| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Anony Frequente Poster

|
Geplaatst: Di Mei 09, 2006 9:40 pm Onderwerp: Nooit meer typen! |
|
|
Nog iets dat ik laatst tegenkwam; een leuk apparaatje waarmee je tekst kunt schrijven op papier, en daarna inlezen op de computer. Jouw handschrift wordt omgezet naar computer tekst! Niets idealer is de uitvoering; het is een pen!
Ik ga het zelf zeker halen! Maar dan wel aan het einde van de zomervakantie, vlak voor mijn HBO opleiding, zal vast wel typewerk aan te pas komen. Inmiddels moet de prijs vast wel gedaald zijn en de hardware/software verbeterd. De prijs is ongeveer 200 Euro.
De website: http://www.notetaker.nl/
Zelf vind het misschien wel beter dan een verticaal toetsenbord; als je met een pen schrijft ben je veel sneller geneigd tijdens het denken je pen neer te leggen en te relaxen. Achter de computer blijf je veel meer bezig. Je kan geloof ik ook direct op de computer schrijven. Maar het voordeel is vooral dat het mobiel is, want je kunt overal draadloos schrijven zoals bijv. in de trein.
Heeft er iemand trouwens ervaring mee?
In elk geval, als ik iemand heb kunnen inspireren of informeren, graag gedaan. |
|
| Naar boven |
|
Yvon Forum Supervisor

Geregistreerd op: 28-11-2004 Berichten: 431 Woonplaats: Noord Holland
|
Geplaatst: Do Mei 11, 2006 9:32 am Onderwerp: |
|
|
Klinkt inderdaad erg goed. Alleen voor mij zal dat niets zijn. Ik kan sinds ik RSI heb heel moeilijk schrijven met een pen, potlood. Zeker als ik al wat gedaan heb of druk ben. Ze hebben het dan over een doktershandschrift, nou daar lijkt het wel een beetje op. Schrijven is voor mij veel moeilijker als typen... Maar succes jij..laat maar weten hoe het bevalt als je het aangeschaft heb. _________________ REMEMBER- THINK BEFORE YOU INK AND GET THE ORIGINAL FROM THE ABORIGINAL... |
|
| Naar boven |
|
captainpicard Frequente Poster

|
Geplaatst: Ma Jul 10, 2006 1:21 pm Onderwerp: |
|
|
Voor mij ook geen optie dit. Ik moet een pen erg krampachtig vasthouden om enigszins leesbaar te schrijven, dat wordt niks. Dus ook geen penmuis voor mij. Maar op zich lijkt het me best nuttig dit als je geen problemen met schrijven hebt.
groet,
CP |
|
| Naar boven |
|
Pipi Head of Supervisors

|
Geplaatst: Wo Jul 12, 2006 6:26 pm Onderwerp: |
|
|
Hoi
Ik sluit me bij mijn twee voorgangers aan. Ook ik kan niet langdurig goed schrijven als ik klachten heb. Fijn als dat bij jou wel werkt, dan is dit zeker een uitkomst.
Wat betreft schrijven, is het misschien een tip om een dikke pen te kopen dat schrijft een stuk relaxter dan een normale pen is mijn ervaring. De fijne motoriek is vaak namelijk het probleem!
Groetjes _________________ De dwaas doet wat hij niet laten kan; de wijze laat wat hij niet doen kan. ~ Oosterse wijsheid ~ |
|
| Naar boven |
|
deejay Forum Supervisor

|
Geplaatst: Do Jul 13, 2006 8:23 am Onderwerp: ik ook ! |
|
|
Ik ook; ik kan niet zo best schrijven door de rsi  |
|
| Naar boven |
|