Itsmyday Licht Frequente Poster

|
Geplaatst: Ma Mei 15, 2006 3:14 pm Onderwerp: Is dit wel RSI of zijn het gewone spierspanningen |
|
|
Goedemiddag,
Ik ben de laatste jaren (10 inmiddels) secretaresse en doe erg veel computerwerk en telefoonverkeer. Telkens als ik nu met de hand notuleer verkrampen er een aantal spieren aan de zijkant (onder m'n pink) van m'n hand waarna m'n hele hand tot aan m'n pols koud wordt, dit houdt ook gerust een uur aan. Ook kan ik dan mijn hand niet volledig strekken of ballen tot de verkramping over gaat, wat soms binnen een minuut gebeurt maar ook wel langer dan 10 minuten kan duren.
Ik ben al eerder onder behandeling geweest van een fysiotherapeut voor een tennisblessure aan diezelfde arm/pols waarna ik niet meer fanatiek heb kunnen tennissen.
Door mijn werk zal ik ongetwijfeld m'n spieren verkeerd belasten. Ik vraag me echter wel af of dit het begin van RSI zou kúnnen zijn en of het wellicht iets ánders kan zijn (ik had vroeger namelijk erg veel last van kramp in m'n kuiten/bovenbenen, wat dus compleet los staat van RSI).
Ik weet dus ook niet of ik op dit forum juist beland ben of dat ik meer in een andere richting moet zoeken.
Overigens maak ik elke 2 weken gebruik van stoelmassage wat mij door mijn werkgever wordt aangeboden.
Groeten, Miranda |
|