|
|
|
|
|
 |
| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
petra Meer Frequente Poster

|
Geplaatst: Vr Mrt 28, 2008 9:43 pm Onderwerp: lang geleden |
|
|
Hoi, het is alweer een tijdje geleden dat ik hierop ben geweest. Heb me in november als lid aangemeld. Had toen nog heel veel last/pijn aan polsen en armen. Maar ook de pc cursus vergde veel tijd. Nu ruim vier maanden later gaat het een stuk beter met me. Veel fysio gehad en natuurlijk in overleg met therapeute, veel oefeningen thuis gedaan. En ben minder gaan werken (huish.werk nog steeds helaas) maar ook de cursus verloopt goed. Heb a.s. maandag 31 maart, examen. Kan nu alweer goed computeren, langer dan ik kon een paar maand geleden. Op een gegeven moment nog geen 5 minuten. Heb de brazen thuis bijna nietmeer aan en verder beperkt. Voel nu heel goed aan als ik toch mijn armen overbelast.
Kort gezegd, in oktober kon ik bijna niks, had konstant pijn. En telkens als ik een week terugkeek dan merkte ik niet echt dat het beter werd maar als ik dacht aan de maand ervoor dan had ik door dat het beter ging. Dus dat houdt de moed erin. Het gaat dus heel langzaam.
Maargoed de cursus vergde ook veel tijd en het was niet moeilijk maar erg veel elke week het huiswerk vandaar dat ikniet veel anders op de pc kon doen. En een laptop is dus ook fijner werken, belast minder de arm- en handspieren.
Zo nu hoop ik dus vaker hier weer te lezen hoe het met anderen gaat.
Ik heb dus wrs. geen RSI maar overbelaste spieren. Helemaal over gaat het nooit denk ik, tja de 1 zegt wel dat het rsi is en anderen vinden van niet. Het verschil? Ik weet het niet maar het is maar wat vervelend dus.
Moest dit effe kwijt en hoop voor jullie ook dat er vooruitgang is en beterschap. Nou tot volgende keer! |
|
| Naar boven |
|
M Licht Frequente Poster

|
Geplaatst: Wo Mei 14, 2008 10:04 pm Onderwerp: Leuk! |
|
|
Hoi Petra,
Wat leuk om ook een positief berichtje te lezen! RSI blijft een vaag iets, bij mij praten ze de ene keer ook over RSi en de andere keer weer over overbelasting.
Ik wens je veel succes, en hoop dat je klachten nog verder afnemen!
Groetjes
M |
|
| Naar boven |
|
petra Meer Frequente Poster

|
Geplaatst: Di Nov 04, 2008 9:17 pm Onderwerp: |
|
|
Ben dur ook weer eens. Wil nu wat vaker langs komen. Het gaat best wel goed, bijna geen klachten, bllijft wel als ik gewerkt heb voel ik nog steeds dat gevoel opkomen wat ik paar jaar terug ook had maar het zet niet door. Hoewel als ik gewerkt heb, huish.werk., en thuis ook nog ga computeren dan moet ik uitkijken en luisteren naar mijn lichaam en dus stoppen of voorzichtig doen.
Heb nog steeds geen ander werk maar ga weer een cursus doen, computerboekhouden, wat ik ook al heel lang wil. En hoop administratief werk te vinden. Heb nu een sollicitatie lopen.
En nu maar hopen dat het goed gaat met de klachten, dat ze niet weer erger worden, maarja een mens moet wat toch. Laatst ging het even wat minder en moest ik brazen weer om met bepaalde werkzaamheden. |
|
| Naar boven |
|
rudolfvda Licht Frequente Poster

|
Geplaatst: Wo Nov 05, 2008 7:41 pm Onderwerp: |
|
|
Hey Petra, kijk je wel uit met je computer frenzyness? Doe het rustig aan hoor.. als het kan zou ik je adviseren om juist minder op de computer te doen. Maar goed ik snap dat dat is wat je wilt, maar we willen je natuurlijk gezond blíjven zien. ALS je de mogelijkheid hebt, probeer soortgelijk werk waar letterlijk meer beweging in zit. Heeft mij in ieder geval zeker goed gedaan. Groetjes! |
|
| Naar boven |
|
Jannes Frequente Poster

|
Geplaatst: Wo Nov 19, 2008 9:58 am Onderwerp: |
|
|
Hoi,
Ik ben het zeker met rudolfvda eens, computerboekhouden is wellicht interessant, maar vergt ook veel RSI-bevorderend werk... Voor de baas moet ik ook vaak achter de PC, maar ik krijg er ook direct last van. Soms heb je geen keus.... |
|
| Naar boven |
|
|
|