| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Imme Nieuweling

|
Geplaatst: Di Dec 11, 2007 8:45 pm Onderwerp: Ook ik |
|
|
Hallo mede lotgenoten.
Ook ik heb rsi en wil in het kort mijn verhaal doen.In de hoop dat ik meer mensen ontmoet met het zelfde probleem. Ik ben 37 jaar. Heb een geduldige/behulpzame echtgenoot. 2 honden een kat en een kitten.En werk met mensen met een verstandelijke/lichamelijke beperking.
Dik 3 jaar geleden kreeg ik een bult boven op mijn rechter hand en veel pijn. Blijkt daar een ganglion te zitten.Tijdens de policlinische operatie zien ze dat botgroei op een handwortelbeentje de veroorzaker van de ganglion is. De boel werdt slordig dicht genaaid en 8 weken later lag ik op de operatietafel.Ditmaal wordt ook het teveel aan bot weggebeiteld. Helaas ook een zenuw geraakt. Daadoor bij het pijnteam beland, ergotherapeut, tensapparaat enz. Na een jaar de pijn redelijk goed onder controle. Maar ook een bult op mijn linker hand. Via de ergotherapeute bij een plastische chirurg beland. Deze heeft met succes het teveel aan bot verwijdert op mijn linker hand.
Deze zomer kreeg ik tintelingen in mijn rechter hand. Jawel. Het carpaal tunnel syndroom. Daar ben ik begin oktober aan geopereerd, tegelijk met een hernia operatie van mijn rug. Ik kon het maar gehad hebben!
Jammer genoeg heb ik nu tintelingen/pijn in mijn ringvinger en pink. En heeft de plastische chirurg uitgelegt dat door littenweefsel nu de zenuw die door het Gyon kannaal loopt klem zit. We wachten tot half januari, maar ik merk dat de pijn lankzaam erger wordt. Er zal dan een zenuw onderzoek plaats vinden. Ook van mijn linker hand want ook daar tintelt het en wordt ik wakker. Wordt s'morgens helemaal tureluurs van dat tintelen.Ik wacht dus het onderzoek af en hoop dat het allemaal te ver helpen is!
Gelukkig krijg ik veel steun van de collega's en mensen om mij heen.
Maar het is toch ook fijn om verhalen te lezen van anderen die het zelfde mee maken. _________________ Probeer de zon te blijven zien |
|
| Naar boven |
|
Pipi Head of Supervisors

|
Geplaatst: Za Jan 05, 2008 10:23 pm Onderwerp: |
|
|
Hoi Imme,
Welkom! wat een verhaal zeg!
Ik betwijfel of jij met RSI te maken hebt maar in elk geval wel met soortgelijke klachten, dus hopelijk heb je iets aan de tips op dit forum. De problemen zijn bij jou dus eigenlijk zomaar ontstaan en hebben niets met je werk te maken? Of moet je daar ook zwaar tillen ofzo?
Tsja, vervelend dat je nog steeds in het medische circuit zit. Ik hoop dat het zenuwonderzoek helpt om te kijken wat ze moeten doen om je pijnvrij te maken.
Ik wens je heel veel succes.
Groetjes! _________________ De dwaas doet wat hij niet laten kan; de wijze laat wat hij niet doen kan. ~ Oosterse wijsheid ~ |
|
| Naar boven |
|
Imme Nieuweling

|
Geplaatst: Wo Jan 16, 2008 12:20 pm Onderwerp: |
|
|
Hallo Pipi,
Bedankt voor je reactie. Het is inderdaad zo dat mijn klachten niet veroorzaakt worden door mijn werk.Maar ze komen wel heel bekend voor met wat ik op het forum lees. De tips zijn voor mij ook bruikbaar.
Hier door voel ik me wel thuis op dit forum.
Gisteren bij de plastich chirurg geweest. Hij denkt dat links een zenuw in mijn elleboog klem zit. En rechts de zenuw in het Guyon kanaal. Dus nu door voor het zenuwonderzoek. En waarschijnlijk goed voor weer 2 operatie's. Krijg er op z'n zachts gezegt helemaal het heen en weer van!!!
Maar ja we gaan er maar voor als ze zeggen dat het te verhelpen is.
Groetjes Imme _________________ Probeer de zon te blijven zien |
|
| Naar boven |
|
|