|
|
|
|
|
 |
| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Kees Gast
|
Geplaatst: Do Apr 27, 2006 6:51 am Onderwerp: Juiste werkhouding |
|
|
Ik krijg last van mijn bovenarmen/schouders na een dagje computerwerk. Ik heb het idee dat het door mijn armsteunen komt. Op internet vind ik verschillende/tegensprekende tips over de werkhouding.
Wat is nu de juiste werkhouding?
Moet ik wel of niet mijn armen laten rusten op mijn armsteunen, tijdens het typen/muizen?
Alvast bedankt!
groeten, Kees |
|
| Naar boven |
|
Pipi Head of Supervisors

|
Geplaatst: Wo Mei 03, 2006 8:10 pm Onderwerp: |
|
|
Hoi Kees,
Ik ben van mening dat de werkhouding persoonlijk is, maar er is natuurlijk wel een gezonde "standaard". Het is best moeilijk. Tuurlijk kun je armsteunen gebruiken, als je dat prettig vind werken. Wat wel belangrijk is is dat je ze niet te hoog hebt afgesteld, je moet niet met je schouders opgetrokken zitten. Onbewust hebben veel mensen dat. Het is moeilijk je op deze manier te adviseren. Je moet namelijk het totaalplaatje bekijken, eigenlijk terplekke.
Het beste lijkt me dat je via de arbo een werkplekonderzoek krijgt, iemand komt dan op het werk kijken hoe je zit achter je buro en geeft tips over hoogte stoel, beeldscherm, muizen etc. Het is erg interessant. En misschien is het zelfs wel interessant om een soort lezing te laten doen door iemand van de arbo die aan jou en je collega's het een en ander over RSI vertelt en de juiste werkhouding etc. Voorkomen is altijd beter dan genezen!
Ik heb beide in het verleden gehad en je steekt er altijd iets van op! Op internet via plaatjes kijken en dan je meubilair daarop aanpassen is erg lastig.
Veel succes! _________________ De dwaas doet wat hij niet laten kan; de wijze laat wat hij niet doen kan. ~ Oosterse wijsheid ~ |
|
| Naar boven |
|
|
|