rsi, rsi forum, muisarm, cans, cans forumGebruikersnaamWachtwoord
Log me automatisch in bij elk bezoek    
Registreer
Registreer
Privé berichten
Privé berichten

Adverteren op rsiforum (gemiddeld 130 unieke bezoekers per dag):

• Slot 1 25 euro p/m
  • Slot 2 25 euro p/m
  • Slot 3 25 euro p/m
  • Slot 4 25 euro p/m
  • Slot 5 25 euro p/m
RSI Forum Forum Index » Hulpmiddelen en therapieen

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie
Joystickmuis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Jolandah2
Frequente Poster
Frequente Poster

BerichtGeplaatst: Za Mrt 10, 2007 11:19 am    Onderwerp: Joystickmuis Reageer met quote

Hoi,

Via de arbodienst heb ik de tijdelijke beschikking over een joystickmuis.

Eerste indruk: Niet zo goed. Het lijkt dat ik nu beter werk en minder last heb van een gewone muis dan van deze.

Heeft iemand ervaring met deze joystickmuis en is deze echt aan te bevelen? Of beter andere soort muizen?

Alvast bedankt! Smile
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
ricardo rietveld
Meer Frequente Poster
Meer Frequente Poster

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 14, 2007 2:59 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Jolandah,

Mijn RSI is al een tijdje onder controle. Concreet: een lichte sluimerige spanning in de onderarm. 5 jaar geleden was ik zeer moedeloos. Mijn dieptepunt was dat ik niet eens meer een plastic tasje van de HEMA kon tillen. Nu gaat het eigenlijk super.

Een leven zonder computer is nagenoeg onmogelijk, maar wij lotgenoten moeten ons realiseren dat we ons leven anders moeten gaan indelen. iemand die te dik is moet ook minder snoepjes eten.

Een van de hulpmiddelen (ter vervanging van de muis) die ik heb gekocht is een Wacam Graphire. Beetje wennen in het begin, maar dan helemaal super. Verder kan ik je alleen maar de volgende zaken aanraden (uit eigen ervaring):
Elke dag sporten (minimaal een uur) en minder dan 3 uur achter de computer. Toen het beter ging ben ik ook begonnen met touwtje springen. Lukt in het begin natuurlijk voor geen meter, maar dat wordt beter. Nu ga ik de deur niet meer uit zonder. Het is misschien hard, maar als dat in je huidige werk niet kan dan moet je iets anders zoeken. HET IS HET NIET WAARD OM MET PIJN NAAR BED TE GAAN EN MET PIJN OP TE STAAN. Zeker niet voor een baas!!!
Verder moet je ook eens op je voeding gaan letten. Ik heb al meerdere mensen goede dingen zien schrijven oven een aantal producten.
captainpicard
Frequente Poster
Frequente Poster

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 28, 2007 5:22 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Jolandah,

ik weet niet welke joystickmuis je gebruikt, waarschijnlijk een Anir of daar op gelijkend model. Daar heb ik vroeger ook mee gewerkt. Maar ik kreeg last van overbelasting van mijn duim door het klikken en onderarmspieren omdat ik teveel in de muis ging knijpen. Datzelfde effect had bij mij een penmuis, al denk ik dat die ook best kan helpen. Maar als ik gewoon met een balpen schrijf gebruik ik al vrij veel knijpkracht om de nodige precisie te bereiken om duidelijk te kunnen schrijven. Dat heb ik van jongs af aan gehad, dus dat leer je ook niet meer zo 1,2,3 af....
Zelf werk ik met een Quill muis samen met click less software. Dan hoef je zelf nauwelijks nog te klikken wat mij veel verlichting geeft.

Weg blijven van de computer is een goed advies, maar ik ben er nog steeds van overtuigd dat je door een goede inrichting van je werkplek EN je werk, best met een computer kunt blijven werken (niet als je hele acute klachten hebt natuurlijk!!!!). Mijn klachten zijn inmiddels fors minder geworden, en ik werk al weer een paar jaar gemiddeld toch zeker 6-7 uur met de computer op mijn werk, en thuis soms ook nog wel een paar uur. En het gaat (gelukkig) prima.

groet,

CP
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    RSI Forum Forum Index » Hulpmiddelen en therapieen Tijden zijn in GMT
Pagina 1 van 1

Ga naar: