| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Babs Forum Supervisor

|
Geplaatst: Di Jan 10, 2006 8:39 pm Onderwerp: Nordic Walking |
|
|
De afgelopen weken ben ik op zoek gegaan naar 'n alternatief voor de sportschool (abonnement opgezegd want die idiote zorgkosten moeten toch ergens vandaan gehaald worden?!). Zodoende kwam ik Nordic Walking tegen en op de een of andere manier spreekt me dit erg aan. Behalve goede wandelschoenen en die rare stokken -evt. 2e hands via Marktplaats -zijn er weinig kosten.
Ik heb al ontdekt dat er trainingen worden gegeven om uit te vlooien of het inderdaad aanspreekt in de praktijk en misschien dat ik zo'n training al over 'n paar weken ga volgen.
Toch wil ik hier vragen of er iemand op ons forum is die deze sport al heeft gedaan en er zijn/haar ervaringen over wil delen. Alle info vooraf is van harte welkom!
groeten,
Babs _________________ als je begrijpt wat ik bedoel..... |
|
| Naar boven |
|
Charlotte Assistent Forum Supervisor

|
Geplaatst: Wo Jan 11, 2006 5:19 pm Onderwerp: Re: Nordic Walking |
|
|
Wat houd Nordic Walking in? Gewoon een wandelvereniging? Waarom heb je speciale sokken nodig?
groetjes |
|
| Naar boven |
|
Babs Forum Supervisor

|
Geplaatst: Wo Jan 11, 2006 10:10 pm Onderwerp: |
|
|
hallo Charlotte,
Afgelopen zomer zag ik op het Zuiderstrand in Den Haag mensen wandelen met van die rare stokken, leek wel langlaufen in de duinen en op het strand. In eerste instantie maakte het een rare indruk op me, maar de afgelopen weken zag ik in het weekend ook mensen hier door de straat lopen met die stokken. Ik had geen idee wat daar achter zat en op de een of andere manier kwam ik op het net bij Nordic Walking uit. Hier volgt de site :
www.nordicwalking.nl
Voor mezelf heb ik bemerkt dat totaal bewegen bv in de vorm van lopen, fietsen, zwemmen e.d. beter bij mij past dan dat afzonderlijke gepriegel tussen die mutsen ( ) in de sportschool.
Nordic walken schijnt nogal wat te vergen van je armen/schouders maar aan de andere kant heb ik het idee dat je zo ook kunt leren om m.n. het voor ons oh zo belangrijke bovenlijf lekker (ontspannen) in te spannen.
Langlaufen zonder latten door de duinen of het bos lijkt me wel wat en ik denk dat die proefles (waarbij je de stokken kunt lenen) er gauw aankomt voor mij.
Ben benieuwd wat jij ervan vindt
groetjes _________________ als je begrijpt wat ik bedoel..... |
|
| Naar boven |
|
ric Nieuweling

|
Geplaatst: Ma Mrt 20, 2006 1:10 pm Onderwerp: nordic walking is super |
|
|
hoi charlotte,
sorry voor de foutjes maar ik ben niet nederlands...
Ik doe Nordic Walking bijnaa 2 jaar heb ook RSI -
in Oostenrijk is het heel erg hip... heel veel mensen doen Langlaufen in de winter en nordicwalking in de zomer
thuis bij mijn ouder heb ik ook en cursus gedaan en dann in nederland vaak op het strand bij zandfoort gedaan...
Het heeft mij in combinatie met fysio, manuelle therapie en yoga en een goede werkplek (mijn werktafel was voor mij bijnaa 5 cm te hoog) en het belangrijkste geduld van meer dan drie jaar en heele boel foute keuzes van therapien - so goed geholpen dat ik weer normal kan functioneeren en ook weer 4 dagen per week mijn werk hier in Nederland can doen ook de heele dag op het computer...
als je het dagelijks een keer per dag voor 20 minuten kan doen helpt - super goed - je voelt het in jouw nek en armen meteen kribbelen ... ik kan het alleen aanbevelen...
mensen reageeren wel soms en maaken grapjes - - " skien op het foute plek"
....
ik zal zeker als ik jouw was en cursus volgen...
groetjes Ric |
|
| Naar boven |
|
Charlotte Assistent Forum Supervisor

|
Geplaatst: Ma Mrt 20, 2006 3:58 pm Onderwerp: Re: nordic walking is super |
|
|
Hoi,
Bedankt voor de info.
Ze maken er nu heel veel reclame voor. In het begin zag ik wel mensen lopen en dacht ik, wat zijn die nou weer aan het doen? Stokken heb je toch alleen in de bergen nodig? Sorry eerste gedachte
Toen ben ik eens gaan lezen wat de sport nou precies inhoud. Ik denk inderdaad dat het best goed is voor je hele lijf.
Ikzelf heb nog niet zoiets van, dat ga ik ook doen, maar wie weet in de toekomst wel.
Ric, je bent goed te volgen hoor! Welkom op dit forum.
groetjes |
|
| Naar boven |
|
Anony Frequente Poster

|
Geplaatst: Za Apr 01, 2006 11:19 pm Onderwerp: |
|
|
| Ik moet eerlijk zeggen dat ik het een beetje beschamend vind om er zo bij te moeten lopen. Nah, 'k ga liever lekker fietsen en afwisselend met een wandelingetje. Zo beweeg je toch veel je armen, en met fietsen kun je uitstekend je conditie op pijl houden. En het langdurig klemhouden van die stokken is voor mij denk ik belastend. Bij het fietsen leun ik met mijn palmen op een horizontaal stuur, dus daar heb ik geen last mee. Fietsen is een aanrader, doe weg die auto! Ik weet nog hoe aggressief ik werd van het verkeer, niet te denken over de onderhoudskosten, benzine, wegenbelasting.. oef! |
|
| Naar boven |
|
Pipi Head of Supervisors

|
Geplaatst: Wo Jul 12, 2006 6:47 pm Onderwerp: |
|
|
Hey Babs,
Ik vraag me af... ben je er nog mee begonnen? Ik zie hier vaak ook mensen nordic walken, en het lijkt me best leuk.
Schijnt ontspannend te zijn en juist minder belastend voor knieen, rug etc. Dus denk ik juist ook goed voor schouders en armen, mits je niet te gespannen "walkt".
Groetjusss _________________ De dwaas doet wat hij niet laten kan; de wijze laat wat hij niet doen kan. ~ Oosterse wijsheid ~ |
|
| Naar boven |
|
|