|
|
|
|
|
Adverteren op rsiforum (gemiddeld 130 unieke bezoekers per dag):
- Slot 1 25 euro p/m
- Slot 2 25 euro p/m
- Slot 3 25 euro p/m
- Slot 4 25 euro p/m
- Slot 5 25 euro p/m
 |
| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Pauline Nieuweling

|
Geplaatst: Di Okt 25, 2005 10:38 am Onderwerp: Kennismaken met Pauline |
|
|
Haai
Ik ben Pauline, studente in Rotterdam. Ik heb nu ruim een half jaar last van RSI. Het zit bij mij in de rechterkant (arm, hand, pols, elleboog, schouder, nek). Het is in grote lijnen al wel verbeterd maar nog steeds snel geirriteerd en gevoelig. Het gaat zo traag. Ik moet hier echt geduld voor opbrengen (mijn herstel dus) want voorheen deed ik veel dingen en had ik een volle en drukke week: studie; werk; tv kijken; met clubgenoten ontspannen, wat een student doet en dat ligt nu op een laag pitje.
Mijn behandeling bij de mensendieck is net afgelopen en de fysio gaat gewoon door. Ik begin binnenkort met acupunctuur en hoop dat dit bij mij zal aanslaan.
Mijn studie ligt voorlopig stil. Ik zou nu stage moeten lopen maar dat is verschoven naar eind volgend jaar. Ik ben me aan het vervelen, heb veel tijd over en weet nog niet zo goed hoe ik dit nuttig en met voldoening kan invullen.
De bijbaantjes die ik had zijn voorbij of liggen stil, ik werkte in de horeca, maar dat kan ik nu nog niet aan. Ik probeer het nu met promotie- en hostesswerk.
Verder heb ik al een en ander aangeschaft om mijn werkplek / studieplek beter in te richten.
Als een van jullie nog tips, advies of wat dan ook heeft, dit is altijd welkom!!!
Ciao Pau |
|
| Naar boven |
|
Pipi Head of Supervisors

|
Geplaatst: Do Okt 27, 2005 12:12 pm Onderwerp: |
|
|
Hoi Pauline,
Leuk dat je je hebt voorgesteld! Welkom!
Fijn dat het langzamerhand wat beter gaat, en tsjaaa supervervelend dat het zo traag gaat en het gevoelig en irritant blijft. Ik ken je gevoel heel goed, je wilt zo graag, maar het lukt gewoon niet.
Het kan heel lang duren voor alles weer gaat zoals je wilt, het gaat allemaal stapje voor stapje vooruit. Zo deed ik bijv. mijn huishouden in hele kleine stukjes.... ene dag afnemen, volgende dag pas stofzuigen. Alles goed indelen was mijn devies. Als ik boodschappen had gedaan had ik mijn energie voor die dag al weer bijna op. Maar ik was blij dat ik het nog zelf kon.
Zoals je in een ander berichtje hebt kunnen lezen gaat het met mij nu weer een stuk beter. Zo te lezen ben jij ook weer op de goede weg, maar geduld en accepteren dat niet alles meer kan in je oude tempo en dat je dingen aan moet passen, is een van de moeilijkste aspecten van RSI.
Het vervelen komt me ook enigszins bekend voor. Als je pijn hebt zoek je iets wat je kan doen en je geen pijn bezorgd. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je de hele dag voor de tv hangt, ten eerste word je er niet vrolijk van en ten tweede blijft de pijn juist vaak aanwezig als je niet in beweging bent.
Probeer je tijd nuttig te besteden en niet alleen met je RSI bezig te zijn. Misschien zijn er vrienden of familie die niet werken of studeren met wie je af kunt spreken? Verder staan er op de website van de RSi patientenverenigingen sporten genoemd die goed zijn voor RSI-ers en over het algemeen niet te belastend zijn. Ga lekker naar buiten de frisse lucht in (als het weer het toelaat ) of ga lekker zwemmen. Ontspannen is ook heel belangrijk!
Ik ben benieuwd hoe de acupunctuur aanslaat! Er zijn veel verschillende ervaringen mee.
Succes ermee! _________________ De dwaas doet wat hij niet laten kan; de wijze laat wat hij niet doen kan. ~ Oosterse wijsheid ~ |
|
| Naar boven |
|
|
|