|
|
|
|
|
Adverteren op rsiforum (gemiddeld 130 unieke bezoekers per dag):
- Slot 1 25 euro p/m
- Slot 2 25 euro p/m
- Slot 3 25 euro p/m
- Slot 4 25 euro p/m
- Slot 5 25 euro p/m
 |
| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Chico Nieuweling

|
Geplaatst: Vr Jan 19, 2007 10:10 am Onderwerp: ONVERKLAARBARE RSI, . . . ELKE DAG IS EEN OPGAVE! |
|
|
Beste mensen ik ben chico (22),
Ongeveer een jaar geleden heb ik me geblesseerd aan m'n rechter onderarm, een golferselleboog.Dat is een peesontsteking aan de binnenkant van de onderarm t.h.v. de elleboog. Huisarts geweest. Die schreef fysio voor, rust en ontstekingsremmers. Mijn werk wat fysiek zwaar is, veel tilwerk e.d., kon ik niet meer doen. Ik kreeg vervangend werk. Ik ging door de blessure m'n rechterarm ontzien en alles met links doen, logisch als je pijn en bewegingsbeperking hebt. Na twee maanden had ik nog wel last maar de ergste pijn was weg en op advies van de arboarts langzaam het werk weer op te pakken. De eerste werkdag gelijk weer last. Advies arbo weer een aantal weken vervangend werk. Daarbij kreeg ik ook ineens een zeurende pijn in mijn linker elleboog, niet aanwijsbaar. een soort stralingspijn. Vooral 's ochtends en na belasting is de pijn het ergst. Terwijl de tijd verstrijkt kreeg ik steeds meer last van andere klachten. Pijn en een krampachtig gevoel in m'n handen en vooral m'n vingers. Stekende pijn ter hoogte van de vingerkootjes. Regelmatig krijg ik last van krampaanvallen, dan doet de binnenkant van al m'n vingers pijn en kan ik ze niet meer volledig strekken. Als ik dat wel zou doen lijkt het alsof me pezen afscheuren in m'n vingers. Vooral bij kou is het heel erg, dan moet ik gewoon wachten tot het weer wegtrekt voordat ik ook maar iets kan doen met m'n handen. en dat terwijl het gewoon 12 graden is buiten,.....en ik loop dan met handschoenen. Bij vrijwel alle handelingen die doorgaans wat zwaarder zijn krijg ik er last van, ook een zeurderig branderig gevoel in m'n onderarmen. Vooral bij m'n polsen en m'n ellebogen. Boodschappen tassen dragen lukt me nauwelijks, computeren (en dat terwijl ik doorgaans nooit veel achter een computer zat), klussen in m'n huis niet,........het is een onwijze beperking in m'n leven. De klachten zitten puur vanaf m'n ellebogen tot in m'n handen, van m'n rug en schouder en bovenarmen heb ik totaal geen last.
Ik heb altijd zwaar fitness gedaan al vanaf m'n 15e. Sommigen zeggen dat dat de oorzaak is omdat ik te vroeg begonnen ben, maar dat geloof ik niet. Ben ondertussen gestopt omdat dit dus ook niet meer gaat. Ik begrijp er niets van ik heb nooit wat gemankeerd en nu dit.
Wat ik zelf eraan geprobeerd heb te doen: accupunctuur, fysio, zwemmen, cardiotraining, rek en strekken, massage, extra vitaminen, gebruik glucosamine, chiropractie......
röntgenfot's en scans wezen niets uit, geen infectie of onstekingen, geen vorm van reuma.
Ik ben nu een jaar verder en m'n leven is drastisch veranderd en geraak in een issolement erdoor. Heb zelfs m'n baan opgezegd om taxichauffeur te worden omdat ik bij dit werk het minste last van m'n klachten heb.
Het is alsof er een plaag in m'n lichaam is gekropen die er niet meer uitwil, ik weet zelf niet meer wat ik eraan moet doen. Ik ben pas 22 jaar.
Wie herkent soortgelijke klachten??
Ik weet het niet meer........ |
|
| Naar boven |
|
glas Forum Assistent

|
Geplaatst: Zo Jan 21, 2007 9:14 pm Onderwerp: |
|
|
PFFF wat een verhaal .
Nee dit herken ik niet maar een vraag je heb je al MRI gedaan. Bij RSI klachten kan je met MRI niks zien maar jou klacht komt niet door computeren.
In ieder geval welkom. |
|
| Naar boven |
|
dizzzy Licht Frequente Poster

|
Geplaatst: Ma Aug 27, 2007 9:00 am Onderwerp: herkenbaar |
|
|
Hé Chico,
Je bericht dateert alweer van een paar maanden geleden, dus misschien dat je klachten inmiddels minder zijn geworden. Ik hoop het voor je! Ik wilde eigenlijk vooral even melden dat je klachten voor mij erg herkenbaar zijn. Bij mij zijn ook de ellebogen aan de binnenkant het meest gevoelig. Daarnaast heb ik ook wel last van mijn schouders en rug, maar de golferselleboog is wat pijn betreft het meest indringend en beperkend. Ik heb al RSI-klachten sinds eind 1999 (vooral veroorzaakt door computerwerk).
Onlangs heb ik, na mijn afstuderen, een revalidatietraject van 2 maanden gevolgd, vooralsnog zonder al te veel resultaat. Vorige week heb ik, in een vlaag van overmoed, een vriend geholpen met het omploegen van zijn tuin. Het ging toen net weer wat beter en zeker van de ellebogen had ik al een tijdje nauwelijks last gehad. Op het moment zelf ging het best goed, vrijwel geen pijn. Maar de volgende ochtend deden mijn ellebogen ontzettend pijn. Ik kon mijn armen amper optillen zonder pijnscheuten in de ellebogen en knijpen/iets vastpakken voelde ook zeer pijnlijk. Die hevige pijn was na vier dagen wel wat minder geworden, maar nog steeds heb ik voortdurend een stekende pijn aan de binnenkant van de ellebogen, uitstralend naar de onderarmen. Vooral bij het optillen van mijn onderarmen, al dan niet met iets in mijn handen. Ik was net een paar weken in de sportschool bezig met krachtopbouw, en dat trainingsprogramma wordt nu hevig verstoord. Vreselijk frustrerend!!!!
Dat gevoel dat er een plaag in je lichaam is gekropen komt mij zeer bekend voor. Ik ben trouwens ook al jong begonnen (ongeveer 13) met veelvuldig opdrukken en andere armtrainingen. Ik weet ook niet of dit ermee te maken heeft. Je zou juist zeggen dat als je getraind bent dat je dan minder risico loopt op zoiets.
Maar goed, er zit weinig anders op dan doorgaan met leven en er het beste van te maken. Zoals jij van baan geswitched bent (autorijden is voor mij trouwens een zeer belastende activiteit, gelukkig geld dat voor jou niet). Zelf ben ik momenteel aan het solliciteren naar een baan, maar met het huidige klachtenpatroon is dat een lastige opgave. Wat voor werk en hoeveel werk kan ik aan, wat zeg ik in een sollicitatiegesprek, etc.? Vragen waar ik vooralsnog geen antwoord op heb.
Groeten en het beste,
Maarten |
|
| Naar boven |
|
Dana Meer Frequente Poster

Geregistreerd op: 17-8-2007 Berichten: 12 Woonplaats: 's-Hertogenbosch
|
Geplaatst: Ma Aug 27, 2007 4:55 pm Onderwerp: Re: ONVERKLAARBARE RSI, . . . ELKE DAG IS EEN OPGAVE! |
|
|
[quote="Chico"]Beste mensen ik ben chico (22),
Ongeveer een jaar geleden heb ik me geblesseerd aan m'n rechter onderarm, een golferselleboog.Dat is een peesontsteking aan de binnenkant van de onderarm t.h.v. de elleboog. Huisarts geweest. Die schreef fysio voor, rust en ontstekingsremmers. Mijn werk wat fysiek zwaar is, veel tilwerk e.d., kon ik niet meer doen. Ik kreeg vervangend werk. Ik ging door de blessure m'n rechterarm ontzien en alles met links doen, logisch als je pijn en bewegingsbeperking hebt. Na twee maanden had ik nog wel last maar de ergste pijn was weg en op advies van de arboarts langzaam het werk weer op te pakken. De eerste werkdag gelijk weer last. Advies arbo weer een aantal weken vervangend werk. Daarbij kreeg ik ook ineens een zeurende pijn in mijn linker elleboog, niet aanwijsbaar. een soort stralingspijn. Vooral 's ochtends en na belasting is de pijn het ergst. Terwijl de tijd verstrijkt kreeg ik steeds meer last van andere klachten. Pijn en een krampachtig gevoel in m'n handen en vooral m'n vingers. Stekende pijn ter hoogte van de vingerkootjes. Regelmatig krijg ik last van krampaanvallen, dan doet de binnenkant van al m'n vingers pijn en kan ik ze niet meer volledig strekken. Als ik dat wel zou doen lijkt het alsof me pezen afscheuren in m'n vingers. Vooral bij kou is het heel erg, dan moet ik gewoon wachten tot het weer wegtrekt voordat ik ook maar iets kan doen met m'n handen. en dat terwijl het gewoon 12 graden is buiten,.....en ik loop dan met handschoenen. Bij vrijwel alle handelingen die doorgaans wat zwaarder zijn krijg ik er last van, ook een zeurderig branderig gevoel in m'n onderarmen. Vooral bij m'n polsen en m'n ellebogen. Boodschappen tassen dragen lukt me nauwelijks, computeren (en dat terwijl ik doorgaans nooit veel achter een computer zat), klussen in m'n huis niet,........het is een onwijze beperking in m'n leven. De klachten zitten puur vanaf m'n ellebogen tot in m'n handen, van m'n rug en schouder en bovenarmen heb ik totaal geen last.
Ik heb altijd zwaar fitness gedaan al vanaf m'n 15e. Sommigen zeggen dat dat de oorzaak is omdat ik te vroeg begonnen ben, maar dat geloof ik niet. Ben ondertussen gestopt omdat dit dus ook niet meer gaat. Ik begrijp er niets van ik heb nooit wat gemankeerd en nu dit.
Wat ik zelf eraan geprobeerd heb te doen: accupunctuur, fysio, zwemmen, cardiotraining, rek en strekken, massage, extra vitaminen, gebruik glucosamine, chiropractie......
röntgenfot's en scans wezen niets uit, geen infectie of onstekingen, geen vorm van reuma.
Ik ben nu een jaar verder en m'n leven is drastisch veranderd en geraak in een issolement erdoor. Heb zelfs m'n baan opgezegd om taxichauffeur te worden omdat ik bij dit werk het minste last van m'n klachten heb.
Het is alsof er een plaag in m'n lichaam is gekropen die er niet meer uitwil, ik weet zelf niet meer wat ik eraan moet doen. Ik ben pas 22 jaar.
Wie herkent soortgelijke klachten??
Ik weet het niet meer........
[/quote] Hallo Chico,
De klachten die jij omschrijft ken ik wel. Ik heb al een aantal operaties aan mijn polsen gehad (carpaal tunnelsyndroom). Ook een mijn linker duim is geopereerd, dat noemen ze een trigger-duim.
Bijna een jaar later kreeg weer klachten, het begon met pijn in mijn polsen en de klachten zijn inmiddels erg verergert. Je omschrijft heel goed wat je in je vingers voelt, dat heb ik namelijk precies hetzelfde. Mijn linker hand verkleurd regelmatig wit (bleek), heb je daar ook last van?
Bij mij zijn klachten langzaam aan steeds hoger gaan zitten, nu zelf tot in mijn schouders en nek.
Bij mij is door de reumatoloog uiteindelijk ontdekt dat ik een nekhernia en een hernia in mijn onderrug heb.
De nekhernia zit precies waar de zeenuwenwortels van de armen en handen lopen.
De artsen vermoeden dat mijn zeenuwen klem zitten en daardoor de klachten worden veroorzaakt.
Moet nog wel in september terug naar de neuroloog om een MRI scan te laten maken, want met een MRI kunnen ze goed zien of de wervelkanaal in verdrukking is gekomen.
Hebben ze al naar je nek- en rugwervels gekeken, zijn er röntgenfoto's van
gemaakt? Misschien zit daar wel de oorzaak.
RSI kan je door overbelasting krijgen hoeft niet persé door de computer komen.
Dana |
|
| Naar boven |
|
|
|