rsi, rsi forum, muisarm, cans, cans forumGebruikersnaamWachtwoord
Log me automatisch in bij elk bezoek    
Registreer
Registreer
Privé berichten
Privé berichten

Adverteren op rsiforum (gemiddeld 130 unieke bezoekers per dag):

• Slot 1 25 euro p/m
  • Slot 2 25 euro p/m
  • Slot 3 25 euro p/m
  • Slot 4 25 euro p/m
  • Slot 5 25 euro p/m
RSI Forum Forum Index » Even Voorstellen

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie
Ook even voorstellen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Raya
Nieuweling
Nieuweling

BerichtGeplaatst: Ma Feb 28, 2005 3:30 pm    Onderwerp: Ook even voorstellen Reageer met quote

Ik ben een vrouw van 39 jaar en secretaresse van beroep. Ik verzorg de administratie op een middelbare school en werk normaalgesproken 28 uur per week, waarin ik alleen maar beeldschermwerk doe.
Sinds ongeveer een jaar heb ik vage klachten in nek, arm, hand en schouders en toen die zo'n 5 maanden geleden ook thuis en dus in rust niet meer overgingen heb ik me ziekgemeld. Na een bezoek aan de huisarts bleek ik ook een dubbele slijmbeursontsteking te hebben. Eerst ben ik behandeld met pijnstillers en ontstekingsremmers en daarna kreeg ik fysiotherapie. De ontstekingen gingen weg maar mijn RSI klachten bleven. Zowel de huisarts als de Arbo-arts adviseerden rust.
De fysiotherapie heeft geholpen om mijn spieren soepeler te maken (ik zat behoorlijk vast!) maar mijn klachten verdwenen niet.
Nu, 5 maanden later zit ik nog steeds thuis omdat mijn klachten niet afnemen. Wel hebben ze op mijn werk in het kader van de poortwachter-regeling mij andere werkzaamheden gegeven. Ik mag nu 2 uur per dag surveilleren bij leerlingen die huiswerk zitten te maken. Een hele verandering van een hectische, drukke baan naar stil zitten en een boekje lezen....
Nu wil mijn werkgever dat ik zo snel mogelijk mijn werk weer probeer op te pakken door te kijken hoe lang ik het volhoudt om achter mijn pc te zitten. De arbo-arts raadt pc-werkzaamheden helemaal af.
Wat mij vooral frustreert is het feit dat er van mijn collega's en van de directie weinig tot geen begrip heerst voor mijn klachten en situatie. Er wordt zelfs gesuggereerd dat de klachten door stress komen en door het feit dat ik alleen zorg voor 2 kinderen (doe ik al 8 jaar en de kids zijn inmiddels geen kleintjes meer....).
Natuurlijk wil ik ook niet bijna de hele dag thuis zitten, al vermaak ik me prima, maar ik zie er zwaar tegenop om mijn werk binnenkort weer op te moeten pakken. De bedoeling is om mijn werk te combineren met allerlei niet dringende klusjes, zoals het archief opruimen en postzegels plakken. Niet erg motiverend als je gewend bent om de hele dag je hersens te gebruiken.
Daarbij komt mijn angst voor de toekomst: lukt het ooit om volledig te reïntegreren? Zal ik ooit van mijn pijn afkomen?
Inmiddels heb ik zelfs mijn heil gezocht tot een magnetiseur maar haar is het na 2 behandelingen ook niet gelukt mij van mijn klachten af te helpen.
Ik ben zeer benieuwd naar jullie ervaringen en tips!

groet,
Raya
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Pipi
Head of Supervisors
Head of Supervisors

BerichtGeplaatst: Ma Feb 28, 2005 9:27 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo Raya,

Ook voor jou: welkom, hopelijk vind je hier net zoveel plezier, begrip en nuttige info als ik.

Wat ontzettend frustrerend is het als je van je collega's geen begrip krijgt.... op de een of andere manier is dat altijd het probleem bij RSI. Laat je niet aanpraten dat je klachten van stress komen, meestal heeft dit er wel zijdelings mee te maken, maar dan vooral door een hoge werkdruk, een verkeerde houding, verkeerde werkplek en gewoon een aanleg voor deze klachten, de een is er nu eenmaal gevoeliger voor dan de ander.. helaas Crying or Very sad

Het is logisch dat je werkgever je zsm weer aan het werk wil hebben in je eigen functie want daar heeft hij je eigenlijk nodig... alleen als hij geen geduld heeft en jij nu wel weer achter de pc gaat werken weet je zelf waarschijnlijk ook wel dat dit helemaal verkeerd afloopt! En daar heeft je werkgever uiteindelijk ook niets aan. Laat het alsjeblieft niet zover komen, want hoe langer je met klachten loopt, hoe moeilijker het wordt er weer enigszins vanaf te komen..... er vanaf komen is geen goede uitdrukking, ermee zien te leren leven wel. Ik zou zeker het advies van de arbo arts ter harte nemen en geen PC werk meer doen voorlopig. Je werkgever moet daar maar begrip voor hebben en anders verwijs je hem toch naar de Arbo?! Als je nu niet het advies van de Arbodienst opvolgt kan dat in de toekomst misschien wel tegen je gebruikt worden...?!?!?! Tsja, het is lastig allemaal.

Misschien dat je bij de besproken therapien wat tegenkomt wat bij je past, al slaat de ene therapie bij de een wel aan en bij een ander niet. Ook al zo vaag....
Ik kan je nu ook geen pasklare oplossing bieden.... helaas.... maar onze verhalen en ervaringen tot nu toe kun je her en der op dit forum vinden.

Ik wens je veel plezier op dit forum en heel veel sterkte met je klachten. Probeer positief te blijven over je toekomst!

Groetjes
Tanja
Yvon
Forum Supervisor
Forum Supervisor

BerichtGeplaatst: Ma Feb 28, 2005 9:43 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Welkom hier
Wens je veel lees en leer plezier hier..

Dat je werkgever en de omgeving niet echt leuk reageert op je klachten, is een drama, je kan het niet zien, dus het zal wel...
Laat je niets aanpraten of dingen doen die je eigenlijk "nog" niet aankunt. Je beschadig meer als dat je goed doe. Als je dingen gaan doen die je "nog" niet kan, betekent dat op lange termijn, meer schade.. Ik kan het weten, was ook zo. Doorgaan is zo fout.
Probeer te luisteren naar je eigen lichaam..of eigenlijk..is het niet luisteren, maar je eigen lichaam HOREN. En dat dan ook begrijpen..
Goh wat een wijze les van mij.. hahaha...

Veel plezier hier

Vrolijke groet Yvon
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    RSI Forum Forum Index » Even Voorstellen Tijden zijn in GMT
Pagina 1 van 1

Ga naar: