|
|
|
|
|
 |
| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
soraya Nieuweling

|
Geplaatst: Vr Mei 16, 2008 12:43 pm Onderwerp: mijn nek beweegt steeds uit zichzelf-->rsi klacht? |
|
|
hallo,
Herkend iemand dit verhaal? Of juist niet, dan moet ik het dus niet bij rsi klachten zoeken...
ik kan nergens op internet vinden over neklachten, waarbij de nek uitzichzelf beweegt. (net zoals die oude omaatjes die je wel eens zien, die de hele tijd met hun hoofd "nee" schudden). Ik heb er vooral 's avonds last van, en bv als ik een hele spannende film zit te kijken is mijn hoofd helemaal niet meer te stoppen!! Ik hou hem soms dan maar vast of ga achteroverliggen met een kussen in mijn nek, maar dat helpt vaak zelfs ook niet zo goed.
Nu lees ik wel op internet dat steeds meer mensen, die (zoals ik) constant achter de computer zitten, nekklachten hebben, en dat dat ook met rsi te maken heeft, maar ik lees dan meer over pijn in de nek, en dat heb ik eigenlijk niet, wel een beetje (al jaren) pijn in de schouders, maar daar kan ik wel mee leven. Maar mijn nek begint echt vervelend te worden.
groetjes,
soraya |
|
| Naar boven |
|
MarianH Assistent Forum Supervisor

|
Geplaatst: Di Mei 20, 2008 1:07 pm Onderwerp: |
|
|
Dit zegt mij helemaal niets Ben je al naar de huisarts geweest?
ik heb wat gegoogled, onvrijwillige bewegingen van het lichaam worden dyskinesieën genoemd.
Ik lees op internet dat sommige geneesmiddelen dit kunnen veroorzaken:
http://www.hulpgids.nl/medicijnen/bewegingsstoornissen.htm
| Quote: | Acute dyskinesie
Kenmerken:
Dyskinesieën bestaan uit intermitterende spiertrekkingen en kortdurende abnormale standen van de spieren van de ogen, het gelaat, de nek en de hals. De bewegingen zijn onvrijwillig, repetitief en doelloos. De dyskinesieën verergeren bij stress, verminderen door sedatie en zijn afwezig tijdens de slaap. Patiënten kunnen de bewegingen actief onderdrukken, maar meestal slechts gedurende korte tijd. Deze bewegingsstoornis wordt het meest gezien tijdens de behandeling met klassieke antipsychotica of hoge doseringen anti-emetica. Net als bij de acute dystonieën kan een snelle dosisverhoging deze bewegingsstoornis in de hand werken. |
Als ik jou was zou ik snel een keer naar de huisarts gaan. Misschien is het ook wel gewoon net zoiets als het restless legs syndrome. |
|
| Naar boven |
|

|
|
| Naar boven |
|
soraya Nieuweling

|
Geplaatst: Di Mei 20, 2008 8:03 pm Onderwerp: |
|
|
Jeetje, ik heb bijna een uur gezocht naar info, maar kon niks vinden.
Ben erg dankbaar voor je informatie, ik heb hier wel wat aan!
Ik ga meteen even de bijwerkingen van mijn (lichte anti-depressiva) medicijnen lezen (was nog niet op dat idee gekomen ) en morgen heb ik toevallig al een afspraak staan met een neuroloog, misschien dat hij er meer van afweet. (en anders naar de huisarts). (restless-legs heb ik ook de laatste tijd erg last van...misschien dat dat met elkaar te maken heeft, ga ik ook even opzoeken).
Maar erg bedankt voor je hulp.
groetjes,
soraya |
|
| Naar boven |
|

|
Geplaatst: Wo Mei 21, 2008 1:04 pm Onderwerp: |
|
|
Ik neem aan dat een neuroloog ook precies de persoon is die je hiervoor moet hebben. Veel succes morgen!
Marian |
|
| Naar boven |
|
|
|