|
|
|
|
|
Adverteren op rsiforum (gemiddeld 130 unieke bezoekers per dag):
- Slot 1 25 euro p/m
- Slot 2 25 euro p/m
- Slot 3 25 euro p/m
- Slot 4 25 euro p/m
- Slot 5 25 euro p/m
 |
| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
britt Gast
|
Geplaatst: Do Dec 01, 2005 7:42 pm Onderwerp: Ik krijg geen doorverwijzing van de dokter. En nu...??? |
|
|
Ik heb sinds een aantal maanden duidelijke RSI-klachten. Mn arm doet pijn en mn vingers tintelen. Ook in mijn schouder en rug heb ik pijnklachten. Tijdens het slapen doet mn arm ook vaak pijn.
Door een iemand die verstand heeft van RSI ben ik naar de dokter gestuurd, die mij van haar moest doorverwijzen naar een RSI-fysio. Die dokter zei alleen doodleuk dat ze er niks aan kan doen en dat ze me niet naar een fysio stuurt. Ik hoor overal dat fysio kan helpen en wil er dus graag heen.
Hoe kan dat zonder een doktersverwijs? (het zou fijn zijn als mn verzekering de kosten wel dekt...) |
|
| Naar boven |
|
Gast
|
Geplaatst: Vr Dec 02, 2005 12:56 pm Onderwerp: Re: Ik krijg geen doorverwijzing van de dokter. En nu...??? |
|
|
| britt schreef: | Ik heb sinds een aantal maanden duidelijke RSI-klachten. Mn arm doet pijn en mn vingers tintelen. Ook in mijn schouder en rug heb ik pijnklachten. Tijdens het slapen doet mn arm ook vaak pijn.
Door een iemand die verstand heeft van RSI ben ik naar de dokter gestuurd, die mij van haar moest doorverwijzen naar een RSI-fysio. Die dokter zei alleen doodleuk dat ze er niks aan kan doen en dat ze me niet naar een fysio stuurt. Ik hoor overal dat fysio kan helpen en wil er dus graag heen.
Hoe kan dat zonder een doktersverwijs? (het zou fijn zijn als mn verzekering de kosten wel dekt...) |
Jammer dat je dokter je niet serieus neemt. Mijn doktor denk er ook vrij licht over, die zegt doodleuk dat RSI niet bestaat, dat het een paraplubegrip is voor een flink aantal verschillende aandoeningen en dat ik gewoon een overbelasting had die vanzelf over zou gaan. Yeah right... Nu zijn we bijna 4 jaar verder.
Hij heeft me overigens WEL doorverwezen.
Het probleem is dat de klachten vaak A specifiek zijn, en dat er niet altijd een duidelijke pijnzone of oorzaak is aan te wijzen. Misschien dat zij je om die reden niet doorstuurt?
Bij mijn weten heb je echt een doktersverwijzing nodig om de therapie van je verzekering vergoed te krijgen.
Werk je? Misschien kan een gesprek met de Arbo dan iets opleveren. |
|
| Naar boven |
|
Pipi Head of Supervisors

|
Geplaatst: Zo Dec 04, 2005 1:03 pm Onderwerp: |
|
|
Hoi Britt,
Wat een debiele dokter heb jij! Sorry, niet zo'n leuk begin van een berichtje, maar ik vind het echt nergens op slaan.
Natuurlijk mag een arts van mening zijn dat RSI moeilijk of niet te behandelen is, maar hij moet zich ook in kunnen leven in de patient dat die het in elk geval wil proberen. En als het je enigszins verlichting geeft dan is dat al de moeite waard.
Er zijn zelfs speciale therapieen alleen gericht op RSI. Nou die zijn er heus niet als er nog nooit iemand mee geholpen is. Natuurlijk werkt de ene therapie bij de een beter dan bij de ander, maar daar kun je alleen maar achter komen als je de kans krijgt het te proberen.
Ik weet niet waar jij woont, maar ik heb een hele goede therapie gevolgd in Amsterdam. Het valt ook onder de noemer fysio, maar ik vind het net iets uitgebreider.
Ik denk dat wat jij moet doen is nogmaals naar je dokter gaan en een gesprek aangaan met hem. Je kunt aan hem vragen wat hij RSI-ers dan aanraadt, misschien heeft hij een andere therapie voor ogen? Volgens mij is hij er gewoon van overtuigd dat RSI vooral aanstellerij is en dus geen therapie daar tegen helpt. Als ik jou was zou ik gewoon duidelijk aan hem vertellen dat je echt serieuze klachten hebt en er ook serieus mee aan de slag wilt gaan. Geef gewoon aan dat je het in elk geval wilt proberen met fysio, baat het niet dan schaadt het niet. Zeg er gewoon bij dat je niet wilt dat het erger wordt en er daarom nu mee aan de slag wilt. Natuurlijk heb je al een tijdje klachten, maar hoe langer je wacht met een behandeling hoe moeilijker het wordt het goed te behandelen. Ik vind echt dat je dokter je geen therapie mag onthouden. Leg het gewoon nog eens duidelijk uit en vraag om een verwijzing. En als hij die niet wil geven omdat het toch niet helpt is dat volgens mij geen geldige reden. Mochten er meerdere huisartsen in de praktijk zitten ga dan eens naar een van zijn collega's.
Natuurlijk kun je het ook via een arbo-arts melden, maar dan zijn ze er op je werk ook van op de hoogte. Bovendien gaf de arbo-arts mij destijds geen fysio verwijzing, dat moest mijn huisarts doen. Natuurlijk ga je fysio niet zelf betalen, je bent er immers voor verzekerd, dus je arts moet gewoon meewerken. Desnoods bel je eerst met die RSI fysiotherapeut en leg je het probleem voor. Misschien heeft die een idee of kan hij overleggen met je huisarts. Maar eigenlijk is dat al te gek voor woorden natuurlijk, je huisarts moet gewoon zijn werk goed doen.
Ik weet dat het best moeilijk is om zo "door te drammen" bij je huisarts. Zelf ben ik ook absoluut niet zo, maar dit is te belangrijk om je met een kluitje in het riet te laten sturen. Dit gaat om jouw gezondheid en hij mag jouw weg naar herstel niet blokkeren, hij moet er aan meewerken. In mijn ogen moet hij je juist meteen naar een therapie sturen des te meer kans heb je er weer af te komen. Als hij echt niet mee wil werken zou ik zeker op zoek gaan naar een andere dokter (makkelijker gezegd dan gedaan, want alle praktijken zitten vol) en voor nu zoeken of er niet een soort van Ombudsman is voor dit soort dingen. Als een arts niet goed handelt of tegenwerkt moet er toch een instantie zijn waar je terecht kunt? Weet iemand dit????
Ik wens je heel veel succes en hoor graag hoe het verder gaat. Wel voor jezelf opkomen hoor!!!
Groetjes! _________________ De dwaas doet wat hij niet laten kan; de wijze laat wat hij niet doen kan. ~ Oosterse wijsheid ~ |
|
| Naar boven |
|
Maartje Meer Frequente Poster

|
Geplaatst: Wo Dec 07, 2005 11:08 am Onderwerp: |
|
|
Inderdaad een vervelende dokter heb je.
Per 1 januari kun je in iedergeval naar de manueeltherapeut zonder verwijsbriefje. Ik kan me voorstellen dat je zo lang niet wilt wachten maar het is een mogelijkheid.
Ik weet ook niet zeker of het alleen voor de manueel therapeut is. Mij heeft het wel geholpen.
Sterkte! |
|
| Naar boven |
|
SUCCES Gast
|
|
| Naar boven |
|
Jopie Forum Assistent

|
Geplaatst: Vr Dec 30, 2005 10:33 pm Onderwerp: |
|
|
Hoi Britt,
Wacht inderdaad even tot na 1 januari (w2at al snel zal zijn), want ook bij gewone fysio's kan je dan zonder verwijsbrief terecht. Dan hoef je niet naar die huiarts terug daarvoor. En in de oude situatie had ik gezegd: met je vuist op tafel slaan, want je hebt recht op een verwijzing als je dat wilt. Dat een huisarts denkt dat het niet zal helpen, daar heb jij niks mee te schaften en baat een behandeling niet, dan schaadt het meestal ook niet.
Maar goed, van die ellende ben je af, hoor. Gewoon een belletje plegen en de fysio kijkt dan wat er aan de hand is en wat ie er mee kan doen.
Sterkte ermee!
Jopie |
|
| Naar boven |
|
dessie Gast
|
Geplaatst: Do Feb 02, 2006 7:17 pm Onderwerp: fysio |
|
|
| mooi bericht misschien nu in 2006 heb je geen verwijsbriefje nodig van huisarts je kunt er zo heen gaan weliswaar via afspraak maar het is minder moeilijk |
|
| Naar boven |
|
|
|