| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Charlotte Assistent Forum Supervisor

|
Geplaatst: Wo Nov 02, 2005 3:51 pm Onderwerp: Inter Fysiek |
|
|
Wat denken jullie hiervan?
http://www.interfysiek.nl/
Een nadeel vind ik dat je werkgever er meteen bij betrokken wordt en je weet geen prijs.
Grtjs |
|
| Naar boven |
|
Babs Forum Supervisor

|
Geplaatst: Wo Nov 02, 2005 4:34 pm Onderwerp: |
|
|
Ik opende de betreffende site en dacht bij m'n eigen "dat komt me bekend voor" en jawel hoor..... als je bij gebruiker LUCIE kijkt dan kom je de reclame voor het betreffende bedrijf tegen. We zijn destijds ook nog eens privé bestookt met Lucie's mailtjes om onze aandacht erop te vestigen. Was 'n beetje teveel van het 'goede'.
Ben benieuwd wat je er zelf van vindt na Lucie's berichten te hebben gelezen
Ik zou me er in elk geval nog even niet aan wagen.
Dit soort bedrijven rijzen/rezen als paddestoelen uit de grond en beloven je 'n gouden gezonde toekomst maar of ze echt kaas hebben gegeten van RSI?
groetjes,
Babs _________________ als je begrijpt wat ik bedoel..... |
|
| Naar boven |
|

|
Geplaatst: Wo Nov 02, 2005 5:47 pm Onderwerp: |
|
|
Echt een goed gevoel heb ik er niet bij. Ik ga die mailtjes van haar eens lezen.
groetjes |
|
| Naar boven |
|
admin Site Admin
|
Geplaatst: Vr Nov 04, 2005 9:06 am Onderwerp: interfysiek |
|
|
Hallo,
Ik ben die jongens van interfysiek tegen gekomen op de beurs in Utrecht en ik moet zeggen dat ze een professionele indruk maakten en het lijkt me sterk dat zij zelf die berichtjes geplaatst hebben.
Zij zijn een spin-off van Physical Sense vertelden zij mij, dit bureau genoot flinke bekendheid en stond ook bij de rsi-vereniging vrij hoog aangeschreven.
Wellicht was die Lucie gewoon een beetje te enthousiast ?
We moeten maar eens wat regeltjes gaan stellen, pm'en voor dit soort dingen is natuurlijk niet toegestaan.
Kan iemand mij die mailtjes sturen die zij toen verstuurd heeft, ik heb er nooit een gehad.
Waarschijnlijk zien jullie trouwens binnenkort een reclame-uiting van interfysiek verschijnen op dit forum.
Vr gr DJ _________________ Geloof dat het leven waard is geleefd te worden en je geloof zal de feitelijkheid ervan stimuleren.
William James |
|
| Naar boven |
|

|
Geplaatst: Vr Nov 04, 2005 3:36 pm Onderwerp: Re: interfysiek |
|
|
Hoi DJ,
Als je zoekt onder Lucie dan vind je haar berichten.
Op de beurs klonk het idd wel aardig.
ze was idd erg enthousiast. Misschien zit er ook wel wat in....
Is interfysiek niet net zoiets als mensendieck? Mensendieck heeft niet echt geholpen bij mij. Misschien kwam dat omdat mn rug helemaal niet lekker zat.
Dan kun je doen wat je wil, maar de oorzaak haal je niet weg.
Groetjes,
Charlotte |
|
| Naar boven |
|
deejay Forum Supervisor

|
Geplaatst: Vr Nov 04, 2005 7:28 pm Onderwerp: interfysiek |
|
|
Hoi,
Ik heb contact gehad met interfysiek om te vragen of er wellicht een commerciele bedoeling achter die berichtjes van Lucie zat en zij willen als volgt reageren:
| Quote: | Enig tijd geleden heeft een van onze oud-cursisten inderdaad een bericht op het Forum geplaatst waarin zij heel erg enthousiast heeft gereageerd op het resultaat dat zij heeft behaald in onze cursus. Dit heeft er blijkbaar toe geleid dat mensen het idee kregen dat hier vanuit ons een commerciële bedoeling achter zat. Wij willen bij deze benadrukken dat wij niet op de hoogte waren van het feit dat zij een bericht plaatste, wij waren op dat moment zelfs niet op de hoogte van het bestaan van het forum.
Wij hopen dat hiermee het misverstand uit de wereld wordt geholpen.
Interfysiek |
|
|
| Naar boven |
|
Pipi Head of Supervisors

|
Geplaatst: Vr Nov 04, 2005 9:15 pm Onderwerp: Toppie, DJ! |
|
|
DJ, goed dat je dit nog even hebt aangekaart!
Waar het vooral om ging is dat het heel schreeuwerig & irritant opdringerig overkwam en toen ik enigszins kritisch reageerde op het forum, kwam er geen reactie op het forum maar kreeg ik meteen een mailtje dat het belachelijk was dat ik haar niet begreep of wilde geloven en dat ik het zelf maar moest weten als ik niet geholpen wilde worden... Afijn, natuurlijk was ik daarvan niet gediend.... maar als altijd wilde ik weer het laatste woord , dus heb gereageerd en daarna heb ik niets meer gehoord. Ik begreep dat ik niet de enige was die lastig gevallen was door haar. Natuurlijk heb ik die mailtjes niet bewaard.... anders had je ze gekregen. Het ging dus absoluut niet echt om het bericht wat op het forum geplaatst was maar om haar vervolgaktie richting de leden persoonlijk.
Ik had de link trouwens niet eens gelegd met Interfysiek, want ik wist absoluut niet meer waar LUCIE haar berichtjes over gingen verder. Ik vond Interfysiek op de beurs helemaal niet verkeerd. Ik heb dus niets tegen het bedrijf maar de manier waarop LUCIE reclame maakte sloeg de plank volledig mis... het werkte zelfs averechts. Ik vind het geweldig dat Interfysiek zo reageert dan weet iedereen hoe het zit en dat Lucie geen aandelen Interfysiek heeft!
Greetz _________________ De dwaas doet wat hij niet laten kan; de wijze laat wat hij niet doen kan. ~ Oosterse wijsheid ~ |
|
| Naar boven |
|
glas Forum Assistent

|
Geplaatst: Zo Dec 18, 2005 6:31 pm Onderwerp: |
|
|
| Ik ben toch benieuwd naar ervaringen van mensen met Inter fysiek. aangezien ik het waarschnilijk zelf ga betalen wil ik enigsinds goed gevoel bij hebben. Dus zijn er mensen met ervaringen??? |
|
| Naar boven |
|
glas Forum Assistent

|
Geplaatst: Vr Dec 23, 2005 9:09 pm Onderwerp: |
|
|
Hoi iedereen,
Ik ben voor een intake bij Inter fysiek geweest. En hoewel ik nog niet (wegens financiën) heb besloten om bij hen in therapie te gaan vond ik ze zeer professioneel overkomen.
Ze waren met hun tweeën, een voor en een achter en hebben in zeer korte tijd (1uur) vrij veel dingen bij mij gezien die aan mijn houding verkeerd zijn. Sterker nog ze waren in staat om direct door middel van een soort model van de rug aan te wijzen waar het bij mij mis loopt.
En nou dacht ik praten kan je wel….
Vervolgens zeiden ze: Ok, ga in een voor jou rechte houding staan. Zo recht als het maar kon, zetten ik voor mijn gevoel het stabielste houding op. Vervolgens duwde eentje op mijn schouders en ik kwam (ondanks het feit dat hij weinig kracht gebruikte) recht naar achteren. Ze hebben me vervolgens in de juiste houding gezet en met wat extra kracht weer op mijn schouders geduwd en ik bleef zo stabiel als een boom te zijn.
Voelde meteen dat ik de spieren spande die ik praktisch nooit gebruikte (omdat ik blijkbaar dat gecompenseerd heb met mijn boverug- , schouder- en nekspieren), en meteen zagen ze dat ik mijn bovenrug spieren minder aanspande. Niet helemaal maar in ieder geval stuk minder. De meeste veranderingen in de spieren voelde ik, echter de veranderingen in mijn handen bij het aannemen van een andere houding niet. Blijkbaar omdat zenuwen nu minder werkten. Omdat ze zelfs dit wilde bewijzen, mocht ik met mijn andere hand voelen dat ik andere spieren aanspande bij een ander (juiste) stand van mijn arm. En ja hoor zelfs dit klopte.
Een drempel blijven echter de kosten € 100 ex BTW voor bedrijven per sessie van 1 uur.
Al met al heb ik het gevoel dat deze jongens vele mensen met RSI zouden kunnen helpen. In ieder geval bij die genen bij wie de houding verkeerd is. En om dit vast te stellen (of je houding correct is) mag je gratis naar de intake. Ik ben zeer enthousiast over hen en zou iedereen willen aanraden om in ieder geval naar de intake te gaan (dit is gratis en je wordt er zoveel wijzer van).
Of gaan jullie nu vermoeden (zolas bij LUCIE) dat ik door hen omgekocht ben
Na die intake geloof ik Lucie. Ze heeft het waarschijnlijk iets te enthousiast gebracht waardoor het idd een beetje commercieel klonk. Commercieel of niet mijn vertrouwen hebben ze gewonnen. En geloof me, ik ben kritischer dan je in eerste instantie zou verwachten.
Ik zelf ga in ieder geval de wegen bewandelen die nodig zijn om financiën te regelen om bij hen in behandeling te gaan. Ik ben achteraf blij dat ik de behandeling bij Winnock afgeblazen heb. Al was het maar door die twee reacties van mensen die daar zijn geweest.
PS: ik ben nog steeds benieuwd naar de reacties van de mensen die daar in behandeling zijn geweest. Lucie jou verhaal hebben we al gehoord (grapje……) |
|
| Naar boven |
|
Pipi Head of Supervisors

|
Geplaatst: Zo Jan 01, 2006 6:56 pm Onderwerp: |
|
|
Hoi Glas,
Dat klinkt inderdaad proffessioneel. Maar pffff... ook weer duur. Maar goed als het helpt is het natuurlijk het geld wel waard. Kan het niet op een of andere manier op je verzekering geclaimd worden (denk aan de nieuwe ziektekostenverzekering, misschien kan het ergens onder geclaimd worden en kun je een verzekering kiezen die dat vergoedt). Heb je dit nagevraagd bij hen?
Ik ben benieuwd of en wanneer je er verder mee gaat. hebben ze ook een schatting gegeven van het aantal te volgen behandelingen voor jou?
Ik wil eigenlijk niet meer op het Lucie verhaal terugkomen, ik heb er al te veel woorden aan vuil gemaakt. Het ging niet om haar verhaal, maar wel om de manier van stalken (ons prive mailen als we op het forum kritische vragen stelden over de behandeling). Ze was erg opdringerig. Ik heb niets tegen Interfysiek. Klinkt goed. Hoop dat er nog een "wordt vervolgd" komt voor jou en je ons op de hoogte houdt.
Groetjes! _________________ De dwaas doet wat hij niet laten kan; de wijze laat wat hij niet doen kan. ~ Oosterse wijsheid ~ |
|
| Naar boven |
|
glas Forum Assistent

|
Geplaatst: Wo Jan 04, 2006 12:06 pm Onderwerp: |
|
|
We hebben het niet meer over lucie. Zand erover...
PS: behandelingen zijn iets goedkoper als men uit eigen zak betaald en dus niet via zijn werkgever gaat. Dit vind ik ook iets van klantvrindelijkheid hebben. Wetende dat particulieren minden kunnen betelen hebben ze hun tarief aangepast.
Maar ik zie nog steeds geen reacties van ex patienten van Interfysiek. Niemand ?????? |
|
| Naar boven |
|

|
Geplaatst: Wo Jan 04, 2006 5:40 pm Onderwerp: |
|
|
Hoi Glas,
Wat betaal je als je uit eigen zak betaald dan?
groetjes |
|
| Naar boven |
|
glas Forum Assistent

|
Geplaatst: Zo Jan 15, 2006 11:42 pm Onderwerp: |
|
|
Geen idee ben het nog via werkgever aan het spelen. Maar mocht ik het zelf gaan betalen dan vermeld ik dat hier...
Zijn er dan echt geen ex patienten van Interfysiek ???? |
|
| Naar boven |
|
glas Forum Assistent

|
Geplaatst: Wo Jan 25, 2006 8:24 pm Onderwerp: |
|
|
| Charlotte schreef: | Hoi Glas,
Wat betaal je als je uit eigen zak betaald dan?
groetjes |
Het is inderdaad een mogelijkheid om de cursus als particulier te
volgen. We bieden de cursus wel als geheel aan. We geven geen losse
sessies omdat dit ten koste gaat van het resultaat. Het veranderen van
je bewegingsgedrag is een moeilijk traject waar een trainingstijd en
intensiteit voor nodig is. Vandaar.
Het tarief voor particulieren bedraagt €75,- inclusief btw in plaats
van €100,- exclusief btw. Als we een tarief voor particulieren rekenen
gaan we de overeenkomst ook alleen met de cursist aan. Dit in
tegenstelling tot het tarief van €100,- waarin we een overeenkomst
aangaan met de cursist en de werkgever. Als je het zelf wilt gaan
betalen kunnen we een nieuwe offerte voor je schrijven. Het is eventueel
mogelijk om in termijnen te betalen.
Met betrekking tot de resultaten.
In 2001 en 2002 is er een onafhankelijk pilotonderzoek gedaan naar de
resultaten van onze methode bij mensen met RSI. Er werd onderzoek gedaan
onder 313 cursisten en werd uitgevoerd door Dr. H. Beijer, epidemioloog. Hieruit kwam een slagingspercentage van 79% Bij nog eens 14% was het resultaat goed maar kwamen de klachten terug. 7 % had een matig tot geen resultaat. . Een opvallende detail was dat van de 34 mensen in de WAO 27 als mening
gaven dat hun therapie geslaagd was (79%). Dat waren dus mensen met
ernstige klachten.
Met vriendelijke groet,
Casper |
|
| Naar boven |
|

|
Geplaatst: Di Mrt 14, 2006 7:16 pm Onderwerp: |
|
|
Hoi Glas,
Hoe gaat het nu met je? Merk je al iets?
groetjes |
|
| Naar boven |
|
deejay Forum Supervisor

|
Geplaatst: Di Mrt 21, 2006 8:39 am Onderwerp: Hoi |
|
|
Intake,
Hallo allemaal, ik was afgelopen zaterdag op de informatiemiddag van interfysiek.
Het was erg interessant en ik was erg onder de indruk. Ik kreeg een soort proefbehandeling waarbij er kritisch werd gekeken naar mijn houding en hoe ik op een stoel zit. Daarbij werd er zeer uitvoering uitgelegd aan de hand van een modelskelet en posters hoe de armen optimaal bloed kunnen krijgen.
Ik blijk dus op een manier te zitten/ staan, die niet optimaal is voor mijn doorbloeding.
Ik ben erg enthousiast geworden en ik vermoed dat mijn klachten voor minstens 50% te wijten zijn aan bovenstaande oorzaak.
Momenteel overweeg ik dus behandelingen te gaan volgen bij interfysiek.
Ik hou jullie op de hoogte.
Vr gr DJ |
|
| Naar boven |
|
ric Nieuweling

|
Geplaatst: Di Mrt 21, 2006 2:19 pm Onderwerp: afsplitting pysical sense |
|
|
hoi allemaal
ik heb 4 jaar geleden deze aanpak bij pysical sense gevolgt - het zijn de zelfde mensen di toen les aan mij gegeven hebben by p.s.
ik will het niet zwart maaken maar mij heeft het nix geholpen en het heeft uiteindelijk meer dann 5000 gulden gekost... - ik heb veel meer aan yoga gehad..
denk er goed over naar - bevoor je het gaat doen - ik was er ook super entousiast op het beginn - heelmal overtuigt en glovte alles - maar naar 6 maanden en nog stets geen voorruitgang ben ik er moe van geworden - meer en meer pijn en ik was er altijd de schuld voor - zo zagen zij het -
gelukkig heeft mijn fysio mij toen uitgelegt dat je niet maar zo je heele
rug kann veranderen op en duur is dat niet moegelijk... maar mij was de schuld gegeven dat ik niet mee wilde werken - psychisch was ik op het eind meer dann 5000 euro uitgegeven en dat dann... vorruitgang ik zit rechter..
en met mijn rug was meer aan de hand dann en schlechte houding..
er zijn er meer mensen di het heel goed geholpen heeft maar ik kenn er ook mensen di het zelfte als ik meegemaakt... hebben..
gr. ric |
|
| Naar boven |
|
glas Forum Assistent

|
Geplaatst: Zo Mrt 26, 2006 11:57 am Onderwerp: |
|
|
Mensen. Er blijk nog bij mij nog een addertje onder het gras te zitten. Als je ooit been hebt gebroken kan je ene been langer zijn dan je andere waardoor je onbewust verkeerd bent gaan lopen en dus verkeerde houding (ook als je zit) Oplossing (nog niet uitgetest) op maat gemaakte inlegzolen door een podoloog.
Het is maar een tip. |
|
| Naar boven |
|
glas Forum Assistent

|
Geplaatst: Za Jun 17, 2006 8:47 pm Onderwerp: |
|
|
Mensen na lange tijd heeft mijn werkgever besloten om de cursus bij Interfysiek te gaan betalen. Bedankt BT.... Nou maar hopen dat mijn indruk van hen niet verkeerd uitvalt anders ga ik gigantisch balen. Niet allen vanwege geen succes maar ook vanuit financiele kant.
Ik zal jullie op de hoogte houden van mijn resultaten. Mijn eerste sessie 22/06. Kopje boven op kopje onder.
Interysiek dit wordt of gratis reclame voor jullie of negatieve publiciteit..
O ik hoop zo dat het eerste wordt.. |
|
| Naar boven |
|
glas Forum Assistent

|
Geplaatst: Za Jun 17, 2006 8:54 pm Onderwerp: |
|
|
| RSI = Repetitieve Straight trough Irritation |
|
| Naar boven |
|
Anony Frequente Poster

|
Geplaatst: Zo Jun 18, 2006 2:28 pm Onderwerp: |
|
|
| Interfysiek lijkt me heel betrouwbaar. Maar wie kan er nou 75 euro betalen voor een enkele les? Dan moet ik dat hele pakket nog met mijn pensioen gaan afbetalen. Zonde, want Interfysiek lijkt heel erg veel potentie te hebben. Altijd dat graaien naar geld zodra iets lukt. |
|
| Naar boven |
|
glas Forum Assistent

|
Geplaatst: Do Jun 22, 2006 1:32 pm Onderwerp: |
|
|
Bedenk hoeveel je het waard vindt.
Kaart het bij je werkgever aan misschien wil dze het vergoeden. Zit je in WAO (bestaat niet meer bedankt BAK ELLENDE) dan zou je GAK kunnen vragen of zij de kosten kunnen vergoeden.
Mocht je toch zelf moeten betalen bedenk dat dat dit onder ziektekosten valt die je zelf moet betalen en dus aftrekbaar is.
Daarover hoef je geen belasting te betalen. Maar check dit effe met een belastingadviseur voorwarden enz...Voordeel kan oplopen tot 51%
Maar ben benieuwd of ze inderdaad zo goed zijn..
Laatst aangepast door glas op Zo Jul 02, 2006 7:02 pm, in totaal 1 keer bewerkt |
|
| Naar boven |
|
glas Forum Assistent

|
Geplaatst: Ma Jun 26, 2006 7:43 pm Onderwerp: |
|
|
Twee sessies gehad. Ik ben nog steeds blij.. (kwam bijna hulen weg daar omdat ik dudelijk heb gevoeld wat ik verkeerd deed) het lijkt erop dat jongens en dame weten wat ze doen. het is alleen op dit moment moeilijk om het zelf thuis te doen. Als zij bij zijn gaan ook bepaalde spieren trekken waarom lukt me dat ^&*^&^&*^niet als ik alleen ben
29/06 Weer een sessie gead. Dingen pakken en zo... Op mijn werk vind ik het nog steeds moeilijk om juist te zitten. Voel wel de knobbeles maar heb toch het gevoel dat ik verkeerd zit. ###. Verder moet ik mijn rug recht houden en dingen vanuit m.b.v mijn bekken tillen ipv rug krom zetten. En dit is ECHT zwaar maar dan blijk je schouders niet zo veel in te spannen.
Ik begin langzaam te geloven dat het me niet gaat lukken. Het is zwaar, kwestie van milimeters lijkt het wel. Hebben ze wel goed ingeschat dat ik 14 sessies nodig heb en dus snel leer? Of is het naar 3 sessies nog te vroeg om maar iets te zeggen? Ik weet het niet..... Ik hou jullie op de hoogte... |
|
| Naar boven |
|
captainpicard Frequente Poster

|
Geplaatst: Ma Jul 10, 2006 1:37 pm Onderwerp: |
|
|
Hoi Glas,
houd de moed erin! Ik denk niet dat je na twee sessie al grote effecten mag verwachten. Zeker niet als ze inschatten dat je 14 sessies nodig hebt!
Probeer het positief te blijven benaderen, hoe moeilijk ook, en geef het tijd.
succes,
CP |
|
| Naar boven |
|
glas Forum Assistent

|
Geplaatst: Do Jul 13, 2006 8:08 pm Onderwerp: |
|
|
Pfff 6 of zevende sessie nou gehad. Nog geen dudelijk resultaat.. Balen  |
|