Mo Licht Frequente Poster

|
Geplaatst: Di Jul 21, 2009 10:58 am Onderwerp: Nieuw aanmeldster |
|
|
Hallo allemaal, ik ben Monique, 32 jaar.
Ik heb sinds 1998 Rsi klachten en mede hierdoor voorlopig 100% afgekeurd. Ik heb afgelopen jaar besloten alle therapie-vormen en zoektochten naar 'genezing' ff losgelaten. De pijn werd niet minder, maar de stress van het steeds ermee bezig zijn, wel! En dat geeft rust en ruimte.
De toewijzing van huishoudelijke hulp heeft daarbij wel meegeholpen, gezien ik fysiek wat ontlast werd en bovenal erkenning kreeg.
Ik vind het pijnlijk om te zien dat 'nieuwe' rsi-patienten nog steeds dezelfde onduidelijke, ongeleide medische weg bewandelen als ik (en vele anderen) vanaf 1998.
De huisarts is vaak het eerste aanspreekpunt en het lijkt alsof hier steeds weer opnieuw hetzelfde wiel wordt uitgevonden. Beginnend bij Fysio, mensendieck en ga zo de riedel maar door. Al bedoelen ze het allemaal goed, ook zij zitten in een kokervisie.
Vaak zonde van alle hoop en energie. En vooral zo inefficient en letterlijk en figuurlijk zeer pijnlijk. Wanneer en hoe kan deze vicieuze circel worden doorbroken? Is er enige systematiek te creeeren?
Gelukkig is er inmiddels wel genoeg ontwikkeling in contacten van patienten onderling m.b.v. Forums. Daar heb ik meer aan dan alle artsen/therapeuten bij elkaar!
Heel veel succes allemaal!
Monique |
|