rsi, rsi forum, muisarm, cans, cans forumGebruikersnaamWachtwoord
Log me automatisch in bij elk bezoek    
Registreer
Registreer
Privé berichten
Privé berichten
RSI Forum Forum Index » Werk - Werkgever

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie
Nieuwe werkgever - melden of niet ?
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  

Ik vermeld mijn RSI klachten als ik ga solliciteren.
Ja
43%
 43%  [ 7 ]
Nee
31%
 31%  [ 5 ]
Geen Mening
25%
 25%  [ 4 ]
Totaal aantal stemmen : 16

Auteur Bericht
deejay
Forum Supervisor
Forum Supervisor

BerichtGeplaatst: Vr Dec 12, 2003 8:21 pm    Onderwerp: Nieuwe werkgever - melden of niet ? Reageer met quote

Tijdens mijn reintegratie heb ik begeleiding gekregen van Argonaut, een reintegratiebureau, gesubsidieerd door de overheid. Bij nieuwe werkgevers heb ik eerlijk verteld over mijn RSI-klachten en mede door de goede referentie van de medewerker van het reintegratiebureau ben ik er bij een uiteindelijk aangenomen. Daar werk ik nu nog steeds.

Echter een vriend van mij heeft ook een jaar in de ziektewet gezeten met stress/ rsi klachten en verteld daar nooit over als hij een nieuwe baan gaat zoeken.

Wat zijn jullie ervaringen hiermee ?

Mvg, Dirk-Jan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger
Jopie
Forum Assistent
Forum Assistent

BerichtGeplaatst: Vr Dec 12, 2003 11:55 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hopelijk komen er meer mensen stemmen, want dit is natuurlijk niet echt representatief.
Ik ben eerlijk in het feit dat ik niet alles kan. Niet alleen de RSI, maar ook andere lichamelijke problemen. Dit heeft me in het verleden een sollicitatie gekost.
Ben nog bezig met fstuderen, maar zal binnenkort toch moeten gaan solliciteren, tenzij ik niet eens meer in staat ben om te werken. Dan heb ik een probleem...

Jopie
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
deejay
Forum Supervisor
Forum Supervisor

BerichtGeplaatst: Za Dec 13, 2003 1:05 am    Onderwerp: representatief Reageer met quote

Je hebt gelijk, dit is niet representatief.

De bezoekers blijven vooralsnog uit.

Misschien hebben ze last van RSI en hebben ze geen zin telkens deze site te bezoeken. Shocked

Groeten, Dirk-Jan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger
Jopie
Forum Assistent
Forum Assistent

BerichtGeplaatst: Di Dec 16, 2003 12:29 am    Onderwerp: Reageer met quote

Zou heel goed kunnen. Wie gaat er nu vrijwillig computeren als je RSI hebt?
hm, volgens mij zijn we (tot nu toe) de enige gekken...

Groetjes,
Jopie
Naar boven
deejay
Forum Supervisor
Forum Supervisor

BerichtGeplaatst: Di Dec 16, 2003 4:53 am    Onderwerp: alleen wij inderdaad Reageer met quote

Smile wij zijn de enigen die zo gek zijn ! Razz
Naar boven
Jopie
Forum Assistent
Forum Assistent

BerichtGeplaatst: Wo Dec 17, 2003 9:12 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Heb je het gezien??

We hebben een nieuwe schrijfster erbij! Hopelijk is zij ook zo gek als wij! Mr. Green

Jopie
Naar boven
deejay
Forum Supervisor
Forum Supervisor

BerichtGeplaatst: Zo Feb 01, 2004 3:59 am    Onderwerp: Jopie !!! Reageer met quote

Hallo Jopie,

Waar blijf je al die tijd, heb je zoveel last dat je niet meer kan typen misschien ???

In dat geval beterschap gewenst.

Kom je nog een keer een boodschapje posten als het beter gaat ???????

Groetjes, DJ Rolling Eyes Rolling Eyes Rolling Eyes Rolling Eyes Rolling Eyes Rolling Eyes Rolling Eyes Rolling Eyes
Naar boven
Maike
Licht Frequente Poster
Licht Frequente Poster

BerichtGeplaatst: Ma Feb 09, 2004 8:52 am    Onderwerp: Stemmen?? Waar, ik ook! Reageer met quote

Ik denk inderdaad dat het ook het eerlijkste is wanneer je je werkgever op de hoogte stelt. Volgens mij is het zelfs frauderen als je het niet zou doen. Ik denk namelijk dat je wel een verhoogde kans hebt om in de ziektewet te belanden, al is het maar tijdelijk...

En als jullie meer stemmen willen, ga je toch gewoon adverteren Razz
Naar boven
deejay
Forum Supervisor
Forum Supervisor

BerichtGeplaatst: Ma Feb 09, 2004 6:48 pm    Onderwerp: Adverteren Reageer met quote

Helaas hebben wij (nog) geen budget om te adverteren.

Groetjes Shocked
Naar boven
Pipi
Head of Supervisors
Head of Supervisors

BerichtGeplaatst: Di Jan 11, 2005 11:01 am    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Mr. D,

Tsja, zo hebben we allemaal onze dilemma's veroorzaakt door onze klachten.
Ik denk dat het toch verstandig is dat je bij je stagebedrijf melding doet over je RSI klachten... noem het anders "RSI gevoeligheid" dat klinkt misschien minder heftig. Misschien dat je na overleg de opdracht in eigen tempo kan doen enzo, maar dan weten ze er tenminste van. Ze hebben er vast begrip voor dat je graag WILT werken bij hun ondanks je RSI gevoeligheid. Je neemt wel enig risico want het kan natuurlijk ook zo zijn dat ze je gelijk niet meer hoeven. Ik weet niet hoe het bij stages zit, maar bij solliciteren op een baan ben je dit soort dingen volgens mij eigenlijk wel verplicht te melden.....

Volgens mij heeft elke fysiotherapeut zijn eigen opvattingen en oefeningen, maar dat wil niet zeggen dat de verschillende dingen die je leert niet goed zijn. Misschien dat je je bij de ene behandeling beter voelt dan bij de ander, ik denk dat je zelf moet bepalen welke dingen die je hebt geleerd bij beiden goed voor je lichaam zijn en met die oefeningen door moet gaan.
Verder denk ik nog steeds dat RSI helaas nooit echt overgaat, alleen verminderen kan... volgens mij blijf je je hele leven er gevoelig voor, dus is het beste de voor jou beste manier van leven (therapie, ontspanning, werk) te zoeken zodat je zo normaal mogelijk kunt functioneren!
Suc6 !
Naar boven
Yvon
Forum Supervisor
Forum Supervisor

BerichtGeplaatst: Di Jan 11, 2005 7:11 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ben eigen baas, maar stel dat ik zal solliciteren zou ik dat zeker melden, je val toch vroeg of laat door de mand en vraag me af of je dan iets gewonnen heb. Eerlijkheid duurt het langst lijkt me
truman
Forum Assistent
Forum Assistent

BerichtGeplaatst: Wo Jan 12, 2005 12:09 am    Onderwerp: Reageer met quote

ik vermeld het alleen als het nodig is voor het werk.
Heb het eens vermeld en dat heeft in mijn solicitatie een nadeel gegeven.
Dat heeft wel meegespeeld in de afwijzing van die baan toen.

Je moet doen wat goed voelt. Als het van belang is moet je het wel zeggen, voor je eigen gezondheid maar ook kan de baas rekening met je houden. Als het geen invloed heeft op je werk? waarom zou je het dan zeggen.
Naar boven
engeltje
Licht Frequente Poster
Licht Frequente Poster

BerichtGeplaatst: Di Dec 06, 2005 12:05 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Misschien dom van me... bij mn oude werkgever is alles aangepast maar door werkdruk en dergelijke ben ik dus weg gegaan. Kon via via bij een ander bedrijf beginnen wat ik nog van vroeger kende. Ik heb daar niet gezegd dat ik last had van RSI (Anders hadden ze me ook niet aangenomen) en nu komen de klachten dus langzaam weer terug... nekklachten en polsklachten... Tja bureau te hoog... en een ander bureau kan er niet neergezet worden want dat staat niet in de inrichting... een andere collega heeft juist een laag bureau en wil dat van mij wel (Zij krijgt rugklachten van haar lage bureau) Maar dat kan niet.... beetje vervelend dus... Moet nodig weer aan de oefeningen van de fysio beginnen...
Naar boven
Yvon
Forum Supervisor
Forum Supervisor

BerichtGeplaatst: Di Dec 06, 2005 2:23 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Kan maar 1 ding zeggen.. je heb maar 1 lichaam... let op de valkuilen
maRRtijn
Meer Frequente Poster
Meer Frequente Poster

BerichtGeplaatst: Di Jan 17, 2006 1:26 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Het lijkt mij het verstandigst om het gewoon te melden. Ik heb dat bij alle sollicitaties gedaan die ik sinds het ontstaan van mijn klachten gehad heb.

Het is natuurlijk niet leuk als je daardoor de kans op een baan mist. Maar als de werkgever in spe niet geen rekening met je klachten wil houden dan kun je je afvragen of het voor jou de juiste werkgever geweest is?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    RSI Forum Forum Index » Werk - Werkgever Tijden zijn in GMT
Pagina 1 van 1

Ga naar: