| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Maartje Meer Frequente Poster

|
Geplaatst: Wo Nov 09, 2005 7:58 pm Onderwerp: Ook ik wil me even voorstellen |
|
|
Hallo iedereen,
Mijn naam is Maartje, ik ben 24 jaar en ben inmiddels 5 jaar werkzaam als secretaresse bij een makelaarskantoor.
4 jaar geleden ben ik, na 17 jaar, gestopt met turnen omdat ik teveel last had van mijn rechter pols. De huisarts vond dat ik maar rust moest houden en daarom ben ik gestopt met turnen.
3 jaar geleden begonnen de klachten in alle hevigheid terug te keren. Tillen kon niet meer en zelfs met (diep) ademhalen voelde ik pijn in mijn rug. Toch maar weer naar de huisarts. Deze verwees mij door naar de fysiotherapeut. Na een behandeling van 2 maanden ging het de goeie kant op. Oefeningen meegekregen naar huis en daar moest ik het maar mee doen.
Helaas is het nooit echt over gegaan en in mei van dit jaar werd het toch allemaal weer te pijnlijk. Het schakelen in de auto, het aantrekken van de jas, het strekken van mijn arm. Het is allemaal teveel. Koude vingers, steken in de schouder, stijve nek.
Weer naar de fysiotherapeut. Weer een paar behandelingen gehad. Deze kon de oorzaak niet vinden. Na 6x is hij ermee gestopt. Dan maar naar de Shiatsu masseur. Met één ochtend zonder pijn gezeten en ’s middags kwam het weer terug. Dat werkt dus maar voor even.
Mijn baas wil me niet kwijt. Doet er alles aan om me te houden. Nieuwe stoel, andere werkplek inrichting. Een muispen, een headset, een nieuw toetsenbord en beeldscherm. Het helpt niet. A.s. maandag ga ik naar de manueel therapeut. Kijken of we daar wat mee kunnen bereiken. Als blijkt dat het niet werkt lijkt het mij het best om te stoppen met werken. Een paar maanden rust in de armen.
Binnen een jaar willen mijn man en ik graag proberen om een kindje te krijgen. Ik wil dan wel graag dat ik ons kind kan optillen, zelf wassen en zelf verzorgen. Zoals het er nu voorstaat met mijn arm zal me dat zeker niet gaat lukken.
Dit is mijn verhaal. Ik ben blij dat dit forum bestaat. Steun van mede “pijn”genoten.
Maartje |
|
| Naar boven |
|
Pipi Head of Supervisors

|
Geplaatst: Wo Nov 09, 2005 9:20 pm Onderwerp: Welkom! |
|
|
Hoi Maartje,
Welkom!
Jouw verhaal klinkt weer erg bekend in de oren. Dus eigenlijk speelt het bij jou al zo'n vier jaar.... al wist je toen misschien nog niet goed hoe de klachten ontstonden.
Wat vervelend dat je tot dusver nog geen therapie hebt gevonden waar je een stukje verder mee kwam. Mocht je op zoek zijn naar een nieuwe therapie we hebben er een apart topic voor.
Ook voor hulpmiddelen trouwens... dat is meer iets voor jouw werkgever zo te lezen. Ontzettend vleiend dat hij je zo graag wil houden en alles aan wil passen. Ik hoop dat je eens de perfecte "hulpmiddelen" krijgt. Zelf ben ik erg enthousiast over de verticale muis (Quill) en het verticale toetsenbord van ergotype. Ik heb er geen ervaring mee, maar getest op de RSI beurs en het leek me wel wat. Maar goed dat weet je natuurlijk pas echt na een tijdje gebruiken.
Je schrijft dat je misschien wilt stoppen met werken voor een paar maand rust in je armen. Je bedoelt je ziek melden of een sabbatical ofzo? Of misschien definitief stoppen als je mama wordt???
Gisteren heb ik nog een baby van drie weken in mijn armen gehad (niet van mezelf hoor) en ik leg ze altijd in mijn linkerarm. Niet dat ik het niet kan met rechts maar ik weet dat mijn arm dan snel zwaar en moe gaat aanvoelen.
Wat je schrijft over zelf je kind verzorgen e.d. kan ik me goed voorstellen. Toen ik een paar jaar geleden bij een vriendin logeerde met een dochtertje van een half jaar, was ik de hele dag met haar op sjouw. Ik merkte wel dat ik niet zoveel kracht in mijn armen had. Ik kon haar bijv. niet lang op mijn rechterarm vasthouden. Dat heeft me toen met mijn neus op de feiten gedrukt, ik dacht echt "dit moet anders, stel dat ik ooit moeder wordt dan wil ik dit wel zelf kunnen". Met mij gaat het inmiddels een stuk beter maar ik heb nog steeds minder kracht in mijn rechterarm. Ik vind het heel slim dat je vooruit kijkt en je nu al afvraagt of en hoe je een kindje zou kunnen verzorgen.
Ik hoop dat je iets bereikt bij de manueel therapeut. Mocht je vragen hebben ergens over stel ze gerust, vaak is er wel iemand die er iets van weet en van elkaars ervaringen kunnen we alleen maar leren.
Ik wens je veel plezier hier en hoop dat je er iets aan hebt. Verder natuurlijk sterkte met je klachten ennuh... denk aan jezelf!
Groetjes! _________________ De dwaas doet wat hij niet laten kan; de wijze laat wat hij niet doen kan. ~ Oosterse wijsheid ~ |
|
| Naar boven |
|

|
Geplaatst: Do Nov 10, 2005 2:21 pm Onderwerp: |
|
|
Dank voor je reactie. Dat verhaal wat je verteld over die baby klinkt mij ook erg bekend in de oren. Vrienden van mij hebben een kindje van een half jaar waar ik wel eens oppas. Ook mijn arm krijgt een erg zwaar gevoel als ik haar vast houd.
Over dat stoppen met werken: ik wil eingelijk liever niet in de ziektewet. Dat kan ik mijn baas niet aandoen. We zijn een erg klein kantoor. Hij kan beter iemand anders aannemen die zich voor de volle 100% kan inzetten.
Ik denk er al een tijdje aan om wat anders te gaan doen. Misschien is het ook een mooie gelegenheid om er nu wat anders te gaan doen en mijn ontslag in te dienen. Tevens wil ik ook niet meer fulltime werken mocht ik moeder worden.
Eerst maandag maar eens naar de manueeltherapeut. Ben benieuwd!
Ik hou jullie op de hoogte!! |
|
| Naar boven |
|
Pipi Head of Supervisors

|
Geplaatst: Do Nov 10, 2005 9:41 pm Onderwerp: En parttime? |
|
|
Hoi Maartje,
Heel verstandig. Ik denk dat als je heel iets anders wilt gaan doen, je er inderdaad geen jaren meer mee moet wachten.
Ik kan me voorstellen dat je niet meer full time wilt werken als je moeder zou worden. Dat zou ik zelf ook niet zo zien zitten.
Geloof het of niet, ik werk op dit moment parttime maar wel achter een pc en dat gaat me prima af. Dit had ik een jaar geleden absoluut niet kunnen denken.
Misschien is het voor jou ook een idee het bij je huidige werkgever parttime te proberen tenminste als je dat zou willen. Dan laat je hem ook niet vallen (al moet je natuurlijk voor jezelf kiezen, ik kan me voorstellen dat je rekening met hem houdt, ik voel me ook altijd erg betrokken) en misschien gaat dat wel. Bij mij gaat het boven verwachting goed, als ik er voor zorg dat ik niet te veel prive achter de PC zit heb ik alles goed onder controle.
Maar neem vooral de tijd om te kijken hoe je verder wilt en kunt en hoe je klachten zich ontwikkelen. Ik hoop dat de manueel therapeut je verder kan helpen.
Groetjes! _________________ De dwaas doet wat hij niet laten kan; de wijze laat wat hij niet doen kan. ~ Oosterse wijsheid ~ |
|
| Naar boven |
|
Yvon Forum Supervisor

Geregistreerd op: 28-11-2004 Berichten: 431 Woonplaats: Noord Holland
|
Geplaatst: Vr Nov 11, 2005 7:13 am Onderwerp: |
|
|
Welkom !
(pipi is van de lange berichtjes,. ik de korte.. hihi)
Vrolijke Groet Yvon _________________ REMEMBER- THINK BEFORE YOU INK AND GET THE ORIGINAL FROM THE ABORIGINAL... |
|
| Naar boven |
|
Vanveji Licht Frequente Poster

Geregistreerd op: 11-11-2005 Berichten: 5 Woonplaats: Annecy, Frankrijk
|
Geplaatst: Vr Nov 11, 2005 6:10 pm Onderwerp: |
|
|
Welkom Maartje
Ik ben Fransman.
En negen ook.
|

|
Geplaatst: Ma Nov 14, 2005 1:20 pm Onderwerp: |
|
|
Nou vanochtend naar de manueel therapeut geweest.
Ben er niet ontevreden over. De man weet wel waar hij over praat. We hebben samen een heel plan gemaakt hoe we het gaan aanpakken.
Eerst gaat hij wat opruimwerkzaamheden uitvoeren en daarna verder kijken.
Hij is begonnen met de pols en met de nek. Ben nu wel ontzettend stijfjes. Nek en schouder zitten helemaal vast. De spieren hebben dan ook een gigantische oplawaaier gekregen.
Wat een gekraakt en getrek zeg!! pffff
Volgende week weer verder. |
|
| Naar boven |
|
Yvon Forum Supervisor

|
Geplaatst: Di Nov 15, 2005 9:40 pm Onderwerp: |
|
|
succes he.. en positief blijven denken  _________________ REMEMBER- THINK BEFORE YOU INK AND GET THE ORIGINAL FROM THE ABORIGINAL... |
|
| Naar boven |
|

|
Geplaatst: Wo Dec 07, 2005 11:12 am Onderwerp: |
|
|
Even jullie op de hoogte houden:
Afgelopen 3 weken ben ik bij de manueeltherapeut geweest. Ging de goede kant op. Minder last van een stijf gevoel in de schouder en nek. Was allang blij dat ik lekker kon slapen. Ik heb zelfs het hele huis in mijn eentje schoongemaakt zonder dat ik er al te veel last van had.
Vorige week woensdag heb ik alleen een klein ongelukje gehad met de auto. Netjes de gordel om maar toch heb ik een behoorlijke klap gemaakt. Hoofd tegen de achtuitkijk spiegel (die is eraf geklapt). Mijn nek heeft dus weer behoorlijk wat te verduren gekregen. Helaas begin ik nu weer van voor af aan. De manueel had deze week ook geen plek en nu moet ik tot volgende week donderdag wachten voordat ik bij hem terecht kan. Rustig aan doen is dus echt wat ik moet doen nu. |
|
| Naar boven |
|
Yvon Forum Supervisor

|
Geplaatst: Wo Dec 07, 2005 6:06 pm Onderwerp: |
|
|
Jee zeg, Hou je je nek goed in de gaten? Heb zelf paar weken geleden ook een auto ongelukje gehad, gelukkig had ik en mijn tegen partij ook niets.
Rustig aan doen hoor, en let goed op je lijf! _________________ REMEMBER- THINK BEFORE YOU INK AND GET THE ORIGINAL FROM THE ABORIGINAL... |
|
| Naar boven |
|
Pipi Head of Supervisors

|
Geplaatst: Zo Jan 01, 2006 7:21 pm Onderwerp: |
|
|
Hoi Maartje,
Ik reageer een beetje erg laat.... Balen zeg van die aanrijding! Geloof het of niet in mijn heftige RSI tijd knalde er ook iemand achterop mij in de file. Iemand die in 25 jaar nog nooit een aanrijding had gehad... ja, hallo, wat schiet ik daar dan nu mee op? Ik had een aantal dagen last van mijn nek, maar uiteindelijk viel het mee.
Hoe gaat het nu met je? En met de manuele therapie? Alles weer een beetje los? Als je rug ook vast zit vraag hem dan eens of hij denkt dat een backstretcher zou kunnen helpen bij jou. Weet je, ik ben lyrisch over dit instrument, maar ik zou er niet meer zoveel reclame voor maken geloof ik
|
| Naar boven |
|

|
Geplaatst: Di Jan 03, 2006 9:14 am Onderwerp: |
|
|
Dag allemaal,
het gaat erg goed met me. Ik kan niet zeggen dat het alleen door de manuele therapie komt maar ik denk alles met elkaar. Een nieuwe muispen, beeldscherm verhoging en de therapie. Ook had ik nogal wat vrije dagen over die ik maar eens heb gebruikt. Merk wel dat het helpt: een dagje minder achter de pc.
Als ik me wat te druk maakt komt het wel weer terug maar het gaat echt de goeie kant op.
Het jaar 2006 is voor mij dus aardig goed begonnen.
Groetjes! |
|
| Naar boven |
|
|