| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Floyd Licht Frequente Poster

|
Geplaatst: Ma Jan 29, 2007 10:13 pm Onderwerp: Krakende gewrichten? |
|
|
Heeft iemand hier ook last van krakende gewrichten sinds je RSI/CANS hebt?
Mijn rechterschouder maakt een harde knak als ik mijn arm omhoog beweeg, en m'n nek kraakt altijd als ik naar links of rechts omkijk. Zo verschrikkelijk irritant...
Mijn fysio zegt dat dat gekraak niks uitmaakt en dat ik meer moet gaan fitnessen, en de huisarts zegt juist dat ik minder moet gaan fitnessen. Ik begin steeds meer te denken dat niemand echt een oplossing heeft.
Niet dat fitness me ook maar iets heeft geholpen trouwens maargoed... |
|
| Naar boven |
|
PHiX Forum Assistent

|
Geplaatst: Di Jan 30, 2007 1:21 pm Onderwerp: |
|
|
Yep, rechter schouder knakt vaak en mijn bovenrug ook als ik hem strek. Ik heb ook het zelfde verhaal te horen gekregen. Dan zeggen ze dat het geen kwaad kan en dat het waarschijnlijk komt doordat ik ouder ben geworden. Tuurlijk, in de 20 ben je bejaard.
Verder is me verteld dat het gekraak pezen zijn en niet de gewrichten. Of dat waar is weet ik niet. |
|
| Naar boven |
|
angeleyez Frequente Poster

|
Geplaatst: Ma Feb 05, 2007 4:08 pm Onderwerp: |
|
|
| hetzelfde hier, mijn nek knakt ooit zo hard, dat het lijkt alsof ie breekt. Polsen hetzelfde, die kraken altijd, maar op de fotos ziet alles er ok uit. Het akn dus idd geen kwaad. |
|
| Naar boven |
|
hatsiekatsie Nieuweling

|
Geplaatst: Vr Feb 16, 2007 12:10 pm Onderwerp: |
|
|
| Mij is verteld dat krakende gewrichten duidt op een stuktje overdruk(spanning) wat is opgebouwd in het gewricht. Als je dan een bepaalde beweging maakt komt die druk vrij waardoor er een knak ontstaat. En meestal voelt inderdaad hierna het gewricht/lichaamsdeel wat soepeler aan. Net alsof het daarvoor vast zat door het te veel aan spanning en hierdoor minder doorbloeding en drukpijn. |
|
| Naar boven |
|
deejay Forum Supervisor

|
Geplaatst: Wo Feb 28, 2007 9:40 am Onderwerp: ik ook |
|
|
ik kraak ook aan alle kanten  |
|
| Naar boven |
|
janet Licht Frequente Poster

|
Geplaatst: Ma Okt 15, 2007 6:32 pm Onderwerp: Krakende gewrichten? |
|
|
ja dat komt mij bekend voor.als ik bijvoorbeeld mijn rechterarm bijvoorbeeld beweeg met draaiende bewegingen kraakt het aan alle kanten.maar wat ik van de week merkte toen ik mijn vingers wilde bewegen hoorde ik mijn hand kraken en dat was een beetje eng.mijn botten waren zeker heel erg koud of mijn hand of mijn rechterkant was misschien wat overbelast.
ben gestopt met bowlen maar ik wil graag gaan fitnessen en dan voorzichtig opbouwen.
groetjes janet _________________ janet |
|
| Naar boven |
|
Jabog Nieuweling

|
Geplaatst: Wo Apr 23, 2008 11:33 am Onderwerp: |
|
|
Ik heb dit ook, gekraak in mijn schouders en daarachter.
Drie jaar terug was ik bij een fysio, die had het me uitgelegd. Ben het een beetje kwijt, maar het kwam neer op dat er geen goed gewrichtvloeistof meer in je gewricht zit, dit schiet dan van de een naar de andere kant bij beweging, en dat is het gekraak dat je hoort. |
|
| Naar boven |
|
|