| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Nick23 Meer Frequente Poster

|
Geplaatst: Do Jul 13, 2006 3:56 pm Onderwerp: Nick stelt zich voor. |
|
|
Dag mensen,
Ben Nick 23 uit Wierden en heb al een dik jaar last van een zeurderige pijn in pols en onderarm. Ben al bij diverse huisartsen geweest, en deze hebben mij ook al door gestuurd naar een Neuroloog en Reumatoloog.
Deze hebben na diverse onderzoeken nog steeds niks kunnen vinden.
Dit tot grote frustratie. Zoals jullie ongetwijveld kunnen beamen.
Ook heb ik al bij 2 fysiotherapeuten gelopen, alleen deze hebben mij ook niet kunnen helpen.
Vandaar dat ik mij maar heb aangemeld heb op dit forum.
Ik heb in het verleden veel gecomputerd en dan vooral veel games. Hier ben ik mee gestopt omdat ik te veel last kreeg van mijn pols en onderarm.
Ik gebruik de pc nu alleen nog maar voor het werk en voor het sturen van prive emails. Maar de klachten blijven.
Ik heb vooral veel last na het weekend als ik veel gedronken en gestapt heb. Hebben dit meer mensen? Ik kan dan echt de maandag de muis niet gebruiken als ik een weekend goed gestapt heb.
Heb nu weer in overleg met de dokter besloten om meer rust te houden. Minder bier te drinken en minder te stappen. Dit gaat is nu inmddels 2 weken aan de gang. En de klachten zijn er nog steeds. Ik denk ook niet dat ze hier me zullen verdwijnen.
Ik denk dat alleen rust de klachten niet zullen wegnemen.
Ik wil net zo als jullie van deze klachten afzijn. Ben er echt helemaal spuugzat van. Maar wat doe je er aan. Heb inmiddels ook al accupuntuur gehad, alleen dit hielp ook helemaal niks.
Wil graag wel in contact komen met een dokter/arts of zoals ik las hier een chiropractor. Weet niet wat deze doet, maar goed.
Misschien heeft iemand tips/ideeen.
Grt
Nick |
|
| Naar boven |
|
glas Forum Assistent

|
Geplaatst: Do Jul 13, 2006 7:40 pm Onderwerp: |
|
|
Nick,
Ten eerste welkom op het forum. Hopelijk kun je hier info, steun en informatie vinden die je nodig hebt. Voor acute verlichting van de pijn raad ik je zwemmen aan. het is een verlichting maar geen oplossing. Sporten blijk bij mij ook te helpen net als lange stukken lopen met ontspannen schouders. Zelf ben ik ook op zoek naar een oplossing dus hopleijk zullen we het hier kunnen vinden. Hoe dan ook stop met MRI scans of zoeken naar een organische oorzaak van rsi. Het zit bijna altijd of in je persoonlijkheid(stresgevoeligheid/ prestatiemotivatie) of in je (onbewuste)bewegingsgedrag.
Nogmaals welkom en veel plezier..
Ps let niet op mijn schrijven ik buitenlander zijn (wel eentje die werkt he ) |
|
| Naar boven |
|
Pipi Head of Supervisors

|
Geplaatst: Do Jul 13, 2006 8:37 pm Onderwerp: Welkom! |
|
|
Hoi Nick,
Ook van mij welkom!
Balen dat je zulke klachten hebt en er niets te vinden blijkt. Ik sluit me bij Glas aan, een reumatoloog en neuroloog die niets kunnen vinden dat hebben meer mensen hier mee gemaakt. Het schijnt dat alleen het Carpaal Tunnel Syndroom echt lichamelijk vast te stellen is en door een operatie te verhelpen is. Maar als ze nu niets kunnen vaststellen zal dat voor jou ook niet gelden vrees ik.
Je wordt alleen maar enorm moe en teleurgesteld van al die artsenbezoeken. Al kan ik me heel goed voorstellen dat je je niet bij de situatie wilt neerleggen. Zoeken naar een therapie en sport die bij je past is misschien nuttiger. Soms moet je tig therapieen uitproberen voor je resultaat ziet... helaas. Onze ervaringen kun je her en der lezen.
Ook over evt. hulpmiddelen op je werk. Verwacht er geen wonderen van, maar het kan soms wel verlichting geven.
Belangrijk is dat je zo ongeveer alles aanpast in je leven... wat je helaas al noodgedwongen doet.
Ik moet zeggen dat ik wel verbaasd ben dat je juist meer last hebt na heftig stappen en bier drinken. Alcohol verdunt het bloed toch juist dus zou je doorbloeding beter moeten zijn... zomaar een rare gedachtenkronkel. Maar je moet natuurlijk wel je limiet weten, want als je tig glazen achterover slaat krijg je misschien gewicht-hef-klachten?
Ik kan er niet echt over meepraten. Ik heb best veel gestapt maar toen ik RSI kreeg was ik net een beetje uit die stapperiode. Ik ben nu super burgelijk...
Even serieus nu, want RSI is een serieuze zaak. Ik hoop dat je hier veel info vindt en anders stel gewoon je vragen! Verder vooral aan jezelf denken... het is jouw lichaam en daar moet je je hele leven nog mee doen!
Groetjes! _________________ De dwaas doet wat hij niet laten kan; de wijze laat wat hij niet doen kan. ~ Oosterse wijsheid ~ |
|
| Naar boven |
|
deejay Forum Supervisor

|
Geplaatst: Vr Jul 14, 2006 7:31 am Onderwerp: alcohol |
|
|
Hoi Nick,
Welkom op dit forum. Ik raad je absoluut af om veel alcohol te gebruiken en als je het wel doet, zorg dan dat je op maandag niet (veel) hoeft te werken.
Ik heb rsi gekregen in een periode dat ik veel dronk en veel werkte en veel stress had.
Later ben ik erachter gekomen dat alcohol een grote oorzaak van mijn stress klachten was. Die stress heeft vervolgens de rsi veroorzaakt.
Ik had een kantoorbaan met stropdas waarbij ik als ik weer eens een weekendje flink doorgehaald had, ik maandag me echt afvroeg wat ik op mn werk deed, en mn stropdas letterlijk en figuurlijk heel krap ging zitten.
Probeer jezelf helemaal uit te balanceren; goede en afwisselende voeding, lichaamsbeweging, en zorg dat je psychisch goed in je vel zit.
Vr gr DJ |
|
| Naar boven |
|

|
Geplaatst: Vr Jul 14, 2006 9:04 am Onderwerp: |
|
|
Dank jullie voor al jullie antwoorden.
Ik zit ten eerste goed in mijn vel, heb een leuke vriendin en het gaat goed met school. En met betrekking tot het sporten, dit doe ik genoeg. Ik voetbal denk ik een uur of 4a5 in de week, en dat is meer dan voldoende. Daarna fiets ik nog wel regelmatig een stukje. En stress ken ik helemaal niet. Ook met eten is alles goed, eet goed en gezond.
Nu ik dit stukje aan het typen ben, heb ik weer veel last, en daar baal ik weer goed van. Het is vooral de vinger waarmee je scrolled en typed. De wijsvinger bij mij dus. Die is niet helemaal goed meer
Ik typ dus ook zoveel mogelijk met mijn middelvinger, en dit gaat redelijk.
Wat het ergste is dat de mensen in naatse omgeving denken dat het allemaal wel los loopt, want hun zitten ook de hele dag achter de pc en hebben nergens last van. Het gaat wel weer over zeggen ze dan.
Ben nu nog een paar dagen redelijk druk, en daarna ga ik ff goed door dit forum heen speuren naar goede oplossingen. Ben van plan om nu eens goed door te gaan pakken. En in rust geloof ik niet zo heel goed in. had me dokter voorgeschreven, en indien dit niet helpt wil die er de spuit er weer in zetten. Hebben jullie dat ook al gehad?? Heb er al 2 in de pols gehad, maar dit hielp niet wat.
Hoe staat het eigenlijk bij jullie? Zijn jullie ervan af, of niet?
groetjes,,
Nick |
|
| Naar boven |
|
admin Site Admin
|
Geplaatst: Vr Jul 14, 2006 9:22 am Onderwerp: spuiten |
|
|
Ik weet niet of spuiten wel zo'n goed idee is.
rust is wel goed zo'n brace af en toe aan doen is best goed. niet teveel, dan worden je pols spieren lui. _________________ Geloof dat het leven waard is geleefd te worden en je geloof zal de feitelijkheid ervan stimuleren.
William James |
|
| Naar boven |
|

|
Geplaatst: Di Jul 18, 2006 7:36 pm Onderwerp: |
|
|
Had nog een vraag,
Heeft iemand misschien een adres of een telefoonnummer van personen die hen goed geholpen hebben. Denk dan aan een fysiotherapeut een accupunurist en andere mensen.
Wil graag toch weer in behandeling om van mijn RSI proberen af te komen.
Heb zelf het idee om naar Ria Lemans heen te gaan in Vrienzenveen. Kent iemand deze vrouw? En heeft iemand hier ervaring mee.? |
|
| Naar boven |
|
Pipi Head of Supervisors

|
Geplaatst: Do Jul 20, 2006 10:43 am Onderwerp: |
|
|
Hoi Nick,
Je vroeg hoe het nu met ons is.
Met mij gaat het goed! Dat wil zeggen zolang ik me bewust ben van mijn RSI gevoeligheid. Ik heb nog steeds een administratieve functie, maar werk nu parttime ipv fulltime. Zolang ik dan prive niet te lang achter de PC hang heb ik geen klachten.
Ik alles in het dagelijks leven gewoon doen, al heb ik rechts nog wel minder kracht dan links... je zult mij dus niet urenlang met een zware weekendtas aan mijn schouder zien rondzeulen. Daar heb ik een koffer op wieltjes en een rugtas voor.
Je vraagt naar ervaringen met therapieen. Ik ben erg te spreken over de therapie die ik heb gevolgd, zie www.basictouch.com. Je zult op die website iets zien over de aquaswing, nou daarmee ga ik evt klachten te lijf en houd ik mijn lichaam in beweging. Het is een makkelijke manier om alles soepel te houden. Verder heb ik een backstretcher aangeschaft en let ik op mijn houding. Bewegen doe je al en is ook heel belangrijk. Via basic touch kun je ook meer te weten komen over de buikademhaling, autogene training etc. Naast inspanning en oefeningen is ontspanning erg belangrijk is het motto. Niet zweverig, maar gewoon realistisch!
Ik kan je deze therapie van harte aanbevelen, het heeft mij zeker geholpen maar ook geleerd hoe ik zelf verder kan en met mijn RSI gevoeligheid om kan gaan. Het zet je ook aan het denken over je manier van leven en evt. aanpassingen die je kunt doen (die zijn vaak simpeler dan je denkt).
Het is trouwens moeilijk een therapie aan te raden, aangezien iedereen weer verschillende ervaringen heeft. Wat bij de een helpt, hoeft de ander niet te helpen. Jammer genoeg We hebben trouwens ook een speciaal topic over therapieen, verdiep je daar eens in en probeer iets wat bij je past.
Succes! _________________ De dwaas doet wat hij niet laten kan; de wijze laat wat hij niet doen kan. ~ Oosterse wijsheid ~ |
|
| Naar boven |
|
|