|
|
|
|
|
Adverteren op rsiforum (gemiddeld 130 unieke bezoekers per dag):
- Slot 1 25 euro p/m
- Slot 2 25 euro p/m
- Slot 3 25 euro p/m
- Slot 4 25 euro p/m
- Slot 5 25 euro p/m
 |
| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Pipi Head of Supervisors

|
Geplaatst: Vr Nov 05, 2004 12:08 pm Onderwerp: Nieuwkomer.... |
|
|
Hallo allemaal !
Na het lezen van jullie berichtjes wordt het nu hoog tijd mezelf ook voor te stellen!
Ik ben (sinds kort) 29 en woon in Lelystad. Ik vond het erg fijn jullie berichtjes te lezen, omdat je dan idd veel herkent en weet dat je toch niet de enige bent. Als ik vertel dat ik RSI heb heeft diegene aan wie ik het vertel vaak ook "weleens last van zijn/haar pols na computeren". Alhoewel dit natuurlijk ook niet goed is en serieus genomen moet worden, beseffen ze vaak niet dat "echte" RSI wel even wat verder gaat en heftigere klachten oplevert!
Nu mijn geschiedenis. Ik had weleens vaker af en toe een vervelend gevoel in mijn pols maar begin 2002 werd het (doordat ik op mijn werk een tijdje veel typwerk verrichtte) ineens heftige pijn! Toen ik aangaf niet verder te gaan werken met pijn (ik kon het gewoon niet meer opbrengen) werd er gelukkig serieus op gereageerd. Ik ging halve dagen werken en deed al het pc loos werk, maar ook bellen en schrijven was pijnlijk..... (maar ik had geen zin full time thuis te zitten), ging naar een fysiotherapeut en moest onder controle bij de Arbo-arts. Na ongeveer een half jaar ging het een stuk beter en had ik mijn klachten onder controle, ik werd "beter" verklaard en ging weer full time werken. Ik had in mijn werk een balans gevonden, maar moest wel telkens oppassen dat ik niet over mijn "grens" ging. Sinds maart dit jaar is het kantoor waar ik werkte helaas gesloten en stond ik dus op straat. Na de zomermaanden nog heerlijk vrij te hebben gehad had ik per september weer een nieuwe baan gevonden, inmiddels vlakbij mijn nieuwe woonplaats.
Helaas merkte ik al vrij snel dat mijn RSI klachten genadeloos terugkwamen, behoorlijk heftig en van doorwerken en een balans zoeken was geen sprake meer. Ik heb toen in de proeftijd moeten stoppen want zo kon het niet doorgaan.
Nu ben ik bezig met een thuisstudie voor assistent-drogist! Heel iets anders, maar de studie is erg interessant en het werk lijkt me leuk. Al is het natuurlijk maar afwachten of ik er ooit een baan in vind en zijn de salarissen in de detailhandel waarschijnlijk ook anders. Het liefst zou ik ooit toch weer een administratieve (of deels administratieve) functie (misschien part time) hebben, maar op dit moment zie ik dat even niet zitten. Ik ga er vanuit dat de RSI hopelijk wel minder wordt en ooit verdwijnt, maar ik er altijd gevoelig voor zal blijven.
Op dit moment mag ik trouwens niet klagen over mijn klachten. Ik volg nu fysio, en itt de eerdere fysio, heb ik het idee dat het langzaamaan echt beter gaat. Ik moet zelf wel veel oefeningen doen thuis, maar daar heb ik nu de tijd voor en natuurlijk helpt het enorm dat ik niet full time achter de pc zit... Ik heb niet meer constant pijn en kan dingen (stofzuigen, strijken, typen) steeds beter en langer volhouden voordat ik pijn begin te krijgen. Ik moet gewoon kracht opbouwen en geduld hebben! Dat valt wel tegen, want regelmatig ga ik toch te lang door en heb ik weer een halve week last
Zo, dat was mijn verhaal tot nu toe. Ik zou het erg leuk vinden om hier ervaringen uit te wisselen. Ik sluit me bij Eric aan, ik zou het ook leuk vinden als er meer reacties over en weer kwamen. Hopelijk hebben we dan wat aan elkaars ervaringen met div therapieen enzovoorts! Wat ik tot nu toe heb geleerd is dat je RSI gewoon moet accepteren als onderdeel van je leven (hoe moeilijk dit ook is) en er rekening mee moet houden: de juiste behandeling zien te vinden en heel veeeel geduld en natuurlijk ontspanning hebben
Zo dit was het even, dit heeft me al heel wat energie gekost. Het beste allemaal en tot "forums".
Groetjes!
Laatst aangepast door Pipi op Do Nov 03, 2005 2:53 pm, in totaal 1 keer bewerkt |
|
| Naar boven |
|
deejay Forum Supervisor

|
Geplaatst: Vr Nov 05, 2004 4:11 pm Onderwerp: Hoi |
|
|
Welkom op dit forum,
bedankt voor je uitgebreide voorstelling, ik denk dat veel mensen hieraan iets hebben.
Sterkte met je opleiding !
Mvg, DJ |
|
| Naar boven |
|
|
|