rsi, rsi forum, muisarm, cans, cans forumGebruikersnaamWachtwoord
Log me automatisch in bij elk bezoek    
Registreer
Registreer
Privé berichten
Privé berichten

Adverteren op rsiforum (gemiddeld 130 unieke bezoekers per dag):

• Slot 1 25 euro p/m
  • Slot 2 25 euro p/m
  • Slot 3 25 euro p/m
  • Slot 4 25 euro p/m
  • Slot 5 25 euro p/m
RSI Forum Forum Index » Even Voorstellen

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie
Ook even voorstellen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
janet
Licht Frequente Poster
Licht Frequente Poster

BerichtGeplaatst: Wo Nov 16, 2005 8:51 pm    Onderwerp: Re: Ook ik wil me even voorstellen Reageer met quote

hallo allemaal,

mijn naam is janet ben 32 en sinds 2003 heb ik rsi.
ik heb vanaf 1990 gewerkt in een supermarkt en nooit eerder last gehad.vanaf 2000 heb ik licht administratief werk gedaan via uitzendbureau's en dat was ook ok.pas in 2003 ging ik weer in de winkel werken en daar was een grote werkdruk en ik had veel taken en veel spanning en stress kwam daarbij.toen ben ik van fulltime naar parttime gegaan maar ze hadden me fulltime nodig en dat kon ik niet aan want ik was bang om dingen uit mijn handen te laten vallen als mijn vingers het weer eens lieten afweten.zelfs thuis liet ik bijna een bord uit mijn handen vallen toen ik eten op tafel wilde zetten.
naar de fisio geweest en toen werd het minder.en nu was ik aan het werk als schoonmaakster via het uitzendbureau en na een aantal weken kreeg ik het weer terug dus ging met mijn handen in een bak met warm water zitten om er weer leven in te krijgen en ging weer verder met werken.
zou ook graag kinderen willen en hoop dat ik dat ook kan dat ik genoeg gevoel in mijn vingers heb om een kind vast te houden want dat vind ik ook heel moeilijk als ik dat niet zou kunnen. Sad
ik vind het jammer dat rsi vaak niet als ziekte word gezien omdat ze denken dat je er gewoon mee kan werken dus vind het moeilijk om me ziek te melden want ze nemen het niet serieus dat deden ze ook niet in 2003.weet niet of dat al veranderd is.
ik ben nog altijd op zoek naar werk wat je met rsi wel kan doen. Confused
mvg janet

Maartje schreef:
Hallo iedereen,

Mijn naam is Maartje, ik ben 24 jaar en ben inmiddels 5 jaar werkzaam als secretaresse bij een makelaarskantoor.

4 jaar geleden ben ik, na 17 jaar, gestopt met turnen omdat ik teveel last had van mijn rechter pols. De huisarts vond dat ik maar rust moest houden en daarom ben ik gestopt met turnen.

3 jaar geleden begonnen de klachten in alle hevigheid terug te keren. Tillen kon niet meer en zelfs met (diep) ademhalen voelde ik pijn in mijn rug. Toch maar weer naar de huisarts. Deze verwees mij door naar de fysiotherapeut. Na een behandeling van 2 maanden ging het de goeie kant op. Oefeningen meegekregen naar huis en daar moest ik het maar mee doen.
Helaas is het nooit echt over gegaan en in mei van dit jaar werd het toch allemaal weer te pijnlijk. Het schakelen in de auto, het aantrekken van de jas, het strekken van mijn arm. Het is allemaal teveel. Koude vingers, steken in de schouder, stijve nek.

Weer naar de fysiotherapeut. Weer een paar behandelingen gehad. Deze kon de oorzaak niet vinden. Na 6x is hij ermee gestopt. Dan maar naar de Shiatsu masseur. Met één ochtend zonder pijn gezeten en ’s middags kwam het weer terug. Dat werkt dus maar voor even.

Mijn baas wil me niet kwijt. Doet er alles aan om me te houden. Nieuwe stoel, andere werkplek inrichting. Een muispen, een headset, een nieuw toetsenbord en beeldscherm. Het helpt niet. A.s. maandag ga ik naar de manueel therapeut. Kijken of we daar wat mee kunnen bereiken. Als blijkt dat het niet werkt lijkt het mij het best om te stoppen met werken. Een paar maanden rust in de armen.
Binnen een jaar willen mijn man en ik graag proberen om een kindje te krijgen. Ik wil dan wel graag dat ik ons kind kan optillen, zelf wassen en zelf verzorgen. Zoals het er nu voorstaat met mijn arm zal me dat zeker niet gaat lukken.

Dit is mijn verhaal. Ik ben blij dat dit forum bestaat. Steun van mede “pijn”genoten.

Maartje

Pipi
Head of Supervisors
Head of Supervisors

BerichtGeplaatst: Wo Nov 16, 2005 9:43 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Janet,

Welkom!

Allereerst wil ik even melden dat ik jouw bericht heb verplaatst naar een eigen topic in de rubriek "even voorstellen". Je had jouw verhaal gedaan onder dat van Maartje, maar iedereen verdient hier een eigen plekkie, dus vandaar! En zo houden we het overzichtelijk!

Tsja, in welke baan zou je geen last hebben van RSI klachten. Ik denk dat als de klachten niet minder zijn geworden bijna elke baan pijnlijk kan zijn, afhankelijk natuurlijk van hoe ernstig je klachten zijn.
Caissiere is niet zo'n goed idee, schoonmaken schijnt ook minder te zijn ivm wringen e.d. en administratief is natuurlijk met een PC. Het is erg moeilijk om iets te vinden waar je lekker kunt werken zonder pijn. Het is moeilijk een balans te vinden tussen werken, ontspannen en het omgaan met RSI. Ik bedoel daarmee het leren kennen van je grens en zo goed mogelijk om te proberen gaan met je probleem. Maar das ontzettend moeilijk.... Crying or Very sad , vergt veel geduld en tijd.

RSI moet wel serieus genomen worden en ik denk dat dat ook steeds meer gebeurd. Schoorvoetend wordt er toegegeven dat het toch echt wel een probleem is. En dat werd ook wel hoog tijd natuurlijk! Het is voor mensen zo moeilijk te begrijpen dat je het een wel kan met je handen en het ander absoluut niet lukt. Werk jij nu nog via het uitzendbureau in de schoonmaak? en volg je ook een therapie?

Ik hoop dat je hier veel info kunt vinden over RSI, in elk geval echte ervaringen en adviezen van mede-RSI-ers.

Groetjes!
janet
Licht Frequente Poster
Licht Frequente Poster

BerichtGeplaatst: Do Nov 17, 2005 10:39 am    Onderwerp: Reageer met quote

Pipi schreef:
Hoi Janet,

Welkom!

Allereerst wil ik even melden dat ik jouw bericht heb verplaatst naar een eigen topic in de rubriek "even voorstellen". Je had jouw verhaal gedaan onder dat van Maartje, maar iedereen verdient hier een eigen plekkie, dus vandaar! En zo houden we het overzichtelijk!

Tsja, in welke baan zou je geen last hebben van RSI klachten. Ik denk dat als de klachten niet minder zijn geworden bijna elke baan pijnlijk kan zijn, afhankelijk natuurlijk van hoe ernstig je klachten zijn.
Caissiere is niet zo'n goed idee, schoonmaken schijnt ook minder te zijn ivm wringen e.d. en administratief is natuurlijk met een PC. Het is erg moeilijk om iets te vinden waar je lekker kunt werken zonder pijn. Het is moeilijk een balans te vinden tussen werken, ontspannen en het omgaan met RSI. Ik bedoel daarmee het leren kennen van je grens en zo goed mogelijk om te proberen gaan met je probleem. Maar das ontzettend moeilijk.... Crying or Very sad , vergt veel geduld en tijd.

RSI moet wel serieus genomen worden en ik denk dat dat ook steeds meer gebeurd. Schoorvoetend wordt er toegegeven dat het toch echt wel een probleem is. En dat werd ook wel hoog tijd natuurlijk! Het is voor mensen zo moeilijk te begrijpen dat je het een wel kan met je handen en het ander absoluut niet lukt. Werk jij nu nog via het uitzendbureau in de schoonmaak? en volg je ook een therapie?

Ik hoop dat je hier veel info kunt vinden over RSI, in elk geval echte ervaringen en adviezen van mede-RSI-ers.

Groetjes![/quote

hallo pipi,

ben blij dat ik deze site gevonden heb omdat ik me soms geen raad weet wat te doen.misschien moet ik me omscholen zodat ik kan werken met kinderen dat lijkt me ook hartstikke leuk. Very Happy
ik heb me ziek gemeld want het lijkt alsof het erger word en volgende week mag ik weer naar de fisiotherapie.
ik ga even kijken of ik wat meer info kan vinden.
bedankt.
groetjes

Yvon
Forum Supervisor
Forum Supervisor

BerichtGeplaatst: Do Nov 17, 2005 8:46 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Welkom namens mij!

Vrolijke Groet Yvon
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    RSI Forum Forum Index » Even Voorstellen Tijden zijn in GMT
Pagina 1 van 1

Ga naar: