rsi, rsi forum, muisarm, cans, cans forumGebruikersnaamWachtwoord
Log me automatisch in bij elk bezoek    
Registreer
Registreer
Privé berichten
Privé berichten

Adverteren op rsiforum (gemiddeld 130 unieke bezoekers per dag):

• Slot 1 25 euro p/m
  • Slot 2 25 euro p/m
  • Slot 3 25 euro p/m
  • Slot 4 25 euro p/m
  • Slot 5 25 euro p/m
RSI Forum Forum Index » Even Voorstellen

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie
mijn verhaal
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
ANJASNIJDERS
Nieuweling
Nieuweling

BerichtGeplaatst: Ma Feb 14, 2005 10:42 am    Onderwerp: mijn verhaal Reageer met quote

Hoi,

Mijn naam is Anja. Ik ben gehuwd en heb 2 kinderen.
Sinds 2001 heb ik RSI in mijn nek. Het heeft te maken met een slechte werkplek en hoge werkdruk. Het is inmiddels bijna 4 jaar geleden dat het is begonnen. Ik ben inmiddels bij het bedrijf ontslagen. En het deed pijn om te horen dat ze geen passend werk voor mij hadden, na 20 jaar trouwe dienst!!!
Ik heb nu sinds kort een andere baan, bij een ander bedrijf. Licht administratief werk voor 8 uur (ja je leest het goed) per week. Verdeeld over 2 dagen. Dinsdag- en vrijdagochtend. Dit is voorlopig genoeg. En het gaat prima. De dagen ertussen heb ik echt nodig om bij te komen.

Ik moet het hebben van de GOEDE dagen. En die zijn er. Natuurlijk zijn er ook slechte en hele slechte. Maar ooit heb ik met een kennis een goed gesprek gehad. Hij heeft zelf een burn-out 'gehad' en leeft nog dagelijks met de wijsheid dat het altijd op de loer ligt.
Hij heeft tegen mij gezegd 'als je een slechte dag hebt, moet je altijd denken aan de goede dagen en onthouden dat er misschien morgen al, weer een goede dag voor je ligt'. Dat klinkt heel erg optimistisch en in eerste instantie heb ik er niets mee gedaan. Totdat er, nog niet zo lang geleden, een hele slechte dag aanbrak en ik dacht dat ik terug bij af was. Pijn in de nek, armen, schouders, etc. Je kent de klachten wel.
Drie jaar gerust en alles uitgeprobeerd om weer daar te zijn waar ik begonnen was. Dat doet pijn en de kans om ook nog een depressie erbij te krijgen is dan ook groot. Ik heb me proberen op te trekken aan de gedachte van de goede dagen en ik zeg je het helpt. In ieder geval had ik het gevoel dat ik me niet moest laten onderkrijgen.

Al met al: Ik heb nu sinds kort een andere baan, bij een ander bedrijf. Licht administratief werk voor 8 uur (ja je leest het goed) per week. Verdeeld over 2 dagen. Dinsdag- en vrijdagochtend. Dit is voorlopig genoeg. En het gaat prima. De dagen ertussen heb ik echt nodig om bij te komen.

Verder heb ik gebruik gemaakt van een orthomanueel therapeut met een goede reputatie. Hij zorgt regelmatig voor een bijstelling van wat nekwervels. Het is allemaal niet optimaal en het zel ook wel nooit over gaan zelfs niet met de beste therapeuten. Maar het helpt allemaal het wat te verzachten.

Wat mij heel erg heeft geholpen: Veel rusten, en alles in een andere versnelling, misschien wel 2 versnellingen terug schakelen en 1 ding tegelijkertijd doen.

Ik blijf zeggen: ik moet blijven letten op mijn lichaamssignalen en reageren hierop. Het valt zeker niet mee. Maar je moet er mee leren omgaan.

Ik heb ook nog een goede boekentip: Leven en werken met RSI van Deborah Quilter. Er wordt in het boek aandacht besteed aan de klachten. De aandoening zelf en hoe ik ermee kan omgaan. Niet spectaculair en niets nieuws, maar wel een goede leidraad voor iemand die het morgen 'anders' wil proberen en accepteert. En eerlijk gezegd is de acceptatie voor mij nog het moeilijkste onderdeel.

Ik kon nog uren doorgaan met dingen opnoemen die ik heb meegemaakt tijdens de afgelopen jaren, maar ik beperk mij tot dit stuk. Ik blijf namelijk vooruit kijken. Dat houdt me op de been.

Groetjes en altijd voor kommentaar open,

Anja24 Laughing
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Yvon
Forum Supervisor
Forum Supervisor

BerichtGeplaatst: Ma Feb 14, 2005 9:32 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo Anja

Welkom op ons forum. 20 jaar..en dan ontslagen worden, is eigenlijk te zot he.. Maar zo zie je maar weer, je uitsloven voor de baas helpt niet. Toch beter om eerst aan jezelf te denken ( makkelijk praten nu)
Ik wens je veel lees en leer plezier hier.

Vrolijke groet Yvon
Jopie
Forum Assistent
Forum Assistent

BerichtGeplaatst: Ma Feb 14, 2005 10:17 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo Anja,
Van harte welkom op dit forum! In goede en slechte dagen zijn we er voor elkaar en zo te horen kunnen wij nog heel veel leren van je. EEn hopelijk jij van ons ook!

Groetjes,
Jopie
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Pipi
Head of Supervisors
Head of Supervisors

BerichtGeplaatst: Di Feb 15, 2005 9:02 am    Onderwerp: Welkom! Reageer met quote

Hallo Anja,

Ook van mij: welkom!!! Very Happy

Zo inmiddels heb jij er ook al een aantal RSI jaren opzitten en daardoor drastische veranderingen doorgemaakt. Het is goed te horen dat jij je leven hebt aangepast aan je RSI, want dat zegt dat je min of meer geaccepteerd hebt dat het nu eenmaal bij je leven hoort. Die acceptatie blijft echt het moeilijkst vind ik. Ik zit nu in de WW (door RSI) en ben bezig met omscholing, maar stiekum kijk ik ook wel naar admin. banen, maar dan niet meer full time.... het blijft moeilijk ineens helemaal om te schakelen.. het bloed kruipt waar het niet gaan kan!
Fijn dat jij (zij het met moeite) je toch nog 8 uur nuttig kan maken in een admin. baan. Gezondheid komt nu eenmaal (gedwongen) op de eerste plaats, dus terugschakelen ontkomt volgens mij niemand aan. Jouw theorie over goede en slechte dagen is denk ik heel nuttig voor velen van ons. Het probleem met goede dagen is voor mij vaak dat ik ze te goed wil benutten, er optimaal gebruik van maak, waardoor de volgende dag vaak weer een slechte dag is.... Crying or Very sad Het is moeilijk om er een balans in te vinden, maar gelukkig lukt het ook mij steeds beter.

Ik wens je heel veel plezier hier!
Groetjes
Tanja
Babs
Forum Supervisor
Forum Supervisor

BerichtGeplaatst: Zo Feb 20, 2005 3:23 pm    Onderwerp: welkom Anja! Reageer met quote

hallo Anja,

ik had je verhaal al eerder deze week gelezen maar nog niet gereageerd omdat ik door verergerde klachten even de versnelling in de achteruit heb moeten zetten. Je kent dat wel merk ik uit je verhaal Wink
Wat een verschrikkelijk nare ervaring heb jij achter de rug bij die ex-werkgever. Ik hoop dat je het nu hebt getroffen in je nieuwe baan en die oude troep achter je hebt kunnen laten.
"Leven bij de dag" is ook mijn motto geworden en degene om me heen die dat niet snapt, nou ja die heeft simpelweg pech. Liever een scheef gezicht van een ander dan dat mijn pijnklachten toenemen, zelfbescherming noem ik dat voor mezelf en "nee" verkopen heb ik inmidels geleerd!
Ik hoop dat ook voor jou dit forum een uitlaatklep wordt als je er behoefte aan hebt of wanneer er eens zo'n down-dag is. Hier snapt men tenminste waar we het over hebben!

Veel su6 en groetjes,
Maria
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    RSI Forum Forum Index » Even Voorstellen Tijden zijn in GMT
Pagina 1 van 1

Ga naar: