rsi, rsi forum, muisarm, cans, cans forumGebruikersnaamWachtwoord
Log me automatisch in bij elk bezoek    
Registreer
Registreer
Privé berichten
Privé berichten
RSI Forum Forum Index » Over Pijn

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie
Krakende gewrichten?
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Floyd
Licht Frequente Poster
Licht Frequente Poster

BerichtGeplaatst: Ma Jan 29, 2007 10:13 pm    Onderwerp: Krakende gewrichten? Reageer met quote

Heeft iemand hier ook last van krakende gewrichten sinds je RSI/CANS hebt?
Mijn rechterschouder maakt een harde knak als ik mijn arm omhoog beweeg, en m'n nek kraakt altijd als ik naar links of rechts omkijk. Zo verschrikkelijk irritant...

Mijn fysio zegt dat dat gekraak niks uitmaakt en dat ik meer moet gaan fitnessen, en de huisarts zegt juist dat ik minder moet gaan fitnessen. Rolling Eyes Ik begin steeds meer te denken dat niemand echt een oplossing heeft.

Niet dat fitness me ook maar iets heeft geholpen trouwens maargoed...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
PHiX
Forum Assistent
Forum Assistent

BerichtGeplaatst: Di Jan 30, 2007 1:21 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Yep, rechter schouder knakt vaak en mijn bovenrug ook als ik hem strek. Ik heb ook het zelfde verhaal te horen gekregen. Dan zeggen ze dat het geen kwaad kan en dat het waarschijnlijk komt doordat ik ouder ben geworden. Tuurlijk, in de 20 ben je bejaard. Confused

Verder is me verteld dat het gekraak pezen zijn en niet de gewrichten. Of dat waar is weet ik niet.
Naar boven
angeleyez
Frequente Poster
Frequente Poster

BerichtGeplaatst: Ma Feb 05, 2007 4:08 pm    Onderwerp: Reageer met quote

hetzelfde hier, mijn nek knakt ooit zo hard, dat het lijkt alsof ie breekt. Polsen hetzelfde, die kraken altijd, maar op de fotos ziet alles er ok uit. Het akn dus idd geen kwaad.
Naar boven
hatsiekatsie
Nieuweling
Nieuweling

BerichtGeplaatst: Vr Feb 16, 2007 12:10 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Mij is verteld dat krakende gewrichten duidt op een stuktje overdruk(spanning) wat is opgebouwd in het gewricht. Als je dan een bepaalde beweging maakt komt die druk vrij waardoor er een knak ontstaat. En meestal voelt inderdaad hierna het gewricht/lichaamsdeel wat soepeler aan. Net alsof het daarvoor vast zat door het te veel aan spanning en hierdoor minder doorbloeding en drukpijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
deejay
Forum Supervisor
Forum Supervisor

BerichtGeplaatst: Wo Feb 28, 2007 9:40 am    Onderwerp: ik ook Reageer met quote

ik kraak ook aan alle kanten Smile Cool
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger
janet
Licht Frequente Poster
Licht Frequente Poster

BerichtGeplaatst: Ma Okt 15, 2007 6:32 pm    Onderwerp: Krakende gewrichten? Reageer met quote

ja dat komt mij bekend voor.als ik bijvoorbeeld mijn rechterarm bijvoorbeeld beweeg met draaiende bewegingen kraakt het aan alle kanten.maar wat ik van de week merkte toen ik mijn vingers wilde bewegen hoorde ik mijn hand kraken en dat was een beetje eng.mijn botten waren zeker heel erg koud of mijn hand of mijn rechterkant was misschien wat overbelast.
ben gestopt met bowlen maar ik wil graag gaan fitnessen en dan voorzichtig opbouwen.

groetjes janet
Jabog
Nieuweling
Nieuweling

BerichtGeplaatst: Wo Apr 23, 2008 11:33 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb dit ook, gekraak in mijn schouders en daarachter.
Drie jaar terug was ik bij een fysio, die had het me uitgelegd. Ben het een beetje kwijt, maar het kwam neer op dat er geen goed gewrichtvloeistof meer in je gewricht zit, dit schiet dan van de een naar de andere kant bij beweging, en dat is het gekraak dat je hoort.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    RSI Forum Forum Index » Over Pijn Tijden zijn in GMT
Pagina 1 van 1

Ga naar: