van hufterigheid aanloopt. Alsof je zomaar iemand vind die 50 pagina's voor je gaat typen. Had gevraagd of hij het voor je zou willen doen. Very Happy

Het gesprek met de decaan was wel goed gegaan, maar hij kon me ook niet echt helpen. Hij raadde me aan om naar de universiteitsfysio te gaan en die afspraak staat voor donderdag. Hij was wel goed van begrip enzo, maar hij was ook het meldpunt voor RSI, dus vandaar. Ik kreeg te horen dat ie laatst iemand had gesproken die er al 4 jaar last van heeft, met beide armen niks kan en beide armen in braces heeft en ook suicidale neigingen kreeg (wat ik goed kan begrijpen). Ik weet nu in elk geval dat ik het niet zover laat komen. Het zal me nu echt worst wezen of ik dit jaar nog afstudeer... herstellen is prioriteit #1. Hij zei dat je er toch wel een jaar voor uit moet trekken en dat je het als een meevaller moet zien als je er eerder van herstelt.

Ik zat wel te denken aan spraakherkenning, maarja daar heb je weinig aan als die scriptie in het Engels moet. Hier in NL kan je alleen de NL versie kopen en zelfs al zou ik de Engelse versie importeren zou de uitspraak nooit goed genoeg zijn.

M'n vader heeft ook al op zijn werk rondgevraagd bij wat collega's die het ook hebben gehad... van 1 hoorde hij dat die veel baat heeft gehad bij cesar therapie. Dus wie weet ga ik dat maar eens proberen als fysio niet helpt.

Ik heb nu ook last van m'n schouder en begin ook m'n bicep te voelen. Ik betrap mezelf er ook steeds op dat ik met opgetrokken schouders zit of mijn arm krom hou. Ik weet bijna zeker dat daar de oorzaak zit dat ik het elders ook ga voelen. Ik wilde vandaag ook weer een afspraak bij de huisarts maken en ze hebben pas vanaf 7 juni !!! plek. Dat schiet toch niet op?

Ik laat in elk geval nog wel van me horen zolang ik nog met links kan typen. Confused Laughing
Naar boven
PHiX
Forum Assistent
Forum Assistent

BerichtGeplaatst: Vr Jul 14, 2006 12:35 am    Onderwerp: Reageer met quote

Maar weer even een berichtje hier...

Ik heb nu ook last van nek / bovenrug / schouder gekregen.... en guess what, dat is allemaal gekomen tijdens perioden van NIET of nauwelijks computeren. Ik snap er niks van. Bij elke beweging van m'n hoofd kraakt mijn nek, als ik even onderuit zak en ik in adem hoor in vaak een knak in mn bovenrug. Ook hoor ik een ruis in mijn oren als het even stil is, ja ik heb een ipod, maar die gebruik ik ook niet zo vaak / luid en discotheken / concerten heb ik de afgelopen jaren zelden gezien. Ik denk niet aan gehoorbeschadiging want ik hoor alles goed, een relatie met de overige klachten ligt volgens mij voor de hand.

Ik heb een brace voor tijdens belasten gekregen van de fysio, maar na een tijdje krijg ik er alleen maar slapende vingers van. Ik betwijfel de helende werking ervan, maar de fysio wil het een maand aanzien. Dus doe ik maar zo min mogelijk (precisiewerk) met die hand, zodat ik dat ding niet vaak om hoef. Nu staat die behandeling even op pauze en ben ik met mensendieck van start gegaan. Veel zelf oefenen houdt het in, ik geloof daar wel meer in dan een behandeling waarbij iemand 2x per week een kwartier in je rug zit te porren, dus hopelijk wordt het wat.

Gelukkig is het nu toch te mooi weer om een scriptie te typen, maar ik wil er toch wel binnenkort mee beginnen.

Ik heb nu trouwens wel een mooie (2e hands, maar in goede staat) Ahrend 230 bureaustoel en een bureau van 140x80 cm die een tafeltje van 75 x 40 cm vervangt.
Naar boven
admin
Site Admin

BerichtGeplaatst: Vr Jul 14, 2006 7:06 am    Onderwerp: phix Reageer met quote

Hoi Phix,

Ik ken die paniek die je nu hebt, ik heb zelf al 5 jaar klachten en het moment dat ik er pas mee om leerde gaan is op het moment dat ik inzag dat ik er niet meer vanaf zou komen.

Dit is erg moeilijk om te accepteren maar wellicht is dat wel het beste voor je. Dit wil niet zeggen dat je niet altijd zal blijven zoeken naar een oplossing cq pijnverlichtende methode.

Ik heb momenten gehad dat ik absoluut niet meer wist hoe ik op de bank moest blijven zitten, dat ik nekkramp zou krijgen, rsi in onderkant gezicht etc.

Het idee dat je iets vreemds hebt en de stress daarover doet je helemaal geen goed, probeer daar dus vanaf te komen.

Wat zegt de fysiotherapeut over dat knakken ?, een manueel therapeut kan dat corrigeren volgens mij.

Nog een tip: - WERK NOOIT ONDER STRESS - geen uitzonderingen

Vr gr DJ

William James
Naar boven
PHiX
Forum Assistent
Forum Assistent

BerichtGeplaatst: Za Jul 15, 2006 2:23 am    Onderwerp: Re: phix Reageer met quote

admin schreef:
Hoi Phix,

Ik ken die paniek die je nu hebt, ik heb zelf al 5 jaar klachten en het moment dat ik er pas mee om leerde gaan is op het moment dat ik inzag dat ik er niet meer vanaf zou komen.

Dit is erg moeilijk om te accepteren maar wellicht is dat wel het beste voor je. Dit wil niet zeggen dat je niet altijd zal blijven zoeken naar een oplossing cq pijnverlichtende methode.

Hoi,

Ik heb zelf pas 2.5 maanden last van mn hand/pols/onderarm, dus ik ga er nog wel vanuit dat ik er nog vanaf kom. Het worst case scenario zit in elk geval wel in m'n hoofd, ik hou er rekening mee. Maar ik doe nu m'n best om die kans te beperken. Die last van de rug / nek heb ik al jaren sporadisch maar verweet ik het aan verkeerd slapen en fitness.

admin schreef:

Ik heb momenten gehad dat ik absoluut niet meer wist hoe ik op de bank moest blijven zitten, dat ik nekkramp zou krijgen, rsi in onderkant gezicht etc.

Dat had ik een maand geleden... ugh, zat gewoon m'n adem in te houden.

admin schreef:

Het idee dat je iets vreemds hebt en de stress daarover doet je helemaal geen goed, probeer daar dus vanaf te komen.

Ik ben het er helemaal mee eens. Ik ben helemaal geen watje qua pijn, ik vind het alleen beangstigend dat wat ik voel geen directe aanleiding heeft. Een rake klap geeft een blauwe plek, of zelfs een wondje, en doet pijn. Maar dan weet je waar het vandaan komt en hoe je het zsm kan laten genezen. Nu voel ik me net een bejaarde en het lijkt erop dat het nog wel een tijd zo zal blijven.

admin schreef:

Wat zegt de fysiotherapeut over dat knakken ?, een manueel therapeut kan dat corrigeren volgens mij.

Volgens de mensendieck komt het knakken uit de spieren / pezen uit mn rug en zal het met oefeningen geleidelijk minder worden. Als het aan de wervels lag zou het geknars zijn.

admin schreef:
Nog een tip: - WERK NOOIT ONDER STRESS - geen uitzonderingen

Vr gr DJ

Yep, daarom wist ik meteen dat het wel rsi moest zijn toen ik last kreeg en hier die verhalen las. Afgelopen twee jaren eigenlijk constant gestressed geweest met mijn studie om de 'bikkelvakken' te halen, afgelopen zomervakantie heb ik ook nauwelijks ontspannen doordat ik met een bachelor scriptie bezig was. Toen zat ik met een zware deadline of ik aan m'n masteropleiding zou mogen beginnen en ging de begeleider een maand voor sluiting een aantal weken onaangekondigd op vakantie. Toen ie terug was begon het volgende studiejaar al, wederom met veel te typen verslagen.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    RSI Forum Forum Index » Even Voorstellen Tijden zijn in GMT
Pagina 1 van 1

Ga naar: